Lid worden
106.nl - Nederlandse Peugeot 106 Club

Ga terug   106.nl - Nederlandse Peugeot 106 club > Feedback > Alles mbt de site en het forum
Alles mbt de site en het forum Hier kun je terecht met al je vragen en opmerkingen met betrekking tot de website of het forum.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  (#1) Oud
ray ray is offline
Beheerder website
Dagboek van ray

ray's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.6 XS
Nieuw forum, nieuwe features - 29-09-2009, 20:07

Binnenkort zal er een eerste beta versie komen van vbulletin 4, de laatste versie van de software waar ons forum ook op draait.
Ik ga er waarschijnlijk nog een aardige kluif aan hebben om de vormgeving en modificaties van dit forum om te zetten naar de nieuwe versie, aangezien er aardig wat veranderingen aan zitten te komen.

Ik heb her en der stukken code liggen van niet-afgemaakte-projectjes. Denk hierbij aan een aanmeldsysteem voor meetings, een gallery in een uitgebreidere vorm (1 pagina met tekst over diegene zijn auto aangevuld met verschillende foto's) en andere manieren om de dagboeken weer te geven (iets waar ik al langer tegen aan schop) en marktplaats-achtige-features voor in de te koop-fora.

Graag zou ik wel eens wat input willen krijgen van anderen hiervoor. Heb je suggesties zoals bijvoorbeeld bovenstaande dingen wil ik die natuurlijk graag horen. Hoe eerder ik zelf weet wat er allemaal in moet komen, hoe beter ik de boel op kan bouwen. Wat vind jij een gemis hier? Waar erger je je aan (geen personen noemen svp) of wat kan volgens jou een stuk beter?

Ik kan wel naar mijn smaak een forum in gaan richten, maar als niemand de features gebruik waar ik misschien weken aan heb zitten sleutelen, is dat ook zonde van de tijd natuurlijk.

'01 1.6 8v turbo | '03 1.6 16v
Met citaat reageren
  (#2) Oud
Secretaris
Dagboek van Steven

Steven's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.616V GTi
Stuur een bericht via MSN naar Steven
30-09-2009, 08:18

Goed initiatief Ray. Kom op mensen, geef maar feedback, daar is dit subforum tenslotte voor bedoeld

(#3) Oud
Tim Tim is offline

Tim's schermafbeelding

30-09-2009, 17:19

Ik mis voor nieuwe leden nog altijd wel een beginpagina, maar dat is al bekend bij jullie. Nu kom je als nieuweling meteen op het forum, en kan het erg onoverzichtelijk zijn..
Met citaat reageren
  (#4) Oud

Neliss's schermafbeelding

Auto: Geen :( Onbekend GTi
Stuur een bericht via MSN naar Neliss
30-09-2009, 18:15

Hier een kleine feedback..

Misschien is het handig om voor de meetings een soort "formulier" te maken. Zodat meteen alle informatie DUIDELIJK in 1 post staat. Het komt nu nog regelmatig voor dat her en der wat dingen worden gezegd wat eigenlijk wel belangrijk is voor de meeting.. Denk aan adressen/tijden etc etc.

Alles in 1 post werk veel makkelijker en scheeld een hoop vragen!

En voor het te koop topic :

Zoals je al aan geeft Ray. Marktplaats-achtig-features. Is helemaal geen verkeerde idee.. Duidelijk en overzichtelijk!

Misschien is het ook makkelijker om het Te-Koop forum op te splitsen, bijvoorbeeld door subforums te maken in het te koop forum. Hierdoor krijg je een wat duidelijker overzicht lijkt mij! Enkele voorbeelden :

- Complete Auto's
- Onderdelen
- Audio
- Niet 106 Gerelateerd

Ik hoor wel hoe er over gedacht word.. en als er meer in me opkomt.. krijgen jullie het te horen!

Niels
Met citaat reageren
  (#5) Oud
Redactie

Sören's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.616V Sport
30-09-2009, 18:49

Ik heb zelf een ontzettende hekel aan forums met veels teveel (lege) subforums. Vind de indeling nu perfect. Daarnaast zie ik het te koop gedeelte als een soort gratis service die door Team106Xtreme wordt aangeboden. Dit moet niet de helft van het forum in gaan nemen.
Met citaat reageren
  (#6) Oud
Tim Tim is offline

Tim's schermafbeelding

30-09-2009, 18:51

Het was ook maar een suggestie, een persoonlijke mening
Met citaat reageren
  (#7) Oud
ray ray is offline
Beheerder website
Dagboek van ray

ray's schermafbeelding

30-09-2009, 18:57

Eens met Sören over subfora: ik heb het liefst zo veel mogelijk in 1 forum staan. Een formulier-dinges had ik al eerder in elkaar zitten, waarbij data, lokatie en extra info enzovoorts in kon worden gevoerd zodat er een threadje werd aangemaakt. Werkte wel leuk, maar was bang dat het net zo slecht zou worden gebruikt als de toenmalige blogs. Ga het voor het volgende keer toch maar proberen.

Met citaat reageren
  (#8) Oud

Neliss's schermafbeelding

Auto: Geen :( Onbekend GTi
Stuur een bericht via MSN naar Neliss
30-09-2009, 18:59

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ray Bekijk bericht
Eens met Sören over subfora: ik heb het liefst zo veel mogelijk in 1 forum staan. Een formulier-dinges had ik al eerder in elkaar zitten, waarbij data, lokatie en extra info enzovoorts in kon worden gevoerd zodat er een threadje werd aangemaakt. Werkte wel leuk, maar was bang dat het net zo slecht zou worden gebruikt als de toenmalige blogs. Ga het voor het volgende keer toch maar proberen.
Prima.. dan kan die feedback van het te koop topic geschrapt worden..

Het formulier is naar mijn mening wel erg makkelijk! alles in 1 post om het overzicht te behouden!
Met citaat reageren
  (#9) Oud

marcelwk's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 1 1.3 Rallye
30-09-2009, 19:03

Een beter systeem waarin wordt aangegeven waar nieuwe posts zijn.. Bijvoorbeeld op een niet nader te noemen ander 106 forum, staat er gelijk na aanmelden hoeveel nieuwe posts er zijn sinds je laatste login en kan je gelijk zien waar dat staat. Erg handig!
Met citaat reageren
  (#10) Oud
ray ray is offline
Beheerder website
Dagboek van ray

ray's schermafbeelding

30-09-2009, 19:06

@marcelwk: klik boven aan eens op 'nieuwe berichten'.

Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten