Het begon allemaal op een zondag in oktober 2004. 's Morgens reed ik met mijn vader naar Schiedam, waar een heleboel auto handelaren bij elkaar zitten. Na heel wat bedrijven bezocht te hebben kwamen de auto's bijna mijn neus uit.
Ik zocht iets sportiefs, maar het enige wat we vonden waren bergen afgetrapte vr6-en. Ik kon niets vinden waarvan ik dacht: "Die moet ik hebben". Tot we bij de zoveelste handelaar vroegen of hij iets kleins en sportiefs had staan. Niet erg enthousiast antwoordde de man dat hij nog wel een Peugeotje had staan, maar verder niet. En jawel in een hoekje van de showroom stond ie dan:
Ik was nog niet meteen overtuigd dus hebben we nog een aantal andere bedrijven bezocht tot we het echt zat waren. Toen kwam het moment, gaan we naar huis of gaan we terug naar de Rallye.
We besloten om terug te gaan en hebben de halve showroom leeg laten rijden, zodat ik met de Rallye kon proefrijden (hij stond een beetje ingebouwd). Na de proefrit was ik verkocht en hebben we de deal gesloten. Nog een fototje voor de kijkers thuis en over een week kon ik hem komen halen.
Achteraf bleek het eigenlijk helemaal niet zo'n goede koop te zijn. Hier een lijstje van wat ik in het eerste jaar zoal vervangen/gerepareerd heb. Een aantal zaken zijn dingen die na 153.000 km wel vervangen mogen worden, maar er zijn ook een aantal zaken bij waar ik niet vrolijker van ben geworden:
* Stuurbekrachtigingspomp
* Kat
* Luchtsensor
* Inlaatpakkingrubbers
* Koppeling
* Klepdekselpakking
* Klepspeling opnieuw afgesteld
* Handremkabels
* Remkrachtverdeler
* Schokbrekers voor
* Draagarmen voor
* Slechte verlaging aan de achteras er was zelf aan gelast !!!
Ook de wielkast verbreders lieten los door het aanlopen van de wielen vanwege de versleten schokdempers. Ik kreeg zelfs deuken van het stoten van de wielen tegen het spatbord.