Lid worden
106.nl - Nederlandse Peugeot 106 Club

Ga terug   106.nl - Nederlandse Peugeot 106 club > Chat > Gespot
Gespot Heb je iemand ergens zien rijden of heb je een 106 zien staan wil je er graag iets meer over weten. Maak dan hier een topic aan en wie weet meldt de eigena(a)r(es) zich.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  (#1) Oud

Kent iemand deze GTI? - 20-07-2010, 14:18

Kent iemand deze GTI? Misschien van iemand gewesst die op het forum zit?

Met citaat reageren
  (#2) Oud

Auto: 106 Fase 2 1.4 Sport
20-07-2010, 19:14

ken hem niet, maar wel gevonden. vindt onderstaand alleen een beetje vreemd allemaal.

- 3 soorten km standen in advertentie.
- airbag module in stuur is niet in dat jaar met zilveren leeuw te verkrijgen geweest.
- lak stift ? , zit dus een puntje ergens in de lak denk ik.
- dealer onderhouden ? welke dealer ?
- heb bij citroen gewerkt bla bla, tjah heb ik het niet zo op. ( als particulier zijnde )
- in april 2010 op naam gezet. ( 4 maand in bezit dus nu )

voor de rest leuke auto.

Laatst gewijzigd door Londemanmp; 20-07-2010 om 19:15.
Met citaat reageren
  (#3) Oud
106.nl clublid
Dagboek van racekees

racekees's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.616V GTi
20-07-2010, 20:19

Klinkt mij in de oren als totaal niet betrouwbaar. Kijk ik kan het mis hebben natuurlijk, maar als ik Londemanmp z'n reactie lees dan heb ik het idee dat het een niet helemaal eerlijke advertentie is.

Verder is het altijd belangrijk om te kijken op rdw.nl voor de details. Net wat Londemanmp al zegt. De vorige eigenaar heeft hem maar 4 maanden in z'n bezit. Dat is vaak een teken dat er iets niet in de haak is. Vaak zijn het dan op het oog mooie autotjes, maar technisch rampen bakken. Ik denk dat je met zoiets erg uit moet kijken.
Met citaat reageren
  (#4) Oud

Neliss's schermafbeelding

Auto: Geen :( Onbekend GTi
Stuur een bericht via MSN naar Neliss
20-07-2010, 23:06

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door racekees Bekijk bericht
Verder is het altijd belangrijk om te kijken op rdw.nl voor de details. Net wat Londemanmp al zegt. De vorige eigenaar heeft hem maar 4 maanden in z'n bezit. Dat is vaak een teken dat er iets niet in de haak is. Vaak zijn het dan op het oog mooie autotjes, maar technisch rampen bakken. Ik denk dat je met zoiets erg uit moet kijken.
Dit ben ik niet helemaal met je eens.. De vorige eigenaar kan dit ook als tussenstap of tijdelijke auto gebruikt hebben..

Mensen oordelen vaak te snel adhv advertenties en RDW. Ga eerst maar is kijken. Loop hem goed na! Verdiep je even in de minpuntjes van het merk/type. Controleer die goed! En vertrouw je het toch nog niet helemaal ? Dan gooi je hem door een ANWB keuring heen!!

Of als je de mazzel heb dat je een autotechnicus kent, die mee sleuren. Die kijkt wat kritischer dan jij zelf!
Met citaat reageren
  (#5) Oud

cygnus's schermafbeelding

20-07-2010, 23:22

Of bekijk de zwarte gti van mij in het verkooptopic.
Met citaat reageren
  (#6) Oud

20-07-2010, 23:45

Citaat:
Of bekijk de zwarte gti van mij in het verkooptopic.
'

Als jij de jouwe voor dezelfde prijs verkoopt.....

Waarom zitten er trouwens geen zwarte strippen en GTI logo op de zijkant van deze GTI?
Zijn ze zo ook origineel geleverd zonder strppen?
Met citaat reageren
  (#7) Oud
106.nl clublid
Dagboek van Mitchell106

Mitchell106's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.1 
Stuur een bericht via MSN naar Mitchell106
21-07-2010, 01:53

Heeft ie misschien gecleaned.

Maar, ik zou kijken naar het laatste onderhoud en APK rapport. Je mag aannemen als daar geen hele schokkende dingen op staan, en de auto rijd verder na een stukje proefrijden goed, redelijk te vertrouwen is. Natuurlijk weet je dat nooit. Maar als de laatste onderhoudsbeurt recent is gedaan, en de belangrijkere dingen vervangen zijn kort geleden, dan is het mits een goede prijs best te proberen.

(#8) Oud

Jerome_Luja's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.4 Sport
Stuur een bericht via MSN naar Jerome_Luja
21-07-2010, 08:06

[quote=Londemanmp;174931]ken hem niet, maar wel gevonden. vindt onderstaand alleen een beetje vreemd allemaal.

- airbag module in stuur is niet in dat jaar met zilveren leeuw te verkrijgen geweest.

Ik heb zelf ook een zilveren leeuw op het stuur, terwijl er geen schade ooit geweest is. Ander stuur ivm slijtage is zo gedaan.
Met citaat reageren
  (#9) Oud
Secretaris
Dagboek van Steven

Steven's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Steven
21-07-2010, 08:37

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A i r Bekijk bericht
Waarom zitten er trouwens geen zwarte strippen en GTI logo op de zijkant van deze GTI?
Zijn ze zo ook origineel geleverd zonder strppen?
Jazeker, er is een serie GTi's geweest die zonder deurstrips geleverd zijn, de mijne valt daar ook onder. Het logo kan er makkelijk afgeprutst zijn, net als de eventuele logo's op de kofferklep. Die heb je ook zo los.

Ik zou gewoon gaan kijken en goed overal op letten. Aan de hand van een advertentie kun je nooit alles weten...

(#10) Oud
106.nl clublid
Dagboek van henricarron

henricarron's schermafbeelding

Auto: Geen :(  
21-07-2010, 21:47

Ik zie niet zoveel verkeerds in de advertentie. De verkoper geeft zelf al aan af en toe een auto te verkopen voor de handel: Ik heb vroeger bij Citroën gewerkt. Zodoende verkoop ik naast mijn dagelijkse werk Citroens en Peugeots. Ik doe dit vanuit huis. U bent dus altijd goedkoper uit bij mij. U kunt mij te allen tijde bellen voor een proefrit. Dit verklaart dus ook waarom de auto nog niet lang op zijn naam staat.

Kilometerstand: in de tekst staat al dat 'bovenstaande gegevens' van een andere auto zijn. Op deze manier hoef je maar één advertentie te betalen voor verschillende auto's. Kan verwarrend zijn, maar is wat mij betreft geen minpunt. De andere twee standen zijn de geschatte en de exacte stand.

Als de boekjes aanwezig zijn bij een garage/handelaar, wordt er 9 van de 10 keer 'dealeronderhouden' vermeld, ook al is dit bijv. slechts bij de eerste paar beurten gebeurd.

Wat betreft de airbag: vorige eigenaar kan het logo geschilderd hebben. Ook kan een keer de airbag geklapt zijn, wat niet onmogelijk is bij een 11 jaar oude GTI. Mits de schade goed hersteld is, hoeft ook dat geen reden te zijn om de auto te laten staan. Wel een reden om er nog een paar honderd euro van af te praten

Wat Steven al zegt: gewoon gaan kijken en goed opletten. De vrijwel originele staat van de auto is wat mij betreft een pluspunt.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten