Beste leden,
Na het bescheiden succes van onze tripjes naar Frankrijk en Engeland willen we deze zomer Duitsland eens met een bezoekje vereren. Ik heb nog niet heel veel details m.b.t. dit weekend, maar ik kan jullie alvast het volgende meedelen.
Op vrijdag rijden we met z'n allen naar de Ring. 's Avonds gaan we nog even los in der Grünen Hölle. We overnachten op Camping am Nurburgring op 5 minuten van de Ring. Zaterdag doen we een toertocht daar in de omgeving. De precieze route is nog niet bekend, maar je kunt daar erg leuk toeren. Zondag gaan we dan op de ring kijken. Mensen die willen rijden, kunnen dat dan doen. Daarna of daarvoor gaan we nog even een kijkje nemen in ring°werk. Dat is een soort museum daar op de ring. En maandag rijden we weer naar huis.
Oké dan nu wat meer details. Ik blijf dit de komende tijd regelmatig updaten, dus hou dit topic in de gaten.
Het is niet praktisch om eerst met zijn alleen in NL te verzamelen. Daarom stel ik één gezamenlijke verzamelplek voor die voor iedereen redelijk op de route ligt. Wat je verder onderling af wilt spreken met mensen uit jouw regio laat ik aan jullie zelf om te bepalen. We verzamelen vrijdag 2 september rond 13.00 bij Raststätte Ohligser Heide aan de E35(A3) net boven Köln.
De mensen die mee zijn geweest naar Frankrijk kennen deze plek nog wat de toen ietwat uitgelopen verzamel poging. Vanaf daar is het nog een klein 1,5 uur toeren naar de Ring. Zodoende hebben we nog voldoende tijd om tentjes op te zetten en iets te eten te regelen.
Globale schatting van de kosten:
- camping € 52,- p.p.
- ring°werk € 10,- p.p.
- 1 ronde op de ring € 24,-
- 4 ronden op de ring € 89,-*
- je brandstof
- alles wat je verder nog op wil maken aan eten, drinken, etc.
* incl. ring°werk ticket en consumptiebon van € 10,- voor het Eifeldorf.
Wie (van de leden) wil er mee?
- Dennis
- Niels
- Mike
- Ray
- Mitchell
- Steven
Wat je in ieder geval niet moet vergeten:
- Een tent, luchtbed, slaapzak en wat je verder nog nodig denkt te hebben om te kunnen slapen.
- Voldoende schone/droge kleren. Let daarbij ook een beetje op de vooruitzichten van het weer.
- Een stoeltje.
- Een bord, bestek en beker.
- Zorg dat al je papieren en verzekering in orde zijn. Een ANWB lidmaatschap is misschien ook niet onverstandig.
- Loop voor je weg gaat je auto nog even na. Zijn alle vloeistoffen op peil? Zijn je banden en remmen in orde?
En vergeet niet de dopjes er weer terug op te draaien!
Wat regelt de club (wij samen):
- Partytent (Dennis)
- Camping stekker (106.nl)
- BBQ (Niels)
- Brandertje. Ik heb zelf een benzinebrander, dat gaat een stuk sneller dan die campinggas dingen, maar eentje is misschien wat weinig?
- Pan(nen) om 's morgens een ei te kunnen bakken o.i.d. (Mike)
- Waterkoker (Mitchell)
- Senseo (Niels)
- Haspel (106.nl)
- 12V Koelbox (Niels/Mike/Steven)
- Tafel (Niels/Steven)
- Afwasspullen (Ray)