Eindelijk een opvolger voor de 106 als daily drive? Ik hoop wel dat ze dat witte randje met die Franse vlag in de grille overnemen op het uiteindelijk model.
Eigenlijk moeten ze is een nieuwe 106 concept car maken. Ik las vandaag in de krant dat Ford 125pk uit een 1.0 3cilinder blok haalt met een 28000 toeren draaiende turbo. Mogen ze in die 106 dezelfde turbo met 4 cilinders erin gooien en daar het maximaal mogelijke aantal pk's uit halen
Toch , Kriebelt het bij mij niet zo. Het simpele waar een rallye en gti voor mij uit betstaat is dat het allemaal minder log aan voelt en eruit ziet.
Weinig nieuwe concepts zijn voor mijn gevoel zo treffend als dat de 106 voor mij ooit zal zijn. Het gevoel dat je eigenlijk alles voelt in het stuur en voortijdig weet wat je auto mankeerd zal denkik in de toekomst meer aan de stekker van de computer liggen dan aan de intuitie van de bestuurder. Ik besef wel dat alles met de tijd mee moet. Maar bedenk je zelf eerlijk. Als nu de productie van de 106 Rallye weer opgepakt zou worden en nieuw geproduceert zou worden ( beperkte oplage ) puur voor het '' icoon '' dat het is.. Ben ik 1 van de eigenaren van een Rallye blue santorin of Witte..
Maar helaas droom ik nog al.. en moet ik het maar accepteren dat dit een verhaaltje van sesamstraat is.
De 106 Rallye en GTi zijn er al in een gelimiteerde oplage. Laten we dat vooral zo houden en die oplage niet verder uit gaan breiden. Ze beginnen nu net een klein beetje zeldzamer te worden.
Die 208 ziet er wel wat compacter uit dan de voorgangers en lijkt dus wel iets dichter bij de 205 GTi te staan