Lid worden
106.nl - Nederlandse Peugeot 106 Club

Ga terug   106.nl - Nederlandse Peugeot 106 club > Tuning & Styling > Dagboek
Dagboek Lees hier over de laatste mods die clubleden hebben aangebracht. Alleen leden kunnen een dagboek aanmaken.

Discussie gesloten

LinkBack Discussietools Weergave
  (#371) Oud
Secretaris
Dagboek van Steven

Steven's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.616V GTi
Stuur een bericht via MSN naar Steven
20-07-2010, 09:25

Een kinderzitje kun je prima aan die rolkooi knopen.

(#372) Oud
106.nl clublid
Dagboek van Armand_arrie

Armand_arrie's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.4 XS
20-07-2010, 10:10

Dan was dat helmennet juist weer ideaal geweest. Kan het kindje prima in liggen.

(#373) Oud

Auto: 106 Fase 2 1.4 Sport
20-07-2010, 18:56

kindje opkomst is nog geen sprake van. eerst maar eens zien hoe het eruit ziet met zo'n witte sier rolkooi, weet dat er 1 was die ook een raceland heeft wit gespoten. ( saxodriver85 ofzo )
  (#374) Oud

10-08-2010, 18:38

plannen zijn totaal veranderd ;

aangezien mijn middenpijp aan vervanging toe is heb ik hetvolgende in gedachten :

spruitstuk 1.3 rallye / raceland 4-2-1 ---> middendemper GTi --> einddemper.

nu weet ik niet hoeveel stekkers er momenteel zitten in het uitlaat kanaal maar hoop dat alle stekkers die er nu zitten ook op bovenstaande config gaat passen.

hoop dat deze combi gaat passen, want als ik een raceland 4-2-1 spruitstuk samen met een middenpijp en einddemper monteer knalt de uitlaat ook als een gek.

nieuw plan voor buitenzijde : PEUGEOT SPORT raamband erop, een zelfde kleur als mijn auto band met witte letters.

witte tankdop is binnenkort ook te koop.

Laatst gewijzigd door Londemanmp; 10-08-2010 om 18:40.
  (#375) Oud

09-10-2010, 21:40

zo ben ook alweer een tijdje thuis.

vanmorgen beetje op de gok richting nijkerk gereden aangezien de middenpijp echt op breken stond, maar had dit ingewikkeld met een uitlaat bandage wat uiteindelijk dikke troep is maar voor een ritje van een uurtje of 2 is dit wel aan te raden (aangezien ik niet harder ging dan 90 op snelweg)

bij leeuwenservice in nijkerk, allereerst de kleppendeksel vernieuwd en het rubber wat erom zit, dit was een kwestie van nog geen 10 minuten. nu ziet die er ook weer schoon en fris uit.

had onderweg al wat andere geluiden gehoord vanuit de demper en wat bleek hij was inmiddels al volledig doormidden maar de bandage hield alles nog een beetje op zijn plek (had de bandage vast gezet met 2 slangeklemmen)

ook deze is weer compleet vernieuwd, een te aangeraden iets mocht iemand met een std.uitlaatlijn te rijden wisselen gewoon om de 2 jaar ofzo van deze middenpijp of demper als dit nog origineel is van de psa groep.

had ook aardig wat speling op de pook, had al een 106 pen gekocht bij de dealert maar deze was te slap volgens leeuwenservice en is vervangen voor 1 van een 205 (nog meer 205 onderdelen op mijn 106)

schakelt weer soepel.

Ook wou ik de achterruit wisser er achter af hebben maar deze zat erg vast en kruipolie samen met een poulietrekker wou niet echt helpen dus deze zit er nog op.

Natuurlijk weer veel gekletst waaronder de broer of het broertje van Henri, had trouwens een leuke 306 GTi en leuke velgen

Na Eelko te hebben gesproken over : ls-racing.nl oftewel het racing team van leeuwenservice wou ik eigenlijk wel een sticker hebben van leeuwenservice voor op de klapruiten dit was geen probleem, en ja het is een sticker in het wit.

Ook nog iemand van de oude crew : spacecowboy (username) gesproken, erg leuk.

tijdens deze gesprekken veel gesproken over het motorische tuning van een 1400 sport, maar voor mij blijft het hierbij (motorische blijft alles origineel, aangezien je bijvoorbeeld een 4-2-1 spruitstuk oid erop wilt zetten hier echt niks mee oplevert qua pk's)
  (#376) Oud
106.nl clublid
Dagboek van henricarron

henricarron's schermafbeelding

Auto: Geen :(  
09-10-2010, 22:01

Ron is maar weer druk geweest vandaag, zie ik. Mijn broer was er inderdaad ook met zijn 306 GTI. Na het aftikken van een paar honderd euro heeft ook hij weer een goedrijdende Peugeot.

Wat bedoel je met: ook deze is weer compleet vernieuwd, een te aangeraden iets mocht iemand met een std.uitlaatlijn te rijden wisselen gewoon om de 2 jaar ofzo van deze middenpijp of demper als dit nog origineel is van de psa groep? Ik kan redelijk Nederlands, maar dit begrijp ik niet
  (#377) Oud

09-10-2010, 22:05

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henricarron Bekijk bericht
Ron is maar weer druk geweest vandaag, zie ik. Mijn broer was er inderdaad ook met zijn 306 GTI. Na het aftikken van een paar honderd euro heeft ook hij weer een goedrijdende Peugeot.

Wat bedoel je met: ook deze is weer compleet vernieuwd, een te aangeraden iets mocht iemand met een std.uitlaatlijn te rijden wisselen gewoon om de 2 jaar ofzo van deze middenpijp of demper als dit nog origineel is van de psa groep? Ik kan redelijk Nederlands, maar dit begrijp ik niet
uhh bedoel eigenlijk dat de middenpijp of demper van peugeot gewoon super dun en troep is.

voor alle zekerheid dat het mij niet nog eens gebeurd wissel ik hem gewoon elke 2 jaar en zo duur is dat nou ook weer niet.
  (#378) Oud
106.nl clublid
Dagboek van henricarron

henricarron's schermafbeelding

Auto: Geen :(  
09-10-2010, 23:41

Er zit nog wel verschil in kwaliteit tussen een originele Peugeot demper/pijp en een produkt van bijv. Walker(Kwik-fit) of Bosal. Origineel is meestal iets duurder, maar past ook beter, is vaak stiller en gaat langer mee.

Origineel Peugeot spul moet echt wel langer mee gaan dan twee jaar, mits er regelmatig langere afstanden mee gereden wordt. Met alleen korte stukjes van minder dan vijf kilometer gaat geen enkele uitlaat lang mee vanwege water/condens, wat in de dempers blijft staan.
  (#379) Oud

10-10-2010, 09:42

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henricarron Bekijk bericht
Er zit nog wel verschil in kwaliteit tussen een originele Peugeot demper/pijp en een produkt van bijv. Walker(Kwik-fit) of Bosal. Origineel is meestal iets duurder, maar past ook beter, is vaak stiller en gaat langer mee.

Origineel Peugeot spul moet echt wel langer mee gaan dan twee jaar, mits er regelmatig langere afstanden mee gereden wordt. Met alleen korte stukjes van minder dan vijf kilometer gaat geen enkele uitlaat lang mee vanwege water/condens, wat in de dempers blijft staan.
volledig eens, maar aangezien ik op jaar basis zo'n 25.xxx km rij wisselen ik hem gewoon om de 2 jaar of die nu stuk is of niet.
  (#380) Oud
Voorzitter
Dagboek van Dennis

Dennis's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.6 Rallye
10-10-2010, 17:18

Om de 2 jaar een nieuwe uitlaat? Wat doe je daar mee dan, je woont niet eens aan de kust.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten