Zo, een begin van een nieuw dagboek.
Zoals vele weten is mijn grootste hobby Autocross. Dit doe ik al 3 jaar met veel plezier. Ik ben toen door een goede vriend gevraagt een keertje mee te gaan kijken. Hij deed dit samen met een andere maat. Alleen die wilde er mee stoppen. Dus toen kwam hij met de vraag of ik interesse had om ook te gaan racen. En die had ik zeker!
Zij Reden toen al met een Peugeot 205 1.6 GTI. Was een prima auto.
Door de seizoenen heen kwam het helaas een enkele keer voor dat hij op z'n dak belande. Hiervan ging de auto hard achteruit. Daarom besloten we in de winter van 2009 op 2010 hem nog een keertje op te knappen.
Met dit als resultaat. (Ja, het streepje is gejat) Helaas hielt de auto het tot halverwegen het seizoen uit. Toen kwam er zoveel ellende dat we maar besloten hebben niet met deze auto door te gaan. We zijn toen halverwegen het seizoen gestopt. De 205 is eind Mei 2011 verkocht.
Onder andere door dat ik de mededeling kreeg dat we zouden gaan stoppen met de boerderij heeft er voor gezorgt dat de opvolging van de 205 op de lange baan werdt geschoven. Inmiddels ben ik zeer druk met verhuizen.
Toch kwam ik toevallig een auto tegen die wel potentie had voor de cross. Na een keertje kijken heb ik besloten dat dit hem ging worden. En het bleek nog een bekende auto te zijn ook. Na een mooie prijs afgesproken te hebben heb ik hem een week later opgehaald.
Dit is hem dan. een 106 GTI van 1997 met net 200.000 km erop. De oude GTI van Bouman. Hij heeft idd z''n glorie dagen wel gehad. De eigenaar die hem van Bouman had overgenomen was er helaas niet zo netjes mee. Inmiddels heb ik er al het een en ander van af gehaald, en verkocht. Mocht je nog wat nodig hebben, vraag het gerust!
Momenteel staat hij bij een kennis van me in de kas. Omdat de boerderij is verkocht heb ik thuis geen ruimte meer voor auto. Gelukkig kan ik bij een kennis terecht. Omdat ik momenteel erg druk ben met alles omtrent de verhuizing heb ik de komende 2 maanden zeer weinig tijd om aan het project te werken.
De planning is half April 2012 de auto klaar te hebben staan. Dan begint het nieuwe seizoen.