Lid worden
106.nl - Nederlandse Peugeot 106 Club

Ga terug   106.nl - Nederlandse Peugeot 106 club > Chat > De Buurtkroeg
De Buurtkroeg De gezellige klets hoek voor alle off-topic onderwerpen.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  (#11) Oud
Secretaris
Dagboek van Steven

Steven's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.616V GTi
Stuur een bericht via MSN naar Steven
18-07-2007, 13:01

Och, die A-klasse van m'n ma is ook zo traag als dikke stront door een trechter dus die tel ik maar niet mee...

Groeten, Steven

(#12) Oud

Maurice's schermafbeelding

Auto: Geen :( 1.4 
Stuur een bericht via MSN naar Maurice
18-07-2007, 13:53

Met de Rallye:

Volvo XC70 2.5T (200pk)
Lancia Lybra SW 2.0 20v (die was echt nergens toen )
Seat Ibiza TDi 110pk @ 140pk (gechipt)
Seat Leon TDI 130pk @170pk (gechipt)

Verloren van een 350Z Cabrio
Met citaat reageren
  (#13) Oud
michello
Guest

18-07-2007, 18:23

Dit zijn wel leuke topics om te lezen en af en toe moet je dingen met een correltje zout nemen, je weet tenslotte niet altijd of de tegenstander echt goed zijn best deed of perfect schakelde..

heb op de GTI club jaren geleden ook zo'n topic gestart http://www.peugeotgticlub.nl/viewtopic.php?t=7000, loopt nog steeds als een trein dat topic

Heb met de Rallye 1.3 verschillende sprintjes gewonnen waarbij de leukste een nieuwe Vectra Turbo was met 2 man er in, k was de eerste meters sneller weg en hij kreeg hem er niet meer langs toen hij moest invoegen.. stonden mooi raar te kijken.. haha

Met de GTI-6 had ik het geluk om in Almelo tegen een zwarte 106GTI te sporten, hij stond achter mij bij het stoplicht, ik trok in de 1 wat langzaam op om daarna vol op het gas te gaan.. De 106 hield me goed bij maar vanaf de 3e versnelling begon ik wat weg te lopen.

Heb gisteren ook gewonnen van een een Porche Cayenne S tot de 100, ik kwam lekker uit de startblokken, en was sneller tot de 100 hierna reed dat ding me compleet snot! Was alsof ik stil stond ineens, heel apart voor zo'n collosaal ding.. en wat een geluid zeg die v8!

Voordeel van de Rallye vond ik dat hij zo snel wegkomt vanaf stilstand, hier pak je vaak al vele meters die door vaak voor die andere niet meer goed te maken zijn..

Michel
Met citaat reageren
  (#14) Oud
MasterRv097
Guest

18-07-2007, 23:16

vorige week had ik dus auto van mijn vader mee(bmw 535 station automaat) , stond ergens voor het stoplicht dus haha
Komt er ineens golf vr6 naast mij staan. Die Gasten keken mij al aan en waren een beetje met het gas aan het spelen

En toen kwam het moment Groen En jah hoor die Auto van mijn pa is dus werkelijk wel lekker snel.
reed als snel 180 waar je 50 mocht

O Ja Die Vr6 Kwam ik even later weer tegen toevallig ook nog voor aan de stoplichten...
je raad het al hij wou niet nog een keer
Met citaat reageren
  (#15) Oud

Stuur een bericht via MSN naar djdgdasign
19-07-2007, 00:44

Citaat:
We kennen het principe allemaal wel denk ik; wachten tot het groen wordt en vol gas!
Mijn vraag: hebben jullie recentelijk nog wedstrijdjes gedaan en van wat win je of verlies je?

TS trapt af:
Gisteravond met m'n GTI-tje naast een Audi A4 1.8T gestaan, d?t was nog wel even spannend... Nou ja, ernaast... Het ging zo:
Ik was met een maatje in de stad en hij werd gebeld door een vriend van em dat hij die bewuste A4 had gekocht en hij zou wel even door de stad rijden. Wij kijken, mooie kar hoor, standaard links en rechts een uitlaatje, 150 pk, maar ook dik 1300 kilo. Die jongen een beetje opscheppen; "ik reed net 220 bij het invoegen". Ik zeg best, ik wil em er wel eens naast zetten.
Dus wij de stad uit, waar een prachtige 2x2-baans weg ligt, met aan het eind een paar stoplichten waarna je nog een mooi (bijna) recht stuk krijgt. (Voor de kenners; Banneweg in Gorinchem, aan het eind bij de Texaco, in de richting van de snelweg.) Wij al een beetje inhouden om er wel voor te zorgen dat er niemand meer stond te wachten voor het rode licht en wij netjes vooraan konden staan...
Niets bleek minder waar.
Op de rechterbaan stonden 2 auto's te wachten, wij samen naar links en nog voor we stilstonden werd het groen. Ik hoor die Audi een poep gas geven, duikt voor die auto's die rechts stonden, ik bleef links en vol het gas erop. Nog geen honderd meter verder was ik er al voorbij en dat bleef ook zo. Boven de 120km/u bleef hij nog aardig achter me hangen, maar ik had tenslotte al gewonnen

Daarna heb ik em niet meer gezien, hij dook achter me langs om linksaf te gaan en ik ging rechtdoor. Adrenaline gierde door m'n lijf, was echt heerlijk!

Zo, nu jullie

Groeten, Steven [/b]

A4 1.8T:
PRESTATIES
topsnelheid 222 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,3 s

106gti:

topsnelheid 205 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,7 s
Met citaat reageren
  (#16) Oud
Space Cowboy
Guest

19-07-2007, 00:46

zoals werner al zegt,kom maar met het zout.....

en nu mijn potje met zout.......

206 Gti (en ik heb getuigen )
206 RC
Golf 3 VR6
Golf 4 V6 4 motion
Golf 4 V5
205 Gti (1.9)
een waslijst met 106 jes Gti(ook hier van het team een paar,werner )
106 Rallye (in alle maten en vormen)
Crx VTEC
Astra OPC
Audi A4 avant 1.8 T

en nu mijn lijst met de billenkoek

BMW M3
BMW M5 (was nog familie ook )
Mini Cooper (oud model met dikke motor)
306 Gti-6 (van Frank)
106 Gti (oude witte van 3S)
porsche 911 Carrera 4S
Met citaat reageren
  (#17) Oud

19-07-2007, 02:08

H?, zie ik mijn naam voorbij komen Riens .

Ja, die 306 GTi van mij loopt ook wel erg lekker. Wel al leuke 0-top sprintjes met diverse 106 GTi's gehad. Maar meestal is het bij 215 km/h gebeurt. Dan schakel ik naar 6 en rij dan 30 km/h op top weg van de meeste 106 GTi's. Op 1 keer na op de Autobahn, die 106 GTi (van Michel Wiersma) slipstreamde achter mij en haalde zo 230 op de teller.

Met mijn 106 XSi 1.6 die ik heb gehad ook leuke sprintjes gedaan en Autobahn toppen. 206 Gti reed ik van weg, sprintjes met 106 Gti's hing van de bestuurder af, maar ging bijna gelijk op.

Met mijn huidige 2e auto, 106 Rallye 1.3 ook al leuke momenten gehad. Paar Golfjes GTi verrast en Honda Civic CRXen. Maar met de 306 GTi gaat het wel makkelijker .
Met citaat reageren
  (#18) Oud
Secretaris
Dagboek van Steven

19-07-2007, 07:52

Citaat:
<div class='quotemain'>
[Heel verhaal van mij over dat ik won van een Audi A4]
Zo, nu jullie

Groeten, Steven [/b]
A4 1.8T:
PRESTATIES
topsnelheid 222 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,3 s

106gti:

topsnelheid 205 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,7 s
[/b][/quote]

Ik weet het, maar m'n ogen liegen niet. Hij zat er met 3 man in, ik alleen. Daarbij was het in principe een rollende start en dus een ander verhaal. Hoe je het ook wendt of keert: ik won.

Groeten, Steven

(#19) Oud

Stuur een bericht via MSN naar Daantje
19-07-2007, 12:01

Tja...en nog steeds rijden 20-jarige mannetjes zich zwaar dood, elke week lees je het wel weer in de krant...
Met citaat reageren
  (#20) Oud
Secretaris
Dagboek van Steven

19-07-2007, 12:10

't Is triest inderdaad, maar het gebeurt.

Lijkt me bovenal een kwestie van 'weten waar je mee bezig bent'. En als je nog geen jaar je rijbewijs hebt (bij wijze van spreken) weet je dat dus niet. No offense naar de jongste automobilisten overigens, maar zo denk ik erover.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten