Zo. Het heeft een tijdje geduurd, maar zoals jullie zien is het nieuwe forum er toch gekomen.
We zijn van Invison Board overgestapt naar Vbulletin, wat helaas nogal wat voeten in de aarde had waardoor het overzetten wat langer duurde dan gepland.
Even een korte uitleg over wat nieuwe dingetjes.
De blogs: De blogs komen in plaats van de dagboeken. Dat deel van het forum gaat dan ook op slot, en wordt over 2 maanden verwijderd. Zorg er dus voor dat je voor die tijd je dagboek om hebt gezet in een blog. Een blog aanmaken kan je doen door in het forum op blogs te klikken, of bovenaan in de navigatiebalk. Vervolgens zie je aan de linkerkant "post to your blog" staan.
Het zal zichzelf wel aardig wijzen, maar mocht je hulp nodig hebben helpen wij je graag hierbij.
De blogs zijn alleen voor leden: niet-leden kunnen de blogs alleen lezen en reacties achter laten, zij kunnen zelf geen blog aanmaken.
Gallery: Ieder clublid heeft een eigen ruimte waar hij/zij foto's kwijt kan. Je kan verschillende albums aanmaken waarin je je foto's kwijt kan. Ga aub niet voor iedere foto een nieuw album maken en hou het aantal albums graag binnen de perken.
Wat kiekjes van je hamster zijn leuk, maar het moge duidelijk zijn dat de gallery voornamelijk bedoeld is voor auto-gerelateerde foto's.
Net als bij de blogs geldt ook hier: het wijst zichzelf, maar mocht je hulp nodig hebben, trek maar aan de mouw.
Zowel leden als niet-leden kunnen de gallery bekijken en een reply achterlaten. Alleen leden kunnen foto's plaatsen.
Nog even wat bugs:
Helaas zijn bij het converteren de paswoorden van de accounts ook verloren gegaan waardoor iedereen zijn paswoord via de mail opnieuw moet/moest aanvragen. Ik hoop dat het niet al te moeilijk is geworden. Mocht je problemen hebben met het inloggen, stuur een mailtje naar
info@team106xtreme.nl
Het overzetten van alle pb's is ook...eh..apart gegaan. Zo vond ik in mijn inbox pb's die ik in 2005 naar iemand heb gestuurd. Uiteindelijk kwam ik dan ook op 378 pb's in mijn inbox, waar 250 waren toegelaten.
Voor iedereen geldt dan ook, ruim even je pb-box op. Ze zitten nu bij iedereen bomvol, waardoor je geen nieuwe pb's kan ontvangen. Je vindt je priveberichten in je user cp (bovenin), en dan onder private messages.
Ik zie een aantal vreemde namen voorbij komen. Heeft te maken met IPB dat een display name en login name hanteerde, waardoor vbulletin de verkeerde heeft doorgekregen, of bepaalde tekens niet herkende bij het importeren (Ä, !, @, enz)
Mocht je naam raar zijn geworden, stuur mij even een pb met de gewenste naam en ik zal hem veranderen. Hou daar wel rekening mee als je de volgende keer inlogt.
Alle avatars zijn verwijderd. Kleine moeite om die even terug te zetten neem ik aan. Onder user cp -> edit avatar kan je de link naar je avatar zetten, of er een uploaden.
Voor de rest: ik hoop dat jullie de vormgeving wat vinden en de weg een beetje kunnen vinden. Zoals jullie zien zijn we ook net begonnen met clubsponsoren, waardoor het lijstje aan de rechterkant nog redelijk leeg is.
Mochten jullie andere bugs vinden, opmerkingen of suggesties hebben over het forum hoor ik het graag.