Zo, ik ben inmiddels al een paar maanden clublid dus kan ik eindelijk een eigen dagboek aan maken nadat ik altijd maar de dagboeken van jullie aan het lezen ben.
Zoals jullie misschien wel al weten ben ik dus Bob, vandaag 25 geworden en kijk en post ik al geruime tijd mee op het forum, eerst was het nog team106extreme, en daarna 106.nl geworden wat ik overigens een goed keuze vind, top jongens!!
Toen ik enkele jaren geleden mijn eerste 106 kocht, een lichtgroene ph1 1.0 was ik eigenlijk al gelijk verkocht een de 106jes.
Na een aantal jaar veel plezier hiervan gehad te hebben moest hij helaas de deur uit omdat ie echt was afgeschreven, roest in de motorkap, roest bij de schutborden achter(daar kom je vanuit het kofferbak bijna de achterbanden zien) trok naar 1 kant, bladerende lak, hoog olie verbruik ect...
Het enige wat ik hier aan gedaan had waren de ruiten rondom geblindeerd.
Hierdoor ben ik dus weer op zoek gegaan naar een 106, en ja ik wilde het "nieuwe" type!
Na ruime tijd zoeken (iets wat binnen het buget zou passen, want zo goed verdiende ik toen niet..) vond ik dan eindelijk op zondagochtend een mooie rode 106 1.1 XN op MP, ROOD? ja indd ondanks dat ik eigenlijk nooit een rode auto wou. Na een kort telefoon gesprek met de verkoper ben ik gelijk opgereden naar Alphen aan den Rijn, niet naast de deur voor mij maargoed, die auto zag er op internet echt super uit. Eenmaal aangekomen was ik gelijk helemaal weg van de 106..
Eerst maar evene een proefritje maken voordat ik überhaubt liet merken dat ik de wagen geweldig vond. Hierna nog even wat gekletst en wat fris gedronken met de verkoper en tot een akkoord gekomen, de volgende week zou ik de auto komen halen!
Nadat ik de auto gekocht had zei ik: hier ga ik niks aan doen, deze blijft orgineel...
Helaas, niet dus! Inmiddels is er toch al het een en ander aan gedaan zoals, witte spiegel, gebroken wit lederen hemel, a,b en c stijlen, had ook een lederen tankdop maar deze was na 1 winter en veel pekel niet de mooiste meer dus heb ik maar een orginele alu tankdop overgenomen hier op het forum, laguna lip, heldere koplampen ZONDER angel eyes, mistlichten voor, naafombouw (van 3 gaats naar 4 gaats), gelijk maar even mijn remklauwen en trommels rood gemaakt, een andere uitlaat en nog mijn achterste 3 ramen geblindeerd, de voorste 2 ramen komen dit jaar wel want daar was het afgelopen jaar al te koud voor..
De rest van de plannen volgen wel, daar heb ik nou eindelijk mijn eigen dagboek voor bij.
En natuurlijk ook de foto's, want laten we eerlijk zijn, wat is een dagboek zonder foto's...?
Zo was ie toen ik 'm pas gekocht had
Hier zijn we bezig met de hemel, a, b en c stijlen met leer aan het bekleden.
Hier is de lederen tankdop nog in mooie staat.
Hier zijn we de laguna lip en de mistlichten aan het monteren, dat ging gemakkelijker met de bumper eraf, hier is ook gelijk te zien dat de witte spiegelkapjes eropzitten.
Hier is dan de eerste RVS sportuitlaat, een universele die ik samen met een kameraad eronder heb pas gemaakt en gelast tot in de laate/vroege uurtjes... Maar deze gaf echt een flink geluid dus die is er inmiddels al lang onderuit, hier was een Sebring RVS dubbel 90mm voor in de plaats gekomen die inmiddels al o.v.b. verkocht is aan Ralf, omdat ik alweer een andere heb, een enkel 95mm of 100mm en ja deze blijft eronder.
Ergens in de tussentijd is er ook nog een keer een US module gemonteerd.
Daarna heb ik een lange zoektocht kunnen afronden naar heldere lampen zonder die angel eye's.
En ene in het donker voor en mooi beeld te krijgen van de lampen i.c.m. de US mudule
De onderste oranje lamp is m'n stadslicht en de bovenste mijn knipperlicht.
Ook de naafombouw was iets wat lang op mijn verlanglijstje stond, met dank aan Rickske106 zijn oude 106 is ook dit werkelijkheid geworden, nogmaals bedankt hiervoor Rick!
Helaas tijdens de ombouw helaas alleen foto's van de achterkant, zoals jullie kunnen zien is de volledige remmerij achter vervangen. Dit komt omdat de 4 gaats trommels groter zijn en je dus ook de ankerplaat mee moet ombouwen, deze is gestraald en opnieuw in de grondlak gezet en rood gemaakt om een mooi geheel te krijgen.
Hier zit het voren al allemaal er op, ook gelijk alles gestraald en gespoten. Ook hier is de remmerij gelijk vernieuwd! En tijdens de ombouw voor ook maar verlaagt.. ( niet laag genoeg helaas want er komt een schroefset).
En om deze post maar eens af te sluiten naar ongeveer een 1,5 uur te zitten typen nog een laatste foto van hoe de wagen er nou bij staat.
Veel lees plezier!
Groet, Bob