Lid worden
106.nl - Nederlandse Peugeot 106 club

Ga terug   106.nl - Nederlandse Peugeot 106 club > Tuning & Styling > Dagboek
Dagboek Lees hier over de laatste mods die clubleden hebben aangebracht. Alleen leden kunnen een dagboek aanmaken.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  (#1) Oud
106.nl clublid
Dagboek van darkaeon

darkaeon's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 1 1.4 XSi
Robin's 1.4 XSI [Update: 05-04-2012] - 02-02-2012, 22:32

Aangezien ik nog niet zo heel lang lid ben, en het mij toch wel leuk lijkt om een dagboek te beginnen doe ik bij deze de aftrap.

Ik ben Robin, inmiddels ruim 21 jaar en Niveau 4 ICT Beheerder. Daarnaast heb ik sinds vorig jaar 1 maart mijn rijbewijs en mocht toen in de monstertruck (Peugeot 406) van mijn vader naar het werk op en neer. Tot ik in juni 2011 ineens mijn collega met een Peugeot 106 aan zag komen. Eerste instantie niet wetende dat het er 1 was. De reden van de aanschaf van hem was omdat zijn 205 GTI niet goed reed en tijdelijk deze heeft gekocht. Mooie buitenkans voor mij. Wilde met een kleine auto beginnen waar ik niet al teveel aan kwijt was en waar ik mee vooruit kon.

Mijn Tuffie (bijnaam gekregen van mijn moeder, aangezien ik echt heel Nederland door rijdt met deze auto)

Augustus 2011
So far so good zeggen ze dan. In augustus eindelijk het moment daar aangekomen. Auto volledig betaald met op het formulier staande (koopovereenkomst dat ik deze auto echt over wilde kopen), dat er alleen wat schade aan de zijkant van de bumper was. er stond op dat moment iets meer als 160K op de teller.

Helemaal trots eerste keer tanken, gelijk al een paar keer de drempel geraakt, wat wil je met zo'n auto . maar uiteindelijk heel thuis aangekomen. Maar toen begon de ellende.

• Ruitenwisservloeistof was op
  • Olie was op
  • Koelvloeistof was op
  • Motorkap ging niet open
  • Kofferbak ging niet automatisch open, motor is doorgebrand.
  • Middenconsole is gesloopt
En zo nog een hele waslijst aan dingen die kapot zijn of die niet goed zijn. En dat voor het bedrag wat ik ervoor heb betaald. Aangezien het toch voor dagelijks gebruik is (+/- 80 km per dag) moet het toch wel een veilige auto zijn.

September 2011

Mijn koelvloeistof moest om de haverklap bijgevuld worden zonder reden dacht ik eerste instantie. Totdat ik een keer goed ging kijken en zag dat er door een steentje of iets aan de bestuurderskant aan de onderkant een gaatje zat. Eerste radiateur die werd geprobeerd was van een 1400 en paste niet, bleek dat er een 1600 radiateur in zat. Gerepareerd en kon gelukkig weer vooruit.

Oktober 2011

Autoradio gekocht en wilde ook wel een leuk setje speakers voor tijdelijk erbij aangezien degene die er nu in zaten kapot waren. Tot op heden welgeteld 2 weken plezier van gehad.

27 November 2011
De eindejaarsmeeting in Utrecht. Mijn eerste meeting überhaupt waar ik zelf op stond met mijn eigen auto (ook wel logisch aangezien ik nog niet zo heel lang een eigen auto heb) en heb echt van deze dag genoten, helaas nog geen audio maar ik hoop met de volgende keer wel.

December 2011

Toch wilde ik is een keer weten hoe hard mijn auto ging, welgeteld 188 km/h op GPS gemeten (foto heb ik volgens mij nog ergens, check!)

Januari 2012

Eigenlijk vrij rustig allemaal, alleen moest mijn ruitenwisservloeistof iedere keer bijvullen. Blijkt dat er een slangetje kapot is maar vanwege de kou en de vervelende plek lastig om nu te vervangen, tot die tijd maar een fles water in mijn auto om het bij te vullen.

