Lid worden
106.nl - Nederlandse Peugeot 106 Club

Ga terug   106.nl - Nederlandse Peugeot 106 club > Algemeen > Mededelingen
Mededelingen Hier worden alle belangrijke mededelingen door het bestuur gedaan. Je vindt hier ook alles over het lidmaatschap en de merchandise.

Discussie gesloten

LinkBack Discussietools Weergave
  (#1) Oud
ray ray is offline
Beheerder website
Dagboek van ray

ray's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.6 XS
Nieuw forum - 07-10-2008, 17:25

Zo. Het heeft een tijdje geduurd, maar zoals jullie zien is het nieuwe forum er toch gekomen.
We zijn van Invison Board overgestapt naar Vbulletin, wat helaas nogal wat voeten in de aarde had waardoor het overzetten wat langer duurde dan gepland.

Even een korte uitleg over wat nieuwe dingetjes.
De blogs: De blogs komen in plaats van de dagboeken. Dat deel van het forum gaat dan ook op slot, en wordt over 2 maanden verwijderd. Zorg er dus voor dat je voor die tijd je dagboek om hebt gezet in een blog. Een blog aanmaken kan je doen door in het forum op blogs te klikken, of bovenaan in de navigatiebalk. Vervolgens zie je aan de linkerkant "post to your blog" staan.
Het zal zichzelf wel aardig wijzen, maar mocht je hulp nodig hebben helpen wij je graag hierbij.
De blogs zijn alleen voor leden: niet-leden kunnen de blogs alleen lezen en reacties achter laten, zij kunnen zelf geen blog aanmaken.

Gallery: Ieder clublid heeft een eigen ruimte waar hij/zij foto's kwijt kan. Je kan verschillende albums aanmaken waarin je je foto's kwijt kan. Ga aub niet voor iedere foto een nieuw album maken en hou het aantal albums graag binnen de perken.
Wat kiekjes van je hamster zijn leuk, maar het moge duidelijk zijn dat de gallery voornamelijk bedoeld is voor auto-gerelateerde foto's.
Net als bij de blogs geldt ook hier: het wijst zichzelf, maar mocht je hulp nodig hebben, trek maar aan de mouw.
Zowel leden als niet-leden kunnen de gallery bekijken en een reply achterlaten. Alleen leden kunnen foto's plaatsen.

Nog even wat bugs:
Helaas zijn bij het converteren de paswoorden van de accounts ook verloren gegaan waardoor iedereen zijn paswoord via de mail opnieuw moet/moest aanvragen. Ik hoop dat het niet al te moeilijk is geworden. Mocht je problemen hebben met het inloggen, stuur een mailtje naar info@team106xtreme.nl

Het overzetten van alle pb's is ook...eh..apart gegaan. Zo vond ik in mijn inbox pb's die ik in 2005 naar iemand heb gestuurd. Uiteindelijk kwam ik dan ook op 378 pb's in mijn inbox, waar 250 waren toegelaten.
Voor iedereen geldt dan ook, ruim even je pb-box op. Ze zitten nu bij iedereen bomvol, waardoor je geen nieuwe pb's kan ontvangen. Je vindt je priveberichten in je user cp (bovenin), en dan onder private messages.

Ik zie een aantal vreemde namen voorbij komen. Heeft te maken met IPB dat een display name en login name hanteerde, waardoor vbulletin de verkeerde heeft doorgekregen, of bepaalde tekens niet herkende bij het importeren (Ä, !, @, enz)
Mocht je naam raar zijn geworden, stuur mij even een pb met de gewenste naam en ik zal hem veranderen. Hou daar wel rekening mee als je de volgende keer inlogt.

Alle avatars zijn verwijderd. Kleine moeite om die even terug te zetten neem ik aan. Onder user cp -> edit avatar kan je de link naar je avatar zetten, of er een uploaden.

Voor de rest: ik hoop dat jullie de vormgeving wat vinden en de weg een beetje kunnen vinden. Zoals jullie zien zijn we ook net begonnen met clubsponsoren, waardoor het lijstje aan de rechterkant nog redelijk leeg is.

Mochten jullie andere bugs vinden, opmerkingen of suggesties hebben over het forum hoor ik het graag.

'01 1.6 8v turbo | '03 1.6 16v
  (#2) Oud

Stuur een bericht via ICQ naar indobesar Stuur een bericht via MSN naar indobesar
07-10-2008, 19:55

Ziet er lekker fris uit, Ray!
  (#3) Oud

Renegade89's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.616V GTi
Stuur een bericht via MSN naar Renegade89 Stuur een bericht via Skype™ naar Renegade89
07-10-2008, 19:56

Indobesar; mindreader?

Het ziet er allemaal lekker fris uit, en zeker dat album ga ik volgooien met foto's zodra mijn XSi helemaal strak is

Vraagje; Wordt het nog naar het Nederlands vertaald of blijft het Engels? (niet dat ik ermee zit hoor )
  (#4) Oud
joep
Guest

07-10-2008, 20:01

Het zie er allemaal erg goed uit!
  (#5) Oud
ray ray is offline
Beheerder website
Dagboek van ray

ray's schermafbeelding

07-10-2008, 20:02

Ik denk dat ik het Engels laat. Ik was al een stukje op weg om het in het Nederlands te vertalen, maar dat is zo'n takkewerk. Dennis liep al een tijdje in mijn nek te hijgen dat dat nieuwe forum er moest komen, dus dat heb ik maar geschrapt.

(#6) Oud
Donateur

-Tim-'s schermafbeelding

Auto: Geen :(  
07-10-2008, 20:02

toppertje!
  (#7) Oud

Stuur een bericht via MSN naar Sander.106.Rallye
07-10-2008, 20:06

Ziet er strak uit! vBulletin is toch 1 van de betere forumpakketten die er zijn

Mooie template ook!
  (#8) Oud

Auto: 106 Fase 2 1.4 Sport
07-10-2008, 20:09

zeker mooi forum geworden.
  (#9) Oud
106.nl clublid
Dagboek van Anco

Anco's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.6 Rallye
07-10-2008, 20:49

Ziet er goed uit dat nieuwe forum. Maar die clubsponsor reclame onder elke 1e post van een topic is wel heel erg irritant.

(#10) Oud
ray ray is offline
Beheerder website
Dagboek van ray

ray's schermafbeelding

07-10-2008, 20:54

Ik zit er ook een beetje scheef tegen aan te kijken, maar denk dat het een kwestie van wennen is. We willen toekomstige sponsoren wel waar voor hun geld geven, maar mocht het echt vervelend worden kan ik kijken of hij wat minder vaak voorbij kan komen, of het formaat wat aangepast kan worden.

Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten