Lid worden
106.nl - Nederlandse Peugeot 106 Club

Ga terug   106.nl - Nederlandse Peugeot 106 club > Tuning & Styling > Dagboek
Dagboek Lees hier over de laatste mods die clubleden hebben aangebracht. Alleen leden kunnen een dagboek aanmaken.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  (#41) Oud
Redactie

Sören's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.616V Sport
26-08-2008, 21:56

Nee, niet alleen maar dure auto's... De gemiddelde auto waarin je rijdt is echter wel een stuk duurder dan een 106 . Vooral BMW's, Volkswagens, Volvo's, Audi's en Range Rovers kom je vaak tegen .

Het lijstje dat ik een paar posts hierboven heb neergezet is toch wel een beetje het mooiste wat ik gereden heb .

De fooien zijn vaak ook wel lekker meegenomen. Heb al een aantal avonden meegemaakt dat ik op meer dan 100 euro fooi zat . Soms zit er ook een mindere avond van 20 euro fooi tussen, maar ja, so be it...
Met citaat reageren
  (#42) Oud
Redactie

Sören's schermafbeelding

24-03-2009, 20:57

Wordt weer eens tijd voor een updatetje...

Pak en beet de helft van het forum wist het al, maar ik denk meld het nog even . M'n 1.1i 'tje zal binnenkort m'n motorruimte gaan verlaten! Ik heb een laatst het 1.6 16V blokje van Sarco overgenomen:

Ik had het idee van een motorswap al een tijdje in gedachten. Die 1.1 was destijds geen verkeerde keuze, lekker zuinig voor een student en voor een 1.1 best pittig. Echter wil ik nu wel een keer wat snellers! Ik rij in genoeg snelle auto's en dan is het elke keer weer een domper als ik in m'n eigen auto stap, qua acceleratie.

Nou is die extra power wel leuk, maar het moet ook tot stilstand gebracht gaan worden. Vorig jaar had ik de achteras al laten vervangen door 1 met schijfjes, maar voor heb ik nog de massieve 247mm schijfjes voor een 1.1. Nou leek me dit gelijk een mooi moment om een remupgrade uit te voeren. Ik heb vanmiddag van de sloop een stel 307 2.0 HDI klauwtjes gehaald.

Ze zien er niet echt schoon uit dus heb ik ze eerst ff goed schoongemaakt. Inmiddels hebben ze het eerste verflaagje gehad. Ik ga ze wit verven! Waarom? Lijkt me wel leuk staan. Zo niet, dan krijgen ze gewoon een ander kleurtje. Wit zie je niet heel veel. Ik ben nog met de gedachte aan het spelen om in de toekomst m'n wagen wit te laten spuiten en dat lijkt me in combinatie met die klauwen wel mooi. Maar goed, de auto blijft zeker het komende jaar nog blauw .

Ik zit nog te denken of ik er gele koni's onder ga gooien, misschien over een tijdje wel gelijk een schroefsetje van KW, maar hier denk ik nog even over na .

De meeste onderdelen die ik ga vervangen zal ik te koop aanbieden. Mocht je nu al weten dat je wat nodig hebt, laat het me weten. Bijna alles onder de kap wordt vervangen. Wat er nu in ligt is allemaal origineel Peugeot spul voor een 1.1i Sport uit 2000. Spullen die waarschijnlijk te koop zijn:

- Motorblok (+/- 122.xxx gelopen)
- Versnellingsbak
- Uitlaat, vanaf de kat (dus zonder kat), geen middendemper alleen een einddemper. Geen flens, dus moet aan de kat gelast worden (deze heb ik al liggen).
- Radiator
- Vin
- Ecu
- Remklauwen, met blokken en schijven. De blokken moeten denk wel vervangen worden, schijven weet ik niet
- Tellerbak, S1/190. Witte platen, snelheid-, toeren- en benzinemeter.
- .... zal wel wat vergeten zijn...

Niet te koop:
- Aandrijfassen, homokineethoes is gescheurd ofzo, al die troep is eruit gelopen over m'n velgen heen. Als je ze echt wilt hebben, laat het me weten!

Interesse in iets, pm me maar, prijzen komen we denk wel uit.

Laatst gewijzigd door Sören; 24-03-2009 om 20:57.
Met citaat reageren
  (#43) Oud
Voorzitter
Dagboek van Dennis

Dennis's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.6 Rallye
25-03-2009, 13:02

Jij bent niet echt van het verrassingselement is het wel?

Ik zie dat je je remmen ook goed gaat aanpakken. Misschien is het een slim idee om ook de remkrachtverdeler achter er tussen te zetten. Dan moet je alleen even wat leiding werk aanpassen. Ik heb hem nog liggen, dus die mag je zo weer meenemen. Just let me know.

(#44) Oud
Redactie

Sören's schermafbeelding

25-03-2009, 21:36

Ik ben zowiezo niet echt van het bijhouden van m'n dagboek. Die achterbumper staat er ook nog niet tussen .

Maar de remkrachtverdeler is misschien wel handig. Heb je die zelf niet nodig, of heb je hem dubbel? Ben nu zowiezo bezig met het verzamelen van onderdelen. Ben de documentatie van een GTI aan het vergelijken met die van een 1.1. Alles wat anders is en vervangen zou moeten worden ga ik vervangen. Heb nu toch nog even te tijd aangezien het nu pas na de BotS uitgevoerd gaat worden...
Met citaat reageren
  (#45) Oud
Voorzitter
Dagboek van Dennis

25-03-2009, 21:52

Ik heb dat ding niet nodig. Ik heb er al één op mijn auto. Die van jou ligt nog op de plank en volgens mij zit er op de donor 1.3 ook nog één. Zal ik hem maar meenemen naar BotS?

(#46) Oud
Redactie

Sören's schermafbeelding

25-03-2009, 22:19

Dat zou top zijn, weet ik of we hem gaan gebruiken, maar het is altijd handig. Mocht die niet nodig zijn, dan krijg je hem gewoon weer terug .
Met citaat reageren
  (#47) Oud
Voorzitter
Dagboek van Dennis

26-03-2009, 15:33

Wat jij wil. Ik zorg dat ik hem bij me heb, maar herinner me er voor de zekerheid tzt nog even aan.

(#48) Oud
Redactie

Sören's schermafbeelding

22-05-2009, 16:44

Even een kleine preview. Ik was er vandaag even en heb met m'n telefoon een foto'tje geschoten...

Moet allemaal nog even opgepoetst worden enz. Er moet ook nog veel gebeuren, maar de motor hangt er al wel in .
Met citaat reageren
  (#49) Oud
Tim Tim is offline

Tim's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.6 XS
22-05-2009, 18:43

Dit plaatje belooft heel veel goeds
Met citaat reageren
  (#50) Oud
106.nl clublid
Dagboek van Michael

Michael's schermafbeelding