Nou hier gaan we dan!
Na maanden twijfelen of ik wel of niet een dagboek aan zou maken. Bij deze dan toch maar gemaakt en hoop dat ik het een beetje boeiend kan houden voor jullie!
We beginnen ergens op een dag ergens in 2009. De datum voor het afrijden staat vast! 22 December 2010. Zou wel een heel leuk kerstkado zijn. Maar voor die tijd eerst heel marktplaats afspeuren naar de geschikte eerste auto! Al gauw kwam ik op marktplaats leuke 106'jes tegen in de vorm van Fase 1 rallye's. Deze 'scheurijzers' hadden direct mijn voorkeur om er 1 te bemachtigen, maar het is er tot op de dag van vandaag nog niet van gekomen. Inmiddels zijn we enkele maanden veder en is het tijd om maar is te gaan afrijden! Nou dus niet dat feestje ging niet door! De hevige sneeuwval verpeste het voor mij.
Na 1,5 maand me rustig te hebben gehouden was het de bedoeling om op 1 Februari 2010 af te rijden. Maar je raad het natuurlijk al, juist weer een lekker pak sneeuw! Kortom enorm balen en ik had er ondertussen al flink de pest in!
Op 1 Maart 2010 mocht ik het dan toch opnieuw komen proberen. En zoals het spreekwoord luid: Drie keer is scheepsrecht. Gelukkig me rijbewijs in '1' keer gehaald
In de tussentijd waren er dan toch de plannen binnen geslopen om eerst maar is mooi het autootje van me vader te gebruiken. Een leuke 205 1.1 Accent! Dit reed allemaal leuk en aardig, maar ik wilde toch al heel snel wat voor mezelf dus op 6 Maart 2010 wezen kijken bij een leuke GTI en ik was opslag verliefd ( en nog steeds trouwens ). Eerst een bod neer gelegd flink onder de vraagprijs, daar werd eerst niet op ingegaan dus me telefoonnummer achter gelaten, voor het geval die zich nog zou bedenken. Tot enkele uren me telefoon overging en dat de verkoper dan toch overstag ging! Dus 5 dagen nadat ik me rijbewijs was de koop rond!
Enkele foto's bij aankoop:
Op 12 Maart 2010 de auto opgehaald en toen kon het spelen beginnen!
Op het moment zal ik er iets vlugger door heen gaan anders ben ik over 2 maanden nog niet klaar!
Er was al heel snel een to do lijstje opgesteld wat er allemaal moest gaan gebeuren:
Circa 4 cm verlagen
Andere velgen
Red/clear achterlichten
Ander interieur
Veerpootbrug
Ander uitlaatsysteem
Lagunalip
Na een tijdje volledig origineel hebben rond gereden kon ik de Red/Clear achterlichten overnemen van Stefan.
Na een paar minuten werk zag de achterkant er al heel anders uit!
Foto:
Niet kort daar op een Lagunalip overgenomen van Bouman.
Hiervan zijn natuurlijk ook weer foto's geschoten

Foto's:
4x4 Modus
Zo een flinke tijd te hebben rond gereden kwam ik een ander interieur tegen op Marktplaats. Wat later Rens van het forum bleek te zijn.
Kleine foto van het nieuwe interieur! Let niet op de troep
In Augustus was het dan toch echt aangebroken om de GTI eens goed te testen en met 106.nl richting Frankrijk te gaan! De auto heeft het super gedaan! Totdat ik er 4 dagen later mee thuis kwam nadat ik er net verse bandjes om had laten leggen! Conclusie dit had geen 3 of 4 dagen eerder moeten gebeuren!
Na de kop en alles er af te hebben getrokken was al snel de boosdoener duidelijk. Waar we eerst uitgingen van verbrande kleppen bleek het de koppakking te zijn die er tussen 2 cilinders uit lag! Toen meteen alles maar goed aan gepakt en ook de distributieriem etc. vervangen!
2 Maanden nadat ik er een ander interieur in had gezet vond ik het wel weer is tijd worden voor een ander setje. Dit kwam doordat er op het forum een setje Leer/Alcantara werd aangeboden. Gelukkig niet al te lang hoeven te twijfelen en opgehaald die hap! Zo aan het interieur hoeft niks meer te worden veranderd!
Tevens ook wat andere foto's van hoe de auto er op dat moment bij stond
Op Maandag 8 November ben ik een verpootbrug wezen ophalen in Ermelo en deze direct thuis gemonteerd. Hier heb ik helaas geen foto's van.
En vandaag vond ik het wel is tijd worden om een setjes winterstaal te monteren! Deze velgen heb ik ergens begin September opgehaald bij Bouman.
Foto!
Zo! Tot nu toe vind ik het wel even leuk geweest. Ben er flink snel door heen gegaan! En zal vast nog wel wat vergeten zijn!