Los bericht bekijken
  (#1) Oud
Michael Michael is offline
106.nl clublid
Dagboek van Michael

Michael's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.616V 
Stuur een bericht via MSN naar Michael
08-04-2008, 08:30

Eerst zou ik helemaal geen auto kopen omdat ik lekker in de autos van mijn ouders rond kon rijden.
Maar na 2 maanden begon het toch opeens te kriebelen.
Een klein stemmetje in mijn hoofd zei dat ik moest gaan kijken naar een autotje.
Nog geen week later was het zover, ik had wat gevonden op marktplaats.
Een 106 ph2 1.1 uit 1998 met 110000 op de teller en reed op gas, was van een oud mannetje geweest en heeft altijd zijn onderhoud gehad (aantoonbaar), De auto stond altijd in de garage.
Vanwege het overlijden van deze meneer verkocht zijn zoon deze auto.
Ik direct gebeld en een afspraak gemaakt, nog geen uur later zat ik in de auto om naar apeldoorn te rijden, want daar stond hij.
Eenmaal daar zag hij er tiptop uit. Stukje gereden en alles beviel.
Even handjegeklapt en ik was in het bezit van een 106

Zo zag hij eruit toen ik hem kocht:

Zoals te zien is op de foto zitten er dakdragers op, dat heeft een reden.
Ik ben fanatiek Windsurfer, de surfspullen gaan dus op het dak en in de auto
Na nog geen week zo rond te hebben gereden besloot ik marktplaats afteneuzen om te kijken of er leuke dingen tekoop zouden zijn voor mijn pugeotje.
Toen kwam ik achterlichten tegen, 10 km rijden bij mij vandaan maar
deze heb ik toen maar gekocht

Ik houd wel van een lekker bassje in mijn auto dus daarom even een woofer+versterker gekocht

Hier kwam flink wat geluid uit

Na hier en daar wat te hebben gelezen over veerpootbruggen had ik besloten om er 1tje te halen,:

Hier heb ik een tijdje mee rondgereden ( 2 weken ) en toen kwam ik een spoilertje op het internet tegen, verkeerde kleur maar toch gekocht.
Helaas kan ik nog nergens de goede lak vinden, deze licht dus nog steeds in de garage
Nu werd het tijd voor nieuwe velgen, ik de sierdoppen eraftrekken wat zie ik tot mijn stomste verbazing <_< een 3-gaats onderstel :tmbdown:
Erg weinig velgen voor te vinden dus.
in de tussentijd even de ramen geblindeerd en wat onderhoud laten doen.

Uitlaatje gevonden:

Ook heb ik nog booskijkers gekocht (moeten ook nog worden gespoten) en heldere knipperlicht glaasjes liggen inmiddels ook te wachte tot ze gemonteerd worden.

En toen opeens:

Lichtmetalen velgen gekocht en hierbij nieuwe banden laten monteren

Luchtfiltertje

5,5 cm omlaag aan de voorkant

Spoiler erop en een rolkooi erin

Orginele achterlichten er weer in + een supersprint uitlaat eronder

Zow nu is de doos met veranderingen leeg, er zijn vast en zeker nog wat dingen die ik heb maar hier niet in mijn dagboek staan ( bi-xenon bijvoorbeeld).

Ik zal binnekort even wat mooie foto's van de ride maken !!

Laatst gewijzigd door Michael; 07-12-2008 om 09:58.
Met citaat reageren

Lid worden