Hey mannen jullie hoeven niet te reageren Herman gaat hier ff een FAQ van maken.
----------------------------------------------------------------------------------------
Bij deze uitleg over hoe je je logo's (zoals "peugeot", "106", "GTI", "XS", etc.) veilig van je auto kan verwijderen.
Ik vond het gemakkelijk om het met zijn tweeen te doen, maar alleen moet het ook te doen zijn.
Zorgt eerst dat je de juiste benodigdheden klaar hebt liggen, zodat je meteen aan de slag kan.
Wat ik gebruikt heb kun je zien op de foto te weten:
- Fohn.
- Flosdraad (Ik had de satin versie van oral-b maar ieder ander merk volstaat ook)
- Reinigingsmiddel dat geschikt is voor lak.
- Verlengsnoer (voor als je auto verderweg staat dan de snoer van je fohn lang is)
Niet op de foto:
- Een vriend die de flosdraad kan bedienen terwijl jij fohned of omgedraaid
Zet de fohn aan en houd deze bij het logo wat je wil verwijderen. Niet te lang op de zelfde plek anders wordt die plek te heet en dat voelt niet zo fijn. Beter is dat je langzaam van links naar rechts gaat en alles geleidelijk wat verwarmd.
Pak nu de flosdraad (visdraad kan ook) en beweeg dit met een zagende beweging achter het logo door. Dit gaat makkelijker als je denkt. Probeer de draad zo dicht mogelijk tegen het plaatwerk te houden dit bespaart je dadelijk werk.
Op de linker foto is te zien wat er blijft zitten als je de draad te dicht op het logo houdt, de rechter foto laat zien dat er minder op de auto blijft zitten als je de draad zoals hier boven beschreven zo dicht mogelijk op het plaatwerk houdt.

Zoals je op de onderstaande foto ziet zijn er nog restjes lijm en schuim aanwezig.
Pak nu weer de fohn en terwijl je de restjes verwarmt kun je met je vinger de restjes er afwrijven.
Nu is het tijd om het reinigingsmiddel te gebruiken. Er zullen ongetwijfeld wat randjes blijven zitten die je niet weg gewreven krijgt. Neem een zachte doek of spons en doe daar wat onverdund reinigingsmiddel op.
Poets nu de plek waar zonet het logo zat. Dit enkele keren herhalen tot je nix meer ziet.
Je kan je auto daarna meteen in de wax zetten. En alles weer uitwrijven.
Het resultaat:
VEEL SUCCES
Cor