Wordt weer eens tijd voor een updatetje...
Pak en beet de helft van het forum wist het al, maar ik denk meld het nog even

. M'n 1.1i 'tje zal binnenkort m'n motorruimte gaan verlaten! Ik heb een laatst het 1.6 16V blokje van Sarco overgenomen:
Ik had het idee van een motorswap al een tijdje in gedachten. Die 1.1 was destijds geen verkeerde keuze, lekker zuinig voor een student en voor een 1.1 best pittig. Echter wil ik nu wel een keer wat snellers! Ik rij in genoeg snelle auto's en dan is het elke keer weer een domper als ik in m'n eigen auto stap, qua acceleratie.
Nou is die extra power wel leuk, maar het moet ook tot stilstand gebracht gaan worden. Vorig jaar had ik de achteras al laten vervangen door 1 met schijfjes, maar voor heb ik nog de massieve 247mm schijfjes voor een 1.1. Nou leek me dit gelijk een mooi moment om een remupgrade uit te voeren. Ik heb vanmiddag van de sloop een stel 307 2.0 HDI klauwtjes gehaald.
Ze zien er niet echt schoon uit dus heb ik ze eerst ff goed schoongemaakt. Inmiddels hebben ze het eerste verflaagje gehad. Ik ga ze wit verven! Waarom? Lijkt me wel leuk staan. Zo niet, dan krijgen ze gewoon een ander kleurtje. Wit zie je niet heel veel. Ik ben nog met de gedachte aan het spelen om in de toekomst m'n wagen wit te laten spuiten en dat lijkt me in combinatie met die klauwen wel mooi. Maar goed, de auto blijft zeker het komende jaar nog blauw

.
Ik zit nog te denken of ik er gele koni's onder ga gooien, misschien over een tijdje wel gelijk een schroefsetje van KW, maar hier denk ik nog even over na

.
De meeste onderdelen die ik ga vervangen zal ik te koop aanbieden. Mocht je nu al weten dat je wat nodig hebt, laat het me weten. Bijna alles onder de kap wordt vervangen. Wat er nu in ligt is allemaal origineel Peugeot spul voor een 1.1i Sport uit 2000. Spullen die waarschijnlijk te koop zijn:
- Motorblok (+/- 122.xxx gelopen)
- Versnellingsbak
- Uitlaat, vanaf de kat (dus zonder kat), geen middendemper alleen een einddemper. Geen flens, dus moet aan de kat gelast worden (deze heb ik al liggen).
- Radiator
- Vin
- Ecu
- Remklauwen, met blokken en schijven. De blokken moeten denk wel vervangen worden, schijven weet ik niet
- Tellerbak, S1/190. Witte platen, snelheid-, toeren- en benzinemeter.
- .... zal wel wat vergeten zijn...
Niet te koop:
- Aandrijfassen, homokineethoes is gescheurd ofzo, al die troep is eruit gelopen over m'n velgen heen. Als je ze echt wilt hebben, laat het me weten!
Interesse in iets, pm me maar, prijzen komen we denk wel uit.