Lid worden
106.nl - Nederlandse Peugeot 106 Club

Ga terug   106.nl - Nederlandse Peugeot 106 club > Tuning & Styling > Dagboek
Dagboek Lees hier over de laatste mods die clubleden hebben aangebracht. Alleen leden kunnen een dagboek aanmaken.

Discussie gesloten

LinkBack Discussietools Weergave
  (#1) Oud

ronald2704's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 1 1.3 Rallye
Stuur een bericht via MSN naar ronald2704 Stuur een bericht via Skype™ naar ronald2704
De rode rallye s1 van Ronald - 26-04-2010, 16:54

Zo, na BOTS 2010 dacht ik dat het maar eens tijd werd om lid te worden zodat ik een dagboek kan beginnen!

Even een blik uit mijn auto verleden, met wat foto's:

Mijn 1e aankoop was een Peugeot 106 1.1 accen uit 1997. Hij was zwart, had geen mistlampen, deukje onder de sierstrip in de rechter deur en slechts 60 pk. Het 2e blokje lag erin, dus op de klok stond al ruim 260.000 km toen ik hem kocht (met de nodige steenslag op de moterkap van dien). Niet ideaal dus, maar we deden het er maar een tijdje mee. Als snel had ik via marktplaats 2 mistlampjes op de kop getikt, en deze netjes in de bumper gemonteerd en een schakelaartje in m'n dashbord gemaakt. Ook vond ik een origineel alu tankdopje, wat hem samen met de nieuwe peugeot wieldopjes wel wat sportiever maakte. Al snel vond ik het vermogen erg tegenvallen, dus ging ik op zoek naar iets snellers.

Mijn 2e aankoop was een Suzuki Swift GTI uit 1995, uitgebouwd en echt een hobbywagentje geweest (dat duidelijk aan de kabelboom en zekeringkast te zien was). Deze kocht ik over van een vriend van me, die een Audi a3 1.8T ging kopen...Hier kreeg ik een aanzienlijk bedrag terug voor mijn 106je, ondanks de hoge kilometerstand! De Swift was op het eerste oog een leuk wagentje, led ringen als achterlichten, aangelaste booskijkers, japstyle uitlaatje etc. Deze was behoorlijk opvallend, dat resulteerde in behoorlijk wat golfjes die een sprintje uit daagde. Voor een paar maandjes leuk, maar de lol in de japstyle uitlaat hield al snel op

Vooruit, Swift verkocht op vrijdag via marktplaats binnen 4 dagen en na het weekend stond er alweer een Seat Ibiza 1.6 sport voor de deur. Leuke wagen, veel luxe, sportieve details als sideskirts en sportief interieur. Helaas had ik niet goed opgelet dat de verzekering onder de 23 jaar erg prijzig zou worden, waarbij hij ook niet bepaald zuinig was met benzine bij een beetje sportief gebruik. Helaas ging hij daarom weer snel op marktplaats. Intussen had ik mijn huidige rallye al te koop zien staan via team106xtreme maar ook op het rallye forum. Met mooi weer dus een ritje naar Winterswijk gemaakt om de rallye te bezichtigen, en ja ik was verkocht! Snel de ibiza verkopen en de rallye kopen was de gedachten, maar helaas...het liep anders dan de planning was. De Ibiza was verkocht, met winst uiteraard en zou een dag later worden opgehaald om hem over te schrijven. De afspraak om de rallye te komen halen was dus al gemaakt. Door de behoorlijke sneeuwval van een paar dagen daarvoor was de weg op sommige plaatsen net een spiegel, dus...(je voelt het vast al aankomen) tijdens mijn ALLERLAATSTE ritje raak ik zo'n lelijke plastic paal. Ik stuur in de wijk bij mijn ouders naar rechts, reed uiterst voorzichtig maar stuurde achteraf gezien blijkbaar te scherp in, waardoor ik doorgleed. Het resultaat: Bumper gescheurd, koplamp afgebroken, mistlamp kapot en rechter scherm ontwricht. Nja, balen als een stekker natuurlijk. Meteen de koper opgebeld, hij wilde de schade wel eens zien want hij had vroeger in een schade herstelbedrijf gewerkt en kon er wel wat van maken. Gelukkig toch vrij gunstig kunnen verkopen, en slechts 50 euro verlies gemaakt ondanks de schade...een geluk bij een ongeluk!

Nadat de Ibiza weg was, een nieuwe afspraak gemaakt om de rallye te halen. Dit viel ook niet mee, want de sneeuwval was verergerd. Afwachten duurde me lang, dus ik op een avond naar Winterswijk gereden (toen de weersverwachting redelijk was). Dat was op 21-12-2009, de datum vanaf wanneer ik de bezitter ben van een rode 106 rallye 1.3 8 klepper van 30 mei 1996 (een van de laatste dus!). Mijn 4e auto sinds ik op 27 oktober 2007 mijn rijbewijs heb gekregen. Bij de rallye wist ik, dat ik niet snel uitgekeken zou raken want hij was 100% naar mijn zin!

Intussen, 3-6-2010 heb ik nog niet ontzettend veel aan de 106 veranderd. Er heeft een tijdje een remus einddemper onder gehangen, waar ik snel op uitgekeken was door de omvang van de demper zelf. Ook het geluid was niet bijzonder mooi, waardoor hij alweer snel op internet stond.

Ookheb ik intussen het versleten rallye stuur vervangen voor dezelfde in topstaat, daar knapt de binnenkant aanzienlijk mee op.

Daarnaast een Kenwood KDC-w7537u met bluetooth ontvanger en a.b. geinstalleerd, maar voordat ik de kabeltjes netjes weg kon werken had mijn vriendinnetje het frontje laten vallen...display kapot

Daarnaast heb ik een pugsport op de kop getikt, van een te koop staande GTi. Dat is de eerste "grotere" aanpassing aan de rallye, waar ik zeer over te spreken ben want het geluid van zo'n uitlaatlijn is prachtig

Plannen heb ik nog niet echt, uiteraard de auto een goede beurt geven (onderhoud ja) en daarna langzamerhand wat dingen opknappen als de rechter voorvelg (stoeprandschade) en wat deukjes eruit laten drukken. Een nieuw stickersetje zal er ook ooit nog wel van komen, want doordat de rallye al ruim 14 jaar oud is zijn de originele stickers uiteraard verkleurd.

WORDT vervolgd!

Laatst gewijzigd door ronald2704; 03-06-2010 om 09:52.
  (#2) Oud

Bram's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 1 1.4 XS
26-04-2010, 17:28

Leuk verhaal! de foto's staan er nog niet op? of laden ze gewoon niet?
  (#3) Oud

Stuur een bericht via MSN naar ronald2704 Stuur een bericht via Skype™ naar ronald2704
26-04-2010, 17:31

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram Bekijk bericht
Leuk verhaal! de foto's staan er nog niet op? of laden ze gewoon niet?
Done!

Laatst gewijzigd door ronald2704; 26-04-2010 om 17:46.
  (#4) Oud

Neliss's schermafbeelding

Auto: Geen :( Onbekend GTi
Stuur een bericht via MSN naar Neliss
26-04-2010, 18:17

Leuk verhaak!

Mooie s1 rallye ook.. wees er zuinig op!
  (#5) Oud

26-04-2010, 18:27

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neliss Bekijk bericht
Leuk verhaak!

Mooie s1 rallye ook.. wees er zuinig op!
Thx, zuinig zal ik zeker zijn! Achteraan parkeren tegen parkeerdeuken, iedere week kietelen met een spons en goed warmrijden.
  (#6) Oud

Bram's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 1 1.4 XS
26-04-2010, 18:30

Inderdaad een erg mooie rallye, een hele verbetering ten opzichte van zijn 3 voorgangers!
  (#7) Oud

DenDer's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 1 1.4 XT
26-04-2010, 20:53

Mooi strak bakkie die Rallye, leuke velgen.....maar die Swift..
  (#8) Oud

GTi-Terborg's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.616V GTi
26-04-2010, 21:06

Vind de rallye echt de mooiste van al je auto's !

Wees er zuinig op hé
  (#9) Oud

26-04-2010, 21:47

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDer Bekijk bericht
Mooi strak bakkie die Rallye, leuke velgen.....maar die Swift..
Tja die geintjes heb ik al genoeg gehoord

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RallyeTerborg Bekijk bericht
Vind de rallye echt de mooiste van al je auto's !

Wees er zuinig op hé
Bedankt en dat zal ik zeer zeker zijn

Laatst gewijzigd door ronald2704; 26-04-2010 om 21:48.
  (#10) Oud

Peug66's schermafbeelding

27-04-2010, 09:45

Leuk verhaal en foto's. Rallye ziet er erg goed uit, en die velgen staan super!
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten