Lid worden
106.nl - Nederlandse Peugeot 106 club

Ga terug   106.nl - Nederlandse Peugeot 106 club > Tuning & Styling > Dagboek
Dagboek Lees hier over de laatste mods die clubleden hebben aangebracht. Alleen leden kunnen een dagboek aanmaken.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  (#1) Oud
106.nl clublid
Dagboek van Joep B

Joep B's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.4 XS
Stuur een bericht via MSN naar Joep B
106 1.4 Sport van Joep - 17-12-2011, 22:04

Hallo allemaal,

Het stukje dat ik geschreven heb bij de voorstelronde lijkt me ook goed om mijn dagboek mee te beginnen. Het stukje dat ik geschreven heb bij de voorstelronde is het volgende:

'Ik ben Joep, ben 19 jaar en heb na lang zoeken op 1 juli dit jaar een zwarte Peugeot 106 1.4 Sport uit 2001 gekocht voor 2900 euro bij de Peugeot-dealer in Arnhem. Ik heb voor deze Peugeot gekozen omdat hij nog maar weinig kilometers had gelopen (iets meer dan 71000). Ook was dit een auto van de eerste eigenaar en is hij altijd door de dealer onderhouden. Omdat de auto net een grote beurt had gehad verwachtte ik niet al te veel onderhoud. Dit bleek toch wat tegen te vallen. De uitlaat moest namelijk van voor tot achter vervangen worden, de stabilisatorstangen zijn vervangen en de draagarm rechts voor ook. Dit heeft mij samen ongeveer 450 euro gekost maar nu is ie dan ook op een ding na goed in orde.

Het probleem waar ik nog mee zit is dat ie afslaat als ik een stoplicht of rotonde nader. Als ik de koppeling in trap gaat de toerenteller onder de 900 door en slaat af. Ik kan dit voorkomen door eerst af te remmen tot het toerental gedaald is tot ongeveer 1200 en dan de koppeling in te trappen. Maar dit is natuurlijk geen echte oplossing en is ook gevaarlijk vooral bij het naderen van rotondes omdat je dan soms meer bezig bent met de toerenteller dan met het verkeer op de rotonde. Ik heb op dit forum een heel aantal mogelijke oorzaken voorbij zien komen maar weet nu niet meer zo goed waar ik moet beginnen. De bdp sensor, de nokkenas/krukassensor, de stappenmotor, de temperatuursensor, de lambdasonde en de mappensensor worden genoemd. Bij de garage hebben ze al een speciaal vloeistofje in de brandstof gedaan zodat de motor en nog wat dingen gereinigd worden en is de stappenmotor schoon gemaakt. De stappenmotor is bij deze auto ook al eens vervangen.
Kort nadat ik de auto gekocht had kreeg ik een leuk aanhangwagentje aangeboden. Er moest super veel aan gebeuren maar dit leek me een leuk project. Ik heb daarom een trekhaak onder de auto gezet.

Ik ben niet van plan al te veel te doen aan de auto omdat ik hem een beetje origineel en netjes wil houden.
Misschien ga ik hem ietsje verlagen en de velgen vervangen door Cyclones van de 306. Ik ben al wat aan het zoeken geweest naar Cyclones en heb gemerkt dat ze redelijk moeilijk te vinden zijn. Bovendien zit ik dan met goede banden (Michelin Engergy Saver) die nog zo goed als nieuw zijn. Ook twijfel ik nog een beetje of ik Angel Eye koplampen ga kopen.

Dit was mijn introductie. 27 november kunnen jullie mijn 106-je in het echt zien en ik ben ook erg benieuwd naar die van jullie!'

Inmiddels zijn we alweer een paar maandjes verder en ben ik door gegaan met mijn zoektocht naar de oorzaak van het af en toe af slaan. De stappenmotor is nogmaals schoongemaakt en toen ik echt alle mogelijke oorzaken kende van het af slaan ben ik met de auto bij de Peugeot-dealer geweest. Dit schoonmaken heeft niks opgeleverd. Ook bij de Peugeot-dealer konden ze de oorzaak niet vinden. Ze hebben daar alle door mij genoemde oorzaken onderzocht, de auto uitgelezen, proefgereden en de computer gereset. Ik heb de indruk dat het sindsdien wel iets beter is geworden maar echt met zekerheid kan ik dit niet zeggen. Voor nu laat ik het af slaan maar even zitten want het gebeurt toch maar heel soms en al die garage bezoekjes kosten mij te veel geld.

De meeting op 27 november vond ik ook erg leuk en interessant!

Verder is de afstandsbediening voor de centrale vergrendeling kapot. Hij doet het wel weer voor een week of 2 als je er een nieuw batterij in doet maar dan blijf je aan het vervangen. Ik wil deze afstandsbediening daarom gaan vervangen maar de kosten hiervan bedragen 150 euro wat ik toch wel behoorlijk duur vind.

Het lijstje met plannen voor de toekomst is inmiddels iets langer geworden. Hier het lijstje:
- TomTom
- Originele armsteun
- Platte subwoofer van Pioneer voor onder de bijrijderstoel
- Sleutel vervangen
- Peugeot 306 Cyclone velgen
- Winterbanden
- Nieuwe Pioneer radio
- Misschien ietsje verlagen
Van het plan om misschien angel eyes te kopen ben ik af gestapt omdat ik bij velen van jullie zag dat er ietsje vocht achter de lamp komt en omdat de kwaliteit wat minder is dan die van de originele koplampen.
De auto heb ik inmiddels bijna helemaal terug betaald aan mijn ouders dus binnenkort kan ik beginnen met mijn lijstje. Ik denk dat de subwoofer als eerst aan de beurt is.

Groetjes,

Joep
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg DSCN0599.jpg‎ (100,4 KB, 56x gelezen)
Bestandstype: jpg DSCN0602.jpg‎ (99,1 KB, 34x gelezen)
Bestandstype: jpg Afb0659.jpg‎ (97,4 KB, 46x gelezen)
Bestandstype: jpg Afb0652.jpg‎ (96,8 KB, 42x gelezen)

Laatst gewijzigd door Joep B; 24-12-2011 om 00:21.
Met citaat reageren
  (#2) Oud

jordyr90's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.4 Sport
17-12-2011, 22:50

Joep een tip om de condens tegen te gaan is heel simpel namelijk vochtvreters uit schoenendozen etc. Er tussen te zetten. Ik durf te garanderen voor 99% dat je geen vocht zal hebben dan bij de lampen
Met citaat reageren
  (#3) Oud
106.nl clublid
Dagboek van racekees

racekees's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.616V GTi
18-12-2011, 00:15

Leuk bakkie.

Het beste is om er voor te zorgen dat alle rubbers goed zitten, en afdichten. Ik heb ook vocht in m'n koplamp gehad, maar als je een paar lange stukken met je lampen aan rijd, dan droogt hij ook goed op vanbinnen.

Met citaat reageren
  (#4) Oud
106.nl clublid
Dagboek van TOBS_106

TOBS_106's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.616V S16
18-12-2011, 10:46

Mooi bakkie! Ben benieuwd wat voor leuks je er nog van maakt!

Done:
- Raceland RVS spaghetti spruitstuk.
- Raceland 106 Airbox.
- Raceland rolkooi/sierkooi met stickerbomb.
- Powersprint Magnum einddemper.
- Sparco Veerpootbrug onder motorkap - zwart.
- Veerpootbrug achter (kofferbak) - in kleur v.d. auto.
- OMP draagarmbrug.
- Aluminium tankdop.
- Seat cupra lip onder de voorbumper.
- Shortshifter/quickshifter.
- LUCID smoke achterlichten.
- Ltec Sleepoog zwart.

To do:
- Interieurdelen in kleur auto.
- Zomerset: Speedline Corse 2108 competition 2 15" (mat zwart).
- Winterset: 205 GTI 15" speedlines (mat zwart).
- Verlagingsveren FK -60mm.
- Subwoofer.
- QSP Lederen sportstuur.
- Citroën saxo elektrische spiegels.
- Pugsport 2" rolled out tip.
- Morrete of heldere koplampen.
- BMC luchtfilter.
Met citaat reageren
  (#5) Oud
Redactie

Sören's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.616V Sport
18-12-2011, 17:48

Mooie strakke auto, succes met de aanpassingen!
Als je er eenmaal aan begint zie je steeds wel weer iets anders om te doen .
Met citaat reageren
  (#6) Oud
106.nl clublid
Dagboek van Joep B

19-12-2011, 00:21

Bedankt voor jullie leuke reacties! Zodra ik mijn lijstje afgerond heb zal ik misschien toch nog Angel Eyes aanschaffen
Met citaat reageren
  (#7) Oud
106.nl clublid
Dagboek van Joep B

Update - 25-12-2011, 17:10

Gister de subwoofer van Pioneer geïnstalleerd en kabels getrokken. In de eerste instantie zou ik de sub onderder bijrijderstoel plaatsen maar dit paste net niet en was niet zo practisch. Daarom toch maar gekozen om hem in de achterbak te plaatsen. Voor het aansluiten van de subwoofer moest de radio losgehaald worden. Dit is na heel lang prutsen met veel gereedschap uiteindelijk gelukt Omdat ik uiteindelijk ook de radio wilde vervangen voor eentje met iPod ondersteuning heb ik die ook maar meteen vervangen.
De radio is van het type: Pioneer DEH-4300UB. De subwoofer is een: TS-WX110A. Ik heb voor deze kleine subwoofer gekozen omdat hij klein was en ik niet wilde dat het ten koste gaat van de bagage ruimte. Ook vind ik zo'n kleine subwoofer veel mooier en netter staan.
Ik verwachtte er niet echt gigantisch veel bassen van maar gewoon een mooie ondersteuning van het geluid. Maar hij geeft veel meer en lagere bassen dan ik had durven verwachten van zo'n klein dingetje. Echt verbazingwekkend!
Ook de clubstickers heb ik op de opgeplakt.
Van de stickers, de nieuwe radio en de subwoofer heb ik foto's toegevoegd in de bijlage!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Afb0698.jpg‎ (94,4 KB, 31x gelezen)
Bestandstype: jpg Afb0699.jpg‎ (102,3 KB, 44x gelezen)
Bestandstype: jpg Afb0701.jpg‎ (95,0 KB, 51x gelezen)

Laatst gewijzigd door Joep B; 25-12-2011 om 17:13.
Met citaat reageren
  (#8) Oud

Mr.Acar's schermafbeelding

Auto: Geen :(  
25-12-2011, 17:56

Achja, tis wat je wilt... 50watt aan RMS... is dat nou egt te voelen ja?
Met citaat reageren
  (#9) Oud
106.nl clublid
Dagboek van Joep B

25-12-2011, 18:10

@ RGTI: Ja is zeker wel ietsje te voelen. Zal het je bij de volgende meeting wel laten horen T is natuurlijk geen sub om met de dB metingen mee te doen maar hij klinkt erg goed.
Met citaat reageren
  (#10) Oud
Secretaris
Dagboek van Steven

Steven's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.616V GTi
Stuur een bericht via MSN naar Steven
25-12-2011, 18:48

Volgens mij is de sticker op je achterruit niet helemaal gelukt, of wel?

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten