Datum: 17-06-2012
Duur meeting: Weekend
Deelname: Alleen leden
Kosten: Zie onder
Adres:
Donnington Park Circuit
Castle Donnington
Derby DE74 2RP
United Kingdom
Na eerst een aantal jaar met het idee te hebben rondgelopen zijn we vorig jaar toch met een klein clubje naar Engeland afgereisd voor de French Car Show. En ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat het een fantastisch weekend was. Dus ook dit jaar zijn wij zeker van plan deel te nemen. Het inschrijfformulier ligt inmiddels al op mijn bureau te wachten om ingevuld te worden.
De French Car Show is één van de grootste Franse auto meetings die in Europa worden gehouden. In tegenstelling tot voorgaande jaren vind het evenement dit jaar plaats op Donnington Park Circuit in Castle Donnington (UK). Dat is op ongeveer 2,5 uur van London

net iets verder weg dan vorig jaar, maar dat mag de pret niet drukken.
De French Car Show wordt dit jaar gehouden op zondag 17 juni. Ons plan is om in ieder geval deel te nemen met een clubstand. Er worden daarnaast nog diverse activiteiten zoals tracktime georganiseerd. Geef het even aan als je in één van die zaken interesse hebt. Meer informatie vind je op:
French Car Show.
Omdat het niet bepaald naast de deur is vertrekken we waarschijnlijk zaterdag 16-07-2011 alvast richting Engeland. Het plan zal waarschijnlijk net als vorig jaar zijn dat we in de ochtend rond 8.30 langs de A16 aan de Belgische grens bij Hazeldonk samen komen. Van daaruit rijden we dan gezamenlijk door naar Duinkerke om daar met de boot de overtocht naar Engeland te maken. Omdat het ons geen goed plan is direct na de meeting de terugreis aan te vangen zal deze plaatsvinden op de maandag erna, wederom met de boot vanuit Dover. We overnachten in een hotel, welke precies laat ik nog weten. Kosten voor dergelijke reisjes zijn lastig in te schatten. Ik kan wel een hele voorzichtige schatting geven van de kosten waar je rekening mee moet houden op basis van vorig jaar:
- Tickets £ 14.95 p.p. (voorverkoop)
- Overtocht € 99,- (retour)
- 2 overnachtingen + ontbijt ± € 50,-
- Brandstof € 150,-
- Eten, drinken, etc. € 100,-
Verdere details krijg je van mij als ik weet wie er mee gaan en ik de reis kan gaan voorbereiden. Ik wil voor 1 maart je aanmelding binnen hebben als je een geheel verzorgde reis wilt. Daarna kun je je ook nog aanmelden, maar dan moet je (met mijn hulp) zelf tickets etc. regelen.
De route vanaf Utrecht met verzamelpunt bij Hazeldonk (o.v.b.):
Utrecht, Nederland naar Donington Park - Google Maps
Tracktime
Single Slot 15 mins. £25.00
1/2 Day Open Pit Track Day Option 180 mins. £99.99
Hou er rekening mee dat je ook nog terug naar NL moet! Dit lijkt mij ook niet het beste evenement om voor het eerst een circuit op te gaan. Je bent namelijk erg ver van huis als er iets mis gaat. Mocht je toch interesse hebben, laat het mij dan even weten.
Aanmelden
- Dennis
- Ray
- Annemiek
- Stefan (+vriendin)