Zo even een nieuw dagboek aangezien ik het andere dagboek niet meer kan editen ivm een crash die we ooit hebben gehad op het forum.
Na eerst een paar jaar rondgereden te hebben in een van mijn ouders gekregen citroen AX 1.1 die er spontaan mee ophield om 2 uur s'nachts met -10 op ongeveer een half uur van mijn huis. Maar eens op zoek naar een ander leuk wagentje. Bij de garage waar ik altijd de auto in onderhoud had stond een peugeot 106 rallye fase 2.
Afspraak gemaakt en een proefritje gedaan en dus direct verkocht. Na wat onderhandelingen over de prijs was de wagen dus van mij. De rallye had op dat moment 110.000 km gelopen. Hieronder een foto van de auto zoals ik hem in orginele staat kocht.
Na enkele maanden maar eens begonnen met een setje spiegels omdat ik de orginele spiegels toch wel wat te groot vond voor dit wagentje. Tja en door deze aankoop sloeg dus het tuning virus toe. Er werd een orginele peugeot achterspoiler opgehaald aan de ene kant van het land, er werden een paar traanplaatjes aangeschat, er werden andere pedaaltjes geplaats, er werd een kortere antenne op gezet, een paar booskijkers op de koplampen gemonteerd en aan de andere kant van het land werd een onderlip opgehaald voor onder de bumper ter vervanging van de inmiddels geplaatste ibiza onderlip. En zo zag de wagen er toen dus uit.
Daarna moest er toch echt iets gedaan worden aan de velgen dus werd er maar een flink geinvesteerd in een paar 15" OZ F1 cup velgen met dunlop bandjes.
Daarna werd er besloten om wat meer dingen in kleur mee te gaan spuiten dus de deurgrepen, achterwisser, antenne en diverse interieurdelen zijn in de kleur van de auto gespoten. Ook werd er op DSL een diffusor van R&A aangeschaft. Inmiddels waren er ook alweer ergens een paar achterlichtjes vandaan gehaald zodat de achterkant er weer aardig anders uit zag.
Na een aanrijding met een stilstaande aanhanger werd een gedeelte van de voorkant in puin gereden en moest er dus een andere voorbumper komen. Tja dan kun je het maar beter goed doen dus werd er een cadamuro voorbumper besteld na een levertijd van ongeveer 3 maanden en dus ook zo lang met een kapotte voorbumper te hebben gereden werd de bumper gespoten en gemonteerd.
Omdat nu en de voorkant en de achterkant een stuk lager lagen dan de rest van de auto werd er na enkele maanden maar besloten om ook de cadamuro sideskirts te bestellen.
Aangezien een paar jongens het nodig vonden om mijn alarm te testen met een bal kon er een leuke deal gesloten worden met de spuiter en werd de diffusor strak gezet aan de bumper en werd de kofferbak ook maar gelijk ontdaan van het slot. Een mooi strak kontje tot gevolg.
In al die jaren had ik al heel wat kilometers gemaakt dus de teller stond inmiddels op 180.000 km. Door een goed aanbod wat ik vervolgens kreeg werd er besloten om het motorblok te vervangen voor een zelfde blok met maar 88.000 km op de teller. Dit blok was tevens net gereviseerd en er zat een devil spruitstuk bij dus een erg goede deal voor
Na een tijdje rondgereden te hebben met heldere koplampen en er een uitlaat in de planning stond die later niet door ging maar besloten om de heldere koplampen te vervangen voor een ander setje lampen. Zie de foto's voor het resultaat.
Na een lange winter proberen en de orginele stoelen gesloopt te hebben heeft mijn moeder het voor elkaar gekregen om de gehele auto te voorzien van nieuwe witte bekleding.
Aangezien er nog een aardig stuk bekleding over was zijn we het witte interieur maar door gaan voeren door de hele auto. En zie hier het resultaat. Een mooi wit dahboard, Deurpanelen en pookhoes.
Nog even de wijzigingen op een rij :
Exterieur:
Cadamuro front bumper
Cadamuro side skirts
R&A achter diffusor strak gezet aan de achterbumper
Strakke achterklep
Orginele Peugeot dak spoiler
Cup spiegels
Meegespoten handgrepen en antenne.
Morrette koplampen
Lexus achterlichten
15" OZ F1 cup antraciet.
Rallye stickers verwijderd
Interieur:
Kuipstoelen
Custom made witte bekleding
Dimma sierrolkooi
Custom made wit bekleed dashboard
Isotta pookhoes(nu nog blauw straks custom made wit)
Engine:
Devil spruitstuk
Remus middendemper vervanger
Sebring eindemper met aangepast eindstuk
K&N 57i openluchtfilter met aangepaste buis zodat filter voorin zit.
Overig:
OMP veerpootbrug
3 cm verlaging voor en 2 cm verlaging achter
Audio :
Wordt aan gewerkt.
Er zullen vast nog wel enkele dingen ontbreken maar dit was het wel zo ongeveer.