Vanaf augustus 2004 ben ik al forum-member van Team 106 X-treme. Enkele maanden geleden ben ik officieel lid geworden van de club. En 29 augustus heb ik als clublid mijn eerste meeting bijgewoond: de rollenbankdag bij DP Engineering. Daar maakte Steven een opmerking dat het eigenlijk wel eens tijd werd dat ik aan een dagboek begon. En eigenlijk vond ik wel dat-ie daar gelijk in had. Dus bij deze een dagboektopic van mij
Eerst een stukje geschiedenis. Héél vroeger, februari 1995, kocht ik mijn eerste auto: een Fiat Uno van 1985. Daarna diverse VW's en Mazda's gehad. In 2004 kocht ik mijn eerste Peugeot 106. Dat was een ph1 1.1 Accent van 1995. Gekocht met een kilometerstand van 46.000 km en geheel dealeronderhouden. Helaas werd deze een stukje korter door een lesauto met leerling en instructeur, die het niet nodig vonden om mij voorrang te geven op een 80 km weg
Deze was voorzien van witte AX Furio wielen en een leuke install met o.a. twee MTX Blue Thunder versterkers, Audio System compo-setje en een Emphaser sub(je)
Auto was na de botsing economisch total-loss. Zelf had ik ook geen trek om de auto op te (laten) knappen, omdat de linkerchassisbalk toch wel een redelijke tik gekregen had. Daarom heb ik toen wat anders gekocht.
Na een maand had deze auto alweer een nieuwe eigenaar. Die is er waarschijnlijk wel happy mee, want volgens het RDW is de auto nog steeds in het bezit van dezelfde persoon
Laatst gewijzigd door henricarron; 24-04-2010 om 13:44.
Daarna ben ik ruim twee jaar 106-loos geweest. Na het ongeluk met de 106 heb ik een VW Golf II 1800 van 1990 van eerste eigenaar gekocht met 56.000 km. Deze auto was gewoon nieuw bij aanschaf! Er lagen zelfs nog de banden onder, waarmee deze Golf de fabriek uitrolde. Afgezien van stalen 15 inch wielen en een volledig Remus systeem vanaf de kat heb ik daar weinig aan veranderd. Dit was een heerlijk comfortabele auto met veel trekkracht onderin. Daardoor was een erg vlotte rijstijl mogelijk zonder ooit boven de 4500 rpm te komen. In 2007 heb ik deze verkocht aan een goede kennis, die er nog steeds mee rondkachelt. Soms heb ik nog wel eens spijt dat ik deze auto er uit gedaan heb
Naast deze Golf heb ik nog een aantal maanden een Mazda 323 GTX gereden; aangeschaft met 37.000 originele kilometers. Deze auto was voor zijn tijd belachelijk compleet. Wat er zoal op zat af fabriek:
verwarmde, elektrisch verstelbare spiegels
stoelverwarming
koplampsproeiers
schokdempers van binnenuit instelbaar in stugheid(!)
digitaal dashboard
traploos regelbare wisserinterval
centrale vergrendeling
Hier zat een blok in wat wél dol was op toeren maken. Boven de 4500 rpm kwam er pas goed leven in de brouwerij. Niet alleen wat betreft vermogen, maar ook qua decibellen. Wat was dat een herriebak! Op een gegeven moment kon ik geen betaalbare stalling meer hiervoor vinden, dus moest-ie eruit
Leukste met deze auto was het nemen van klaverbladen en andere lange bochten. Onderstuur ontbrak nl. volledig, terwijl het overstuur (uitbreken van de achterkant) zeer controleerbaar was.
Omdat het weer bij mij begon te kriebelen, moest ook de Golf plaats maken voor wat anders Het moest zuiniger, voordeliger in gebruik en nieuwer worden. Doordat ik nog regelmatig het forum van Team 106 X-Treme bezocht, zat een wat sportievere 106 nog steeds in mijn achterhoofd. De ph2 in Sport/XS uitvoering vond ik erg mooi, dus ging ik daar naar op zoek. Ook heb ik wel naar een aantal vijfdeurs 106-en gekeken vanwege het praktische gemak ervan. Uiteindelijk kwam ik bij Peugeot dealer Versteeg Buurman in Woudenberg een 1.1 Sport tegen van 2000, voor de verandering ook weer met weinig kilometers Dit werd dus m'n tweede 106 en weer eentje zonder enkel piepje, kraakje of rammeltje. Schijnt toch wel vrij uniek te zijn voor een 106.
Auto is geheel origineel gebleven, omdat ik even andere prioriteiten had. Deze heb ik in maart dit jaar verkocht.
Vanaf half maart dit jaar rij ik nu een 106 GTI van 2002.
Sinds de aanschaf zijn de volgende zaken veranderd. Er is een Magnex cat-back uitlaatsysteem onder gekomen.
Ook heb ik sinds een paar weken 15 inch Citroen C5 velgen onder de GTI. Deze wegen slechts 4,76 kg per stuk. Op onderstaande foto zijn ze voorzien van RVS velgringen.
Op 29 augustus is de 106 dus op de rollenbank geweest. De resultaten waren goed: 118 pk bij 6200 rpm en 151 Nm bij 5200 rpm. De vorige (eerste) eigenaresse van de GTI was een vrouw van 62. Dus mogelijk dat het blok nog iets losser wordt en een paar pk meer krijgt, maar dat blijven speculaties. Over de prestaties ben ik gewoon tevreden.
Vandaag heb ik een opvallende optische wijziging gedaan. Wat dit is, verklap ik nu nog even niet. Zodra ik er foto's van heb, zal ik ze plaatsen. Ik ben er zelf iig erg content mee Het kostte een paar honderd euro, maar dan heb ik ook wat!
Vandaag heb ik een opvallende optische wijziging gedaan. Wat dit is, verklap ik nu nog even niet. Zodra ik er foto's van heb, zal ik ze plaatsen. Ik ben er zelf iig erg content mee Het kostte een paar honderd euro, maar dan heb ik ook wat!
Wat een boel tekst en foto's! Ben ik normaal niet zo van, maar dat heb ik heerlijk weggelezen Mocht ik nog een auto met een lage km-stand willen, dan kan ik bij jou terecht heb ik gezien...
Gisteren ben ik naar Korst Banden in Fijnaart gereden. Dit is de importeur van Compomotive en Speedline. Daar had ik de keuze uit de volgende wielen:
Compomotive CXR in zilver:
Compomotive MO in zwart of wit:
Beide wielen vond ik erg fraai. Om praktische reden viel de CXR af met zijn vele kleine hoekjes. Toen moest ik nog kiezen tussen de witte en de zwarte MO. Het wit vond ik te extreem, dus zijn het de zwarte geworden