Sinds vandaag (8 mei 2009) ben ik ook officieel lid van de club dus maar gelijk een dagboek geopend om jullie op de hoogte te houden van de vorderingen van mijn 106 Rallye.
Ik ben dus Aart en geboren op 12 maart 1990 dus 19 jaren jong en woonachtig in Uddel (Gelderland).
Ik heb sinds oktober 2008 mijn rijbewijs en wou gelijk een auto kopen. Een maand voor mijn rij examen zat ik heel marktplaats af te speuren naar een leuke auto, het enige waar die aan moest voldoen is dat ie sportief is en een beetje vooruit komt.
Na lang gezocht te hebben kwam ik op een Peugeot 106 Rallye 1.3 uit 1996 uit Nijkerkerveen.
Deze had nog maar 125.000 km gelopen en zag er vrij sportief uit.
Modificaties toen: Sebring demper, powerfilter, stickerloos, JVC radio en Pioneer speakers in de hoedenplank.
En het mooiste eraan ruim 100 pk op 816 kg.
Een fotootje in deze staat met de eerste verandering aan mijn kant, de GIGANTISCHE dobbelstenen die ik van m'n vriendin had gekregen aan de spiegel.
Omdat ik van muziek hou (hardcore

) vond ik dat de muziek iets harder mocht beuken. Dus ik naar de auto-style in Putten en een mooi Soundstream setje gekocht bestaande uit een subwoofer en versterker van Soundstream.
Fotootje:
Dat beukte al een stuk beter. Nu was alleen de bass wat overheersend dus een paar weken later maar gelijk een setje deurspeakers gekocht.
Hertz DCX-130
diECI serie 13cm 2-weg coaxiale speaker
Maximaal vermogen: 80W
Nominaal vermogen: 40W
Klinkt voor onderweg in de auto zo allemaal best leuk.
Ik blij, oren wat minder. Maar ik vond de buitenkant van de auto nog niet zo sportief. Het grootste en makkelijkste wat je dan kunt veranderen is een mooi setje velgen aanschaffen.
Dus heb ik een setje vers wit gecoate OZ F1 15" velgen overgenomen van Erik uit Putten (ook ex velgen van Alexander). Dingen even er onder gesmeten bij mijn beun maat Gert-Jan, ook in Putten.
En toen zag de Rallye er ineens zo uit (nu ook gewassen op de foto):
Toen weer een aantal weekjes/maandjes zo rond gereden, je moet ook geld hebben om je auto te stylen natuurlijk.
En toen vond ik het wel tijd voor een spoilertje. Ik wou iets wat sportief staat maar toch niet te overdreven is. Dus toen kwam ik op dit dingetje uit.
Spoilertje thuis met een spuitbusje gespoten alleen toen moest ie er nog op. Wat een klere werk, dat ding bleef maar niet vast zitten en steeds maar verschuiven dus toen die uiteindelijk vast zat zat de bovenkant vol met vieze spoilerkitvingerafdrukken en de kit had iets netter weggewerkt kunnen worden wat nu nog steeds dus op de planning staat.
19 April BOTS!
Ik auto wassen wassen wassen.
Was een super dagje, mooie auto's gezien.
Paar fotootjes:
Weekje later Rally stickertjes gekocht voor de achter zij ramen. En omdat ik de zijkanten wat kaal vond maar de orginele rallye striping amper te krijgen is en ik ook niet echt mooi vind (blauw en geel o.a.) heb ik er zelf iets op gevonden en de rode streep van mijn bumpers door getrokken over de zijkant.
De koplampen vond ik wat standaard dus heb ik vorige week booskijkers aangeschaft en ze zitten er nu ook gespoten op. Dit is de laatste aanpassing tot vandaag.
Eergisteren zijn ook mijn verlagingsveren binnen gekomen. Dus binnekort gaat de auto ook nog wat omlaag.
Op de planning voor komende maanden staat:
- Dak laten spuiten (rare plekken door productiefout blanke lak)
- Verlagingsveren monteren (veren zijn al binnen)
- Zwarte achterlichten
- Spaghetti spruitstuk + Chippen
Voor tips of suggesties of andere dingen mag je altijd in dit topic reageren of mij een PB'tje sturen.
Groeten, Aart!