Zoals eerder in mijn dagboek te lezen viel, had ik mijn velgen naar een schadehersteller gebracht om ze te laten spuiten. Maar die had ze hangend in 1x gespoten, waardoor er allemaal zakkers in de blanke lak waren gekomen. Na een nachtje hierover geslapen te hebben, wilde ik toch een beter resultaat dan dat!

Dus toen voor poedercoating gekozen. Had hier nog geen ervaring mee, dus ik wist niet wat ik er van moest verwachten..
Afgelopen vrijdag mijn velgen opgehaald. Het bedrijf achter velgenalsnieuw.nl heeft zijn naam absoluut eer aan gedaan, ze zijn werkelijk als nieuw!

De velgen zijn gezandstraalt, voorzien van een poedercoat primer en daarna glanzend zilvergrijs afgewerkt. Ook is de stoeprandschade niet meer te zien! Meteen ook nieuwe naafkapjes bij de dealer besteld. De dag daarna nieuwe banden om de velgen laten monteren. Uiteindelijk voor Pirelli P Zero Nero gekozen, in de maat 195/40 R16. Schijnt een goed plakbandje te zijn voor sportief gebruik. Goede grip op zowel een droog als nat wegdek. Ben benieuwd hoeveel kilometers ik hiermee vooruit kan..
Voor vertrek eerst sneeuwruimen:
Resultaat van het poedercoaten:
Het nieuwe rubber:
Al met al is het een hele investering (vooral de nieuwe banden) geweest, maar het gaat vast super staan onder mijn auto! En het rijdt vast ook een stuk strakker dan de originele 14 inch Alize velgen. De Ouragans liggen nu op zolder te wachten op beter (lees: warmer) weer..