Lid worden
106.nl - Nederlandse Peugeot 106 Club

Ga terug   106.nl - Nederlandse Peugeot 106 club > Algemeen > Mededelingen
Mededelingen Hier worden alle belangrijke mededelingen door het bestuur gedaan. Je vindt hier ook alles over het lidmaatschap en de merchandise.

Discussie gesloten

LinkBack Discussietools Weergave
  (#1) Oud
ray ray is offline
Beheerder website
Dagboek van ray

ray's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.6 XS
Gelimiteerd lezen voor niet-geregistreerden - 03-11-2008, 15:36

Moeilijke topictitel

Dagelijks komen hier veel mensen langs die niet inloggen of niet geregistreerd zijn. We zouden inloggen of registreren kunnen verplichten wanneer je het forum wilt bezoeken, maar dat vind ik zelf wat onvriendelijk staan.

Om de registraties wat te motiveren kun je, wanneer je niet ingelogd bent, in een topic niet meer dan de eerste post zien, met uitzondering van het mededelingen-forum. Wil je de replies kunnen lezen, zul je dus ingelogd moeten zijn.

'01 1.6 8v turbo | '03 1.6 16v
  (#2) Oud

navydeseal's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.616V GTi
03-11-2008, 15:44

ik als trouwe lezer vind het wel een goed idee eigenlijk
vaak schrik je mensen al af als er staat dat je je moet registreren ( mensen hebben daar soms geen zin in).
maar toch "verplicht" je ze te registreren om verder te kunnen lezen

* trouwens ff offtopic:
het viel me op dat als je nieuw geregistreerd bent hier, je onder de 10 posts geen onderschrift van andere forumgebruikers kan zien, verhoog je hier de kans op spam niet mee?
  (#3) Oud
ray ray is offline
Beheerder website
Dagboek van ray

ray's schermafbeelding

03-11-2008, 15:50

Oeps. Ik zat een tijdje geleden wat met de signatures te spelen omdat die van sommigen irritant lang zijn. Blijkbaar nog niet alle permissions terug gezet, zal het gelijk even doen.
Bedankt!

(#4) Oud
106.nl clublid

Niek.'s schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.4 XS
03-11-2008, 16:35

even een puntje,
als je mensen dus laat registreren om de volgende replies te laten lezen,
krijg je dan niet een zootje gebruikers die puur voor één probleem registreren en daarna niet meer inloggen?
zal mischien wel meevallen, maar je hebt dan altijd een aantal profiels die niet gebruik worden.

en inderdaad om nou mensen te gaan dwinge om te registeren, zodat ze het forum kunnen bekijken gaat ook wel wat te ver.
het is mischien wel wat om bepaalde topics te blocken voor ongeregistreerde, net zoals de x-treme hang out.
waar hun dus niks mee te maken hebben. en alleen de topics voor bv, problemen/techniek wel open te laten voor hun.
het is maar een ideetje,

Groetjes. Niek.

(#5) Oud
ray ray is offline
Beheerder website
Dagboek van ray

ray's schermafbeelding

03-11-2008, 16:47

Bepaalde topics wel of niet laten zien is ook aardig wat werk natuurlijk. Heb er ook weinig zin in om ieder topic apart te gaan beoordelen.

Er zullen wel wat mensen zijn die zich alleen registreren om mee te kunnen lezen of om in 1 topic te reageren, maar dat maakt mij niet uit. Af en toe wordt er een schoonmaakactie gehouden en worden inactieve accounts verwijderd, dus accounts waarmee over een bepaalde periode niet meer is ingelogd.

Overigens zal de kloof tussen wel en geen clublid de komende tijd wat groter worden. Denk aan bijvoorbeeld de gallery die alleen door clubleden gevuld kan worden.
In het verleden was eigenlijk het enige verschil het hang out-forum, tot voor kort hebben we daar behoorlijke kortingen aan gehangen. Het komende jaar gaan we hier wat meer mee bezig.

(#6) Oud
106.nl clublid

Niek.'s schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.4 XS
03-11-2008, 17:05

het is inderdaad veel werk ja, om bepaalde topics af te sluiten.
maar als die schoonmaak aktie er is, dan zal het wel meevallen met ongebruikte profielen.

(#7) Oud
Redactie

Sören's schermafbeelding

Auto: 106 Fase 2 1.616V Sport
03-11-2008, 17:20

Vind het wel een goed idee . Het is een beetje een tussenoplossing. Als iemand echt iets wilt weten, dan zal die zich best wel even registreren, zoniet, dan is het blijkbaar niet zo boeiend. Wellicht komen dat soort mensen dan wat vaker terug, waardoor er uiteindelijk meer xtreme members uit zullen rollen . Bij google komt team106xtreme best vaak voor als je iets over een 106 zoekt, daar moeten we op een of andere manier gebruik van zien te maken .
  (#8) Oud
ray ray is offline
Beheerder website
Dagboek van ray

ray's schermafbeelding

03-11-2008, 17:31

Dat is het enige nadeel hier: bots als die van Google zullen ook niet verder kunnen kijken dan de eerste post. Even een uitleg voor diegenen die er minder verstand van hebben:
Wanneer iemand een reply maakt met "Hallo" erin, wordt dit ook door Google geindexeerd. Wanneer je op Google zoekt naar "Hallo", zal dit forum ook tussen de zoekresultaten staan (niet zo hoog, maar toch).

Doordat replies niet meer geindexeerd worden, zal je minder vaak op Google te zien zijn met bepaalde woorden.

(#9) Oud

Robjee's schermafbeelding

03-11-2008, 23:52

Dingen zoals problemen ed. die staan toch meestal in de 1e post? Dat is meestal toch het ding waarvoor mensen op google gaan zoeken?
  (#10) Oud

L-MO's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar L-MO
09-06-2009, 15:45

Deze functie is (helaas) niet meer van toepassing...?

Laatst gewijzigd door L-MO; 09-06-2009 om 17:19.
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten