Ben weer thuis na een lange dag. Vanmorgen half zeven uit bed gestapt, wat toch wel erg vroeg is op een vrije zaterdag. Kwart over zeven stond mijn broer voor de deur en samen zijn we richting Full-Speed vertrokken.
Exact acht uur kwam ik bij de Gulf in Geffen aan wat toch meer op een BP-station leek. Nadat we compleet waren en Ray zijn ontbijtje, een paar sandwiches, bij de tankshop gehaald had en naar binnengewerkt, vertrokken we met vijf 106-en voor de laatste kilometers naar het Autotron.
Eenmaal op het terrein hebben we na wat overleg de auto's fatsoenlijk neergezet met in het middelpunt de 106 Psst. Dennis had een partytent meegenomen, die we met zijn allen overeind gezet hebben. Het plaatsen van de 106.nl-vlaggen was wat lastig, want deze zijn bedoeld om te plaatsen in een gat in de grond. Op een netjes bestraat oppervlak wordt dat wat lastiger

Omdat de clubplaatsen om ons heen nog helemaal leeg waren, kwam Ray met het lumineuze idee de vlaggen op de veldjes van collega-clubs neer te planten.
Toen alles eenmaal stond en ik een paar bakken koffie achter mijn kiezen had, ben ik aan de wandel gegaan over het terrein en door Autotron zelf. In vergelijking met voorgaande jaren lijkt het steeds minder druk te worden. Ook het aantal bedrijven wat binnenstaat, wordt minder. Zo was er bijv. geen enkele caraudio-importeur aanwezig, wat voorheen meestal wel het geval was. Meest teleurstellend was wel de vulling van club-ruimtes op het veld. Sommige ruimtes waren voor nog geen kwart gevuld met auto's of andere clubgerelateerde zaken.
Desalniettemin heb ik me wel vermaakt daar. Toch wel de nodige mooie, aparte, interessante en opmerkelijke auto's gezien. Ook hing er wel een ontspannen sfeertje. Ik heb er genoeg leuke gasten gezien en gesproken. Ook Jan kwam nog ff buurten.
Het evenement Full-Speed is van een tuningevenement met de nodige show veranderd naar een groot clubevenement. Hier is op zich niks mis mee. Het zou wel verstandig zijn van Automaxx als ze dit ook als zodanig promoten en zorgen voor een goed aanbod van de diverse clubs.
Na een dag met redelijk weer, eerst wat miezerig met later een beetje zon, hebben we de boel na vieren weer gedemonteerd en opgeruimd. Rond kwart voor vijf hebben we elkaar gedag gezegd en ging iedereen naar huis. Al met al wel een leuke dag gehad.
Hier zijn de eerste foto's:
klikkerdeklik
Nummerplaathouder wisselen onder toezicht van de drie wijzen
Ray's 106 druppelt nog wat na van een lokale wasbeurt. Twee emmers water waren niet genoeg. Een 106 is groter dan je denkt

: