Zo tijd voor een verhaaltje van deze kant geloof ik
Ik heb de 106 S1 Rallye die ik hiervoor had compleet in onderdelen verkocht, op het motorblok, versnellingsbak en de uitlaat na.
(Zie hier voor dat project:
http://www.team106xtreme.nl/forum/index.php?showtopic=6034)
29 Februari heb ik mijn nieuwe speeltje opgehaald, een 106 Dimma.
Heb hem opgehaald in Belgie, van origine is het een 106 Procar, wat in NL gelijk staat aan een Rallye.
Hierin lag toen ik hem opgehaald had ook nog een 1.6 8V in, welke ik ondertussen vervangen heb voor een 1.6 16V.
Die 16V is dezelfde die voorheen in de S1 Rallye lag, dus met TU5JP4 kop icm TU5J4 nokkenassen.
Nadat de inbouw van de motor gedaan was, was het moment aangebroken om te starten... en helaas met minder succes.
Bij het op contact zetten van de auto waren alle controle lampjes goed op het dashboard, verder hoorde je ook de benzine pomp aanslaan, maar helaas geen vonk. Hierna alles na gelopen met een peugeot monteur en de nodige schema's bleek de conclusie dat de startonderbreker het probleem was. Het was nu dus zoeken naar iemand die de startonderbreker uit de ECU kon halen. Na een paar uur kreeg ik al een telefoontje van Antonio, deze wist mij te melden dat er een bedrijf in Hoogkarspel zat (de Ringsleutel) die dat kon! Ik daar direct heen gebeld en mijn probleem voorgelegd, Henk wist mij te vertellen dat dit geen probleem voor hem was en zelfs voor het weekend had hij nog tijd daarvoor.
Zo gezegd zo gedaan, de Dimma op een amublance gezet en vrijdags al bij de Ringsleutel afgeleverd.
Ook bleek Henk een vermogensbank te hebben en de Dimma ook te kunnen afstellen op de bank, dit daar ook direct laten doen. Maandag kreeg ik al een telefoontje, dat hij klaar was!
Dinsdag avond de Dimma meteen opgehaald en toen kreeg ik ook voor het eerst de waardes te zien van het 16V blok met de JP4 kop. Dit viel me niet tegen... 138 pk en 193 nm op top! Zie hier de grafiek:
Daarna ben ik verder gegaan met het klaarmaken voor APK & invoerkeuring, waar ik nu nog mee bezig ben.
Ik heb een set spacers laten draaien om mn set 18" Compomotive wielen te kunnen monteren, heb ze alvast gepast met een setje slicks,
alleen voor het zicht:
Vooralsnog staat hij er zo bij, omdat mn banden voor de 18" nog niet binnen zijn
Voor zo ver mijn huidige project, hoop hem voor de zomer toch wel op kenteken te hebben
zodat ik eindelijk eens naar een TT of meeting kan komen