Ik zie niet zoveel verkeerds in de advertentie. De verkoper geeft zelf al aan af en toe een auto te verkopen voor de handel:
Ik heb vroeger bij Citroën gewerkt. Zodoende verkoop ik naast mijn dagelijkse werk Citroens en Peugeots. Ik doe dit vanuit huis. U bent dus altijd goedkoper uit bij mij. U kunt mij te allen tijde bellen voor een proefrit. Dit verklaart dus ook waarom de auto nog niet lang op zijn naam staat.
Kilometerstand: in de tekst staat al dat 'bovenstaande gegevens' van een andere auto zijn. Op deze manier hoef je maar één advertentie te betalen voor verschillende auto's. Kan verwarrend zijn, maar is wat mij betreft geen minpunt. De andere twee standen zijn de geschatte en de exacte stand.
Als de boekjes aanwezig zijn bij een garage/handelaar, wordt er 9 van de 10 keer 'dealeronderhouden' vermeld, ook al is dit bijv. slechts bij de eerste paar beurten gebeurd.
Wat betreft de airbag: vorige eigenaar kan het logo geschilderd hebben. Ook kan een keer de airbag geklapt zijn, wat niet onmogelijk is bij een 11 jaar oude GTI. Mits de schade goed hersteld is, hoeft ook dat geen reden te zijn om de auto te laten staan. Wel een reden om er nog een paar honderd euro van af te praten
Wat Steven al zegt: gewoon gaan kijken en goed opletten. De vrijwel originele staat van de auto is wat mij betreft een pluspunt.