Ben ook weer terug van een lange dag. Vanochtend even voor zessen was ik al uit de veren. Een wekker is op een dergelijk tijdstip nog irritanter dan dat-ie normaal gesproken al is

Vervolgens mijn broer rond kwart voor zeven in Barneveld opgehaald, paraplu's en een kan verse koffie ingeladen om daarna de weg te vervolgen richting Zandvoort.
Op de heenweg was er geen kip op de weg, waardoor ik zonder enig oponthoud richting de boulevard van Zandvoort kon rijden. Even voor acht uur was ik op de ontmoetingsplek, waar ik gewacht heb op de komst van Ceril, Tinus en Dennis.
Na wat moeilijkheden met het kopen van kaartjes konden we onze plek op het paddock opzoeken. Door de locatie voor onze club en de door Dennis reeds genoemde matige opkomst vielen we helaas niet erg op.
Het was alweer een jaar of vijf geleden dat ik een Automaxx evenement had bezocht. Reden van mijn afwezigheid was de steeds commerciëler en voor mij minder interessant wordende formule van de Automaxx activiteiten. Ook vond ik het aanwezige publiek steeds agressiever en respectlozer worden, wat daarbij aanwezig was.
Zonder enige verwachting, positief noch negatief, ging ik richting Streetpower. In de loop van de dag waren er veel showwaardige en interessante auto's te zien op het paddock. Hier heb ik de nodige tijd doorgebracht. Daarnaast veel leuke en gezellige mensen gesproken.
De shoot-out (400m sprint) was zeer de moeite waard door de grote verscheidenheid aan deelnemers (muscle-cars, zeer snelle TDi-tjes, extreme Jappen etc.).
Hoogtepunt voor mij was toch wel de Time Attack. Ik ben van mening dat je dit echt een keer gezien moet hebben. Helaas heb ik de meest spectaculaire klasse niet af kunnen kijken vanwege de kou. Wel balen, want je krijgt niet elke dag de mogelijkheid om te genieten van de meest brute auto's, die voluit over het circuit gejaagd worden. Als ik geen kippenvel kreeg van de kou, dan was het wel van het geluid van bijv. een jankende Mazda RX-7 met wankelmotor, een brullende Gallardo en het blazende uitlaatgeluid van vele turbo-geladen bolides.
Rond vier uur hield ik het voor gezien om weer een beetje op temperatuur te kunnen komen van een zeer geslaagde, maar ook erg koude dag.
Kortom: Automaxx lijkt weer op de goede weg terug te zijn. Streetpower Zandvoort is wat mij betreft absoluut voor herhaling vatbaar. Helemaal als we volgend jaar een mooie plek op het paddock hebben met minstens 15 106-jes een serieus visitekaartje afgeven in de tuning-scene. Meer is natuurlijk altijd nog beter