Bij deze mag ik dan ook eindelijk mijn dakboekje openen!
Nog even in het kort:
Naam: Paul Beugelsdijk
Woonachtig in: Warmond
Leeftijd: 19 (27-08-1990)
Auto: Phase 1, 1.6 XS uit 1995
Na het halen van mijn rijbewijs, in februari 2009, is het niet echt in mij opgekomen een eigen auto te halen.
Tijden rondgetuft in vader's auto (een kleine C1), waar dat mocht, totdat ik in december besloot dat het tijd was voor een eigen auto.. het geld was er voor dus gaan met die hap!
Waarom deze auto? tja.. ik ben nooit een peugeot fan geweest (opel is mij een soort van met de paplepel ingegoten), maar tijdens mijn zoektocht naar m'n eerste auto'tje viel mijn oog ook op deze 106.
Na veel wikken en wegen besloten deze als eerste te bekijken, en ja.. ik was eigenlijk direct verliefd, dit moest hem zijn.
Afijn, nog geen week later toerde ik lekker rond door regio randstad in mijn bordeau rode 106, zo blij als een kind (oh, ik ben pas 19

)
Ding gekocht met 150k op de teller, waar er inmiddels 153k staat, en hij heeft gelukkig geen problemen opgeleverd.. behalve dan dat vandaag m'n benzinehoeveelheidindicatiemeter besloot ermee op te houden, of gewoon niet meer functioneerde nadat ik een dag gewerkt had.
Ohja, de linker voorveer kraakt een beetje bij het nemen van een drempel, schijnt een peugeot kwaaltje te zijn? ik stoor me er iig niet zo aan.
De vorige eigenaar is er wel lief voor geweest, behalve dan dat hij de oude roestplekken behandelde.. opzich goed.. alleen het vervolgens dichtpeuren met kit is niet bepaald mijn oplossing, weet nog niet of ik dit netjes zal gaan maken.
Ook missen de verstralers/mistlampen.. zover ik weet zaten deze er standaard op bij aflevering, maar de vorige eigenaar zei dat het een optie af fabriek was.. en dus zullen deze nog besteld moeten worden
Komen er modificaties? in zekere zin wel.. nieuwe velgen liggen al in de schuur, na ze gepast te hebben bij Martijn (Tinus88) besloten dat er spacers achter nodig zijn om ruimte te creëren (lopen aan tegen de wielkast binnenin).

Ja ze zijn wit, en ik denk dat dit wel gaaf zal gaan staan onder m'n rode 106'je!
To do?
- Spacers binnenkrijgen, velgen monteren.
- Verstralers bestellen en monteren.
- Andere veren en dus verlagen voor, torsieas verlagen achter.
- Belettering achterklep weghalen, vind ik wel mooi staan

.
- Lelijke plekjes rondom wegwerken.
Ik zit nog te dubben over een andere uitlaat en mogelijk een ander luchtfilter, al wil ik het wel beschaafd houden
Zo, dit was mijn lap tekst.. updates zal ik zo gaanderweg zeker blijven posten!
Paul