01 Februari 2012

Het is erg koud buiten en moest even weg, en zoals in het frustratietopic te lezen was, heb ik mijn bumper behoorlijk beschadigd en de ophangpunten van mijn koplamp aan gort gereden. Alleen door een kleine drempel. Dus een gratis tip van mij, neem de grote drempels!

03 Februari 2012

Een hoop sneeuw en kou. Zo was de dag ervoor mijn auto nog "The Ice Cube" en vandaag de "De Sneeuwschuiver". Met de nodige opstartproblemen, vanwege de kou en vocht wilde na 4 keer mijn auto toch starten. De rest van de dag helemaal geen problemen gehad.

05 Februari 2012

Zoals een aantal mensen op facebook het al gelezen hebben, heeft mijn moeder een schilderij gemaakt met mijn auto erop, zodat ik altijd een herinnering heb aan mijn eerste auto.

08 Februari 2012

Onderweg naar huis, reed ik af op een kruispunt, een stuk waar je 30 mag, uiteraard netjes 30 in verband met schaatsers en kinderen en dergelijken. Er lag een mat over de weg met een bobbel erin gelukkig met de open zijde naar de andere kant anders had ik de schade niet kunnen overzien. Kon deze mat helaas niet ontwijken omdat er een auto voor mij reed en er een auto aan kwam rijden. Het gevolg nu, een behoorlijke klap, achterbumper zit los, voorbumper echt kapot getrokken, beide koplampen stuk, kentekenplaat afgebroken en behoorlijke krassen op de zijpanelen door de bumper die naar binnen was gekomen. 1 voordeel gelukkig, de eigenaar van deze mat kwam toevallig net aanrijden, om de mat op te ruimen. Verhaal uitgelegd, en nu is het maar afwachten.

10 Februari 2012

Daar zijn we weer, er staat nu iets van mijn lijstje afgestreept, namelijk de autoradio. Vandaag binnen gekregen. Eerste instantie was ik vrij sceptisch over de autoradio, maar toch blij dat ik deze heb genomen. Echt een hoop mogelijkheden en ook dingen waarvan ik alleen nog maar blijer ben dat deze erop zitten (bluetooth audio voor Navigatie) en verder ben ik het nog aan het uitvogelen.Morgen eerst maar even de kabel van de microfoon lostrekken, deze zit ergens achter het dashboard vast... Voor als mensen geintereseerd zijn in welke autoradio het is: Sony DSX-S300BTX

Daarnaast heb ik deze morgen ook een sluiting gehad in mijn koplamp, waarschijnlijk van de klap die mijn auto heeft gehad van enkele dagen terug. Was gelukkig bijna op het werk, maar zonder verlichting wordt je niet vrolijk. Gelukkig had DSL nog een momentje vrij om dit te fixen, en heeft het ook zeer netjes opgelost

18 Februari 2012
Het was niet te warm, het was niet te koud, een mooie gelegenheid om de trunk release kit aan te sluiten. Gelukkig hoefde ik alleen een stuk ijzer weg te zagen een een nieuwe motor aan te sluiten aangezien de oude volledig was doorgebrand, zo niet uit gebrand. Tenminste dat dacht ik, helaas kwam dit bedrogen uit. De kabelboom van de ruitenwisser was ook doorgebrand. gelukkig was de complete set geleverd door een bedrijf uit Duitsland/Oostenrijk. Dit heeft met dan 2,5 uur gekost om de kabel netjes van achter naar voor de leggen en aan te sluiten. Maar het resultaat mag er zijn, de kofferbak gaat weer open met een knop!

20 Februari 2012
Het zat eraan te komen, ik zie een politieauto rechts van mij staan welke de snelweg op moet, stoplicht gaat op groen voor de politieauto maar blijft staan, mijne staat nog op rood voor rechtdoor. En ik wist al hoe ver het was en pakte mijn spullen vast om te overhandigen. Over de busbaan zo bij mij voor, het bordje: Politie volgen... Schade, 220 euro voor de donkere ruiten, en een opmerking (geen waarschuwing) over het geluid van mijn uitlaat, en mijn achterbanden. Ik kon de folie er niet gelijk afhalen dus dat was balen, gelukkig zijn ze op mijn werk langs geweest om te controleren en mijn papieren weer terug te geven

28 Februari 2012
Omdat het toch een beetje bleef spoken over het geluid van mijn uitlaat, heb ik besloten een meting te laten doen, geluk bij een ongeluk hebben we een decibelmeter liggen op het werk, het resultaat: 110 dB koud stationair en ongeveer hetzelfde voor 3900 toeren. Warm: hetzelfde alleen 100dB, een beetje teveel dus....

3 Maart 2012
Toch maar besloten een afspraak de maken bij DSL, het bleek dat er al die tijd geen katalysator onder zit. En op het moment van schrijven (3 dagen later) is het heel begrijpelijk waarom.

6 Maart 2012
Vandaag was ik voor wat onderdelen bij de DSL, beetje aan de praat geraakt en verteld dat mijn auto niet meer vooruit te branden was. Ik wist dat het een vermogensverlies was, maar dit slaat echt alles. Maar ben dus te weten gekomen (ik denk dat ik maar vaker langs ga, om meer te weten te komen over deze auto), dat hier chiptuning toegepast is en een andere nokkenas in zit, en dat ongeblazen zo'n beetje alles gedaan is wat mogelijk is.

Later in maart
En nog maar een keer naar DSL geweest, mijn banden waren versleten en waren echt aan vervanging toe, dus heb ik maar een bandenwissel laten uitvoeren, en tegelijkertijd ook mijn uitlaat laten lassen aangezien deze behoorlijk lekte.

1 April 2012
Eindelijk een soort van jongensdroom die in vervulling is gegaan, op het TT Circuit van Assen. Bij een landelijk evenement met mijn eigen auto staan. Ik ga hier verder weinig op vertellen maar wat een dag was dit zeg.

5 April 2012
Zojuist maar even nieuwe koplampen besteld aangezien het nog wel even gaat duren voordat ik wat geld terug krijg of iets, als dit überhaupt doorgaat. en voor APK is het verplicht om goed gemonteerde verlichting te hebben op je auto is mij verteld. heb dus helaas geen andere keus dan het dan zelf maar te betalen.

27 april 2012

Ja het is raar, het is in de toekomst. maar dat wil ik al wel vast mededelen . Na de APK gaat de katalysator er onderuit aangezien ik er echt helemaal klaar mee ben dat er teveel vermogen weg is. In plaats daarvan komt er een Cut-Off systeem onder de auto om het geluid alsnog een beetje te beperken.

De plannen wat ik nog met mijn auto wil doen:

- Audioinstallatie
-- Hifonics ATL-5.2C
-- Hifonics Brutus BX10D4
-- Versterker: Nader te bepalen
- Andere Velgen
-- OZ Superturismo WRC 16"
- Bumpers laten repareren en opnieuw spuiten en monteren
- Nieuwe koplampen plaatsen (In behandeling)

Tot wanneer ik weer wat aan mijn auto heb gedaan

Laatst gewijzigd door darkaeon; 05-04-2012 om 11:40.
Met citaat reageren
  (#2) Oud

106tunerz's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.616V S16
Stuur een bericht via MSN naar 106tunerz
03-02-2012, 07:42

Misschien wel enkele foto's erbij is wel zo handig maar kan niet wachten tot ze online staan hihi !

Maar leuk verhaaltje kerel,

Laatst gewijzigd door 106tunerz; 03-02-2012 om 07:43.
Met citaat reageren
  (#3) Oud
106.nl clublid
Dagboek van Wesley.

Wesley.'s schermafbeelding

Auto: 106 Fase 1 1.3 Rallye
04-02-2012, 03:11

Verkijk je niet op de turbo, kost veel tijd, werk én geld.

(#4) Oud

Mike0709's schermafbeelding

Auto: Geen :(  
04-02-2012, 10:41

Vergeet de frustraties niet.

Leuk 106je hoor!
Met citaat reageren
  (#5) Oud
106.nl clublid
Dagboek van TOBS_106

TOBS_106's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.616V S16
04-02-2012, 11:14

Ziet er tof uit dat autootje! Heb het niet zo op bodykitts maar deze vind ik wel netjes uitgebouwd!

Done:
- Raceland RVS spaghetti spruitstuk.
- Raceland 106 Airbox.
- Raceland rolkooi/sierkooi met stickerbomb.
- Powersprint Magnum einddemper.
- Sparco Veerpootbrug onder motorkap - zwart.
- Veerpootbrug achter (kofferbak) - in kleur v.d. auto.
- OMP draagarmbrug.
- Aluminium tankdop.
- Seat cupra lip onder de voorbumper.
- Shortshifter/quickshifter.
- LUCID smoke achterlichten.
- Ltec Sleepoog zwart.

To do:
- Interieurdelen in kleur auto.
- Zomerset: Speedline Corse 2108 competition 2 15" (mat zwart).
- Winterset: 205 GTI 15" speedlines (mat zwart).
- Verlagingsveren FK -60mm.
- Subwoofer.
- QSP Lederen sportstuur.
- Citroën saxo elektrische spiegels.
- Pugsport 2" rolled out tip.
- Morrete of heldere koplampen.
- BMC luchtfilter.
Met citaat reageren
  (#6) Oud
106.nl clublid
Dagboek van darkaeon

04-02-2012, 14:32

@Wesley zoiets had ik al vernomen, maar is het wel haalbaar voor mijn auto om dit te doen, en waar kan ik ongeveer vanuit gaan wat ik kwijt ben aangezien ik voor ongeveer 300/350 PK wil gaan? De turbokit die ik bij DP-Engineering heb gezien kom ik uit op iets minder dan 2500 euro. vandaar dat dit ook als laatste op mijn lijstje staat aangezien ik eerst wil zien wat het jaar mij brengt.

@Mike
Deze heb ik er niet al teveel bij gezet om een simpele reden. Ik ben genaaid bij de aankoop van deze auto vanwege mijn probleem, Als ik iets zie wat ik wil hebben kan je mij er heel moeilijk vanaf praten. En dat was bij deze auto ook het geval.

@Tobs_106
Dank je, heb deze auto zo gekocht maar ben er best wel trots op
Met citaat reageren
  (#7) Oud
106.nl clublid
Dagboek van Wesley.

Wesley.'s schermafbeelding

04-02-2012, 15:28

Voor 2500 euro ben je niet klaar hoor, moet nog veel meer aangepast worden.

Daarbij kun je voor zulke vermogens beter een 1600 16 klepper erin hangen. Met een 1400 red je dat niet.

(#8) Oud

Peug66's schermafbeelding

04-02-2012, 17:47

Logisch als je heel nederland doorrijdt als je in Polsbroek woont

Nette auto btw.
Met citaat reageren
  (#9) Oud
106.nl clublid
Dagboek van Armand_arrie

Armand_arrie's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.4 XS
04-02-2012, 18:25

Mooie auto met een mooie kit!

(#10) Oud
106.nl clublid
Dagboek van darkaeon

04-02-2012, 18:50

@Wesley, dat je veel geld kwijt bent daar ben ik me van bewust. Maar het probleem is als ik een 1600 erin wil hangen dan wil ik alsnog een turbo erin hangen maar dan ben je sowieso meer kwijt lijkt mij? Want heb je met een 1400 zoveel verlies in vermogen dan?

@Peug66, daar kon ik op zitten wachten

@Armand_arrie, dank je. Wil graag ook deze auto verder weer in ere herstellen zoals toen deze net klaar was.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten