Even een kleine update
Zoals in het "te koop gevraagd" forum al even te lezen was had ik plannen voor een achteras met schijfremmen. Dit was eigenlijk iets voor de lange termijn. Maar goed, de club zocht een as met trommels en ik had zoiets van gelijk maar doen dan. Zo kan ik hem ook gelijk met de juiste as verlagen, hoeft dat geen 2 keer te gebeuren.
Afijn, vorige week m'n asje gevonden in Belgie, zag er erg netjes uit, alleen de schijfjes en blokjes moesten vervangen worden (vond ik). Heb voor het standaard materiaal gekozen, omdat het toch maar voor de achterkant is. Dus gewoon standaard Brembo schijfjes en Hitec blokjes.
Vandaag met Dennis en de monteur (zijn vader) afgesproken en het asje overgezet. Dit ging echt vrij gemakkelijk, niks zat gelukkig heel erg vast en na ongeveer 3 uur was de klus geklaard!
Waarschijnlijk zijn er niet veel 1.1'tjes met schijfremmen

. Ik moet zeggen dat het echt heerlijk remt! Veel strakker dan de trommels. Het nadeel is wel dat een GTI as lager ligt dan die ik had, waardoor de voorkant ineens een stuk hoger staat
Dennis en uiteraard ook je vader, ontzettend bedankt!! Heel veel succes met het project waar je de as voor nodig hebt!
Hier even wat foto's
Verlagen is echt het eerst volgende wat gaat gebeuren! (tenzij er iets tussen komt!) Dit is zo natuurlijk geen gezicht