Hallo,
Zoals ik al vermeld heb in een ander topic, ben ik van plan om de motor van een 1.4XSi in mijn 1.4XS te stoppen. Ik ben begonnen met een 1.4XS en heb er toen een 1.4XSi bijgekocht voor wat onderdelen, en nu dus ook voor de motor.
Het was eerst de bedoeling om de XSi(hierna te noemen 'de zwarte') helemaal te strippen, dingen bewaren die ik over wilde zetten, motor laten reviseren en dan naar de sloop brengen.
In de tussentijd kon ik dan in de XS(hierna te noemen 'de blauwe') blijven rijden zodat ik, als alles klaar was, de motor over kon hangen. Maar een paar dagen nadat ik de zwarte erbij had gekocht ging de blauwe stuk

. Koppakking lek. Dus toen maar de radiateur van de zwarte gemaakt zodat ik hier mee kon blijven rijden. En in de tussentijd maar begonnen om de blauwe te strippen en klaar te maken voor de ombouw.
Hoe alles er nu bij staat:
De motor die in de blauwe moet komen:
Zoals je kunt zien is het echt niet de moeite om de zwarte op te knappen. Deze gaat dus naar de sloop na de ombouw. Mochten er nog mensen interesse hebben in onderdelen, laat het maar weten via pb. Ook heb ik nog het complete 1.4XS blok over.
Behalve het blok worden ook de draagarmen, veerpoten en stabistang van de zwarte overgezet op de blauwe. Dit is namelijk het 'Sport'-onderstel. Ook de achterklep van de zwarte wordt overgespoten en op de blauwe gemonteerd, aangezien die van de blauwe helemaal roestig en rot is. Tegelijkertijd met achterklep laat ik dan ook meteen de voorbumper lassen en overspuiten. En de zijspiegels ook.
Verder heb ik ook nog een set veren(eibach pro-kit) en dempers(bilstein b8) liggen die eronder gaan komen.
Wat er verder nog gaat gebeuren:
-motorruimte netjes maken (schoonmaken en spuiten in dezelfde kleur als de carrosserie)
-het blauwe vloerkleed in de blauwe maken
-wat kabels vervangen en opnieuw intapen
-kleine dingen overzetten zoals sigarettenaansteker, dimbare dashboard verlichting, wat dopjes
-nieuwe verstralers in de voorbumper
-misschien een ander uitlaatspruitstuk en een open pijp naar achter(supersprint) als ik nog wat centjes over heb
-vast nog wel een hele hoop andere dingen die ik tegenkom...
Ik zal proberen om zoveel mogelijk te updaten en foto's te maken zodat jullie ook dingen kunnen leren. Uiteraard zal ik zelf ook nog een hoop moeten leren en zal ik niet zonder jullie hulp kunnen.
To be continued...