Lid worden
106.nl - Nederlandse Peugeot 106 club

Ga terug   106.nl - Nederlandse Peugeot 106 club > Tuning & Styling > Dagboek
Dagboek Lees hier over de laatste mods die clubleden hebben aangebracht. Alleen leden kunnen een dagboek aanmaken.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  (#1) Oud
Voorzitter
Dagboek van Dennis

Dennis's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.6 Rallye
Dennis' Rallye verzameling (1.6 blauw en 1.3 zwart) - 01-03-2006, 14:08

Het begon allemaal op een zondag in oktober 2004. 's Morgens reed ik met mijn vader naar Schiedam, waar een heleboel auto handelaren bij elkaar zitten. Na heel wat bedrijven bezocht te hebben kwamen de auto's bijna mijn neus uit.
Ik zocht iets sportiefs, maar het enige wat we vonden waren bergen afgetrapte vr6-en. Ik kon niets vinden waarvan ik dacht: "Die moet ik hebben". Tot we bij de zoveelste handelaar vroegen of hij iets kleins en sportiefs had staan. Niet erg enthousiast antwoordde de man dat hij nog wel een Peugeotje had staan, maar verder niet. En jawel in een hoekje van de showroom stond ie dan:

Ik was nog niet meteen overtuigd dus hebben we nog een aantal andere bedrijven bezocht tot we het echt zat waren. Toen kwam het moment, gaan we naar huis of gaan we terug naar de Rallye.
We besloten om terug te gaan en hebben de halve showroom leeg laten rijden, zodat ik met de Rallye kon proefrijden (hij stond een beetje ingebouwd). Na de proefrit was ik verkocht en hebben we de deal gesloten. Nog een fototje voor de kijkers thuis en over een week kon ik hem komen halen.

Achteraf bleek het eigenlijk helemaal niet zo'n goede koop te zijn. Hier een lijstje van wat ik in het eerste jaar zoal vervangen/gerepareerd heb. Een aantal zaken zijn dingen die na 153.000 km wel vervangen mogen worden, maar er zijn ook een aantal zaken bij waar ik niet vrolijker van ben geworden:

* Stuurbekrachtigingspomp
* Kat
* Luchtsensor
* Inlaatpakkingrubbers
* Koppeling
* Klepdekselpakking
* Klepspeling opnieuw afgesteld
* Handremkabels
* Remkrachtverdeler
* Schokbrekers voor
* Draagarmen voor
* Slechte verlaging aan de achteras er was zelf aan gelast !!!

Ook de wielkast verbreders lieten los door het aanlopen van de wielen vanwege de versleten schokdempers. Ik kreeg zelfs deuken van het stoten van de wielen tegen het spatbord.

(#2) Oud
Voorzitter
Dagboek van Dennis

01-03-2006, 14:08

Er resten mij nog wat kleine onderhoudsklusjes, maar dat zijn geen noemenswaardige zaken bovendien hou je dat altijd met een auto. Ook gebruikt hij ondertussen wat olie, maar dat is vrij gebruikelijk bij een 106 met 166.000+ km. Buiten dat is de verkeert de auto inmiddels in een behoorlijk goede staat, maar dat mag ook wel bijna alles is nieuw
Hier nog wat plaatjes op een mooie zomerdag toen ik de auto ongeveer een half jaartje had:

Dit vind ik persoonlijk één van de mooiste plaatjes van mijn Rallye:

(#3) Oud
Voorzitter
Dagboek van Dennis

01-03-2006, 14:09

In middels staat hij wel wat hoger op zijn wielen, omdat het geheel niet helemaal klopte. Hij stond mij iets te ver achterover:

Maar na een bezoek aan DSL in december van 2005 is ook dat probleem verholpen:

Tijdens de kerst van 2005 werd ik verrast door wat ijs op de weg wat resulteerde in een kapotte velg en een wiel wat een beetje uit het lood stond. Even dacht ik dat het doek zou vallen voor mijn Rallye. Gelukkig bleef het bij een kromme draagarm en was er aan de auto zelf verder geen schade.

Dit was voor mij wel een mooie gelegenheid om de velgen meteen een ander kleurtje te geven:

Als het weer straks weer wat beter wordt zal ik velgen weer onder de auto monteren. Foto's volgen dan z.s.m.

Dit was in het kort even mijn verhaal tot nu toe...

(#4) Oud

Stuur een bericht via MSN naar Herman
01-03-2006, 17:08

Auto zal mijns inziens erg mooi lijken met die gouden wieltjes!!

Herman
Met citaat reageren
  (#5) Oud
Martijn
Guest

01-03-2006, 18:44

Heel fraai Dennis!
Met citaat reageren
  (#6) Oud

Stuur een bericht via MSN naar tim106
01-03-2006, 18:47

Mooi verhaaltje weer, je hebt idd behoorlijk wat pech gehad met je bolide....

Velgen zullen volgens mij zeer mooi staan, ben benieuwd naar de foto's!!!!
Met citaat reageren
  (#7) Oud
Darkblue Sport 106
Guest

03-03-2006, 12:18

Na toch wat flinke pech, is het nog steeds een vette bak! Ik ben benieuwd hoe die velgen eronder staan
Met citaat reageren
  (#8) Oud
Voorzitter
Dagboek van Dennis

28-04-2006, 18:23

Vandaag de herstelde velgjes weer gemonteerd .

(#9) Oud
Voorzitter
Dagboek van Dennis

11-12-2006, 20:07

Zo te zien wordt het weer eens tijd voor een update. Er is de laatste tijd niet erg veel meer veranderd aan de Rallye om twee redenen. Technische is hij ondertussen weer in topconditie en voor de veranderingen die ik in mijn hoofd heb zijn momenteel simpelweg geen financiële middelen beschikbaar.

Sinds de laatste update heb naast wat klein onderhoud (zoals distributie etc.) de complete voorwiel ophanging gereviseerd. En is de auto voorzien van meegespoten cupspiegels, een GTi spoiler en meegespoten accenten in het dashboard.

Hier wat fototjes van de ophanging:

Het Dashboard. Ik wacht al 6 maanden op een stuurtje, maar die Italianen bij OMP zijn een beetje lui dus dat zal nog wel even duren:

En tot slot nog wat plaatjes van de Rallye aan de Grevelingen bij een zonsondergang in november:

Inmiddels staat hij voor de winter weer op pas gecoate steelies voorzien van nieuwe Good Year winterbanden.

(#10) Oud
Voorzitter
Dagboek van Dennis

24-07-2007, 18:12

Zo maar weer eens een update. Er is niet veel verandert want het grootste deel van de financien is in mijn stage op Curacao verdwenen.

Na bijna een jaar wachten kwam ik er eindelijk achter dat de tweespaaks variant niet meer gemaakt wordt. Dus was het nog een paar weken wachten op de driespaaks versie. Maar nu heb ik dan eindelijk mijn stuurtje .
De naaf wordt nog vervangen door een "gewone zwarte" en dan is het dashboard zo goed als af...

Groeten Dennis

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten