Beste mensen,
voordat ik de autoschade inging was ik al van plan de 106 op te knappen en uit te bouwen. Nou was ik een eind opweg met polyesterwerk maar uiteindelijk is dat ding toch in de hoek terechtgekomen... en er ook 3,5 jaar blijven staan. Aangezien ik een maand geleden de keus had om hem zo te verkopen of toch op te bouwen was ik van plan om hem een nieuw leven in te blazen.
Aangezien er nogal wat laswerk aan te pas zou komen heb ik meteen een nieuw lasapparaat gehaald.
Aangezien het standaard interieur van een 106 gti uit 98 me niet beviel heb ik meteen rondgesnuffelt naar een nieuw interieur. Mijn keus is gevallen op een volleder interieur uit een saxo die ik ook heb opgehaald.
Ben hem gelijk gaan inbouwen!
Toen ben ik het lasapparaat maar eens gaan uittesten. De stootlijsten vind ik niet mooi dus heb ze gedemonteerd en de gaten dichtgelast..
Ook het knipperlicht moest plaats maken voor metaal
Nu we toch bezig zijn meteen de sloten verwijderd!
Na 1,5 jaar was de accu die in de auto zat niet meer bruikbaar. Deze accu vervangen door een bluetop optima. Ook gelijk de kabels naar mijn dynamo en startmotor verdikt naar 35 kwadraat kabel. Massa kabel is nu 50 kwadraat. Let er niet op hoe de accu eruitziet.. tis een kwestie van vieze handen en straalplakband
Zijkant strakgezet en alle deuken verwijderd (tientallen

)
Motorkap inmiddels ook aangepakt!
Achterbumper moest ook "custom" worden dus meteen maar mee begonnen!
Ondertussen was ik al gaan brainstormen wat ik voor kleur zou gaan spuiten. Toen ben ik eens rond gaan bellen met leveranciers voor iets apparts. Nu ben ik erop gekomen om de originele exy lak te maken in 2k en deze voorzien van blauw parelmoer en flipflop van violet naar groen/goud. Wel in hele kleine hoeveelheden om het niet overdreven te maken.
Dit moest uit Amerika komen dus meteen besteld!
Inmiddels besteld/gekocht:
Black angeleyes FK = binnen
FK Smoked achterlichten = binnen
Pipercross venom serie luchtfilter compleet = binnen
Carbon tellerplaat (achtergrond) = binnen
Chrome tellerringen = binnen
Momo sportstuur met naaf = binnen
Airbrush sjablonen voor effecten = binnen
Carbon handgrepen/klinken = volgende week binnen
tellerplaten wit = volgende week binnen
H&R Schroefset = binnen en gemonteerd!
Ook een setje 17 inch velgen met hele platte bandjes gekocht om iets leuks mee te doen! Wat precies weet ik nog niet!
Tijdelijk de velgen even onder mijn nog 4x4 peugeot 106
Grondverf:
Toen was ik weer eens aan het brainstormen.. Voorbumper was flink beschadigd.. het werd of een nieuwe bumper of ik ging gewoon wat proberen met de oude en kijken of er iets mooi uitkomt!
Zo gezegd zo gedaan :
Letterlijk de zaag erin en gaan
Zoals jullie kunnen zien.. de stootlijsten 1 geheel gemaakt, mistlampgaten verwijderd, spijl ertussen uit.. en de ruimte in het midden ook verbreed en de hoeken schuiner gemaakt. Randjes opnieuw erin gebracht door poly!
Zo de auto zelf is aardig klaar dus was het tijd voor de eerste keer spuiten!
Wachtend op de ambulance!
Eenmaal aangekomen.. de spuitcabine ingereden... 1,5 wezen inplakken en toen maar eens goed de auto ontvet en afgekleefd!
Ik in aktie!
Zo dit was het weer ff! Ik ga verder met de bumpers want het moet 100 procent zijn allemaal! Daarna kan ik de auto weer gaan afschuren met korrel 2000.. En de details spuiten op de auto en de auto weer voorzien van een speciale blankelak (4 lagen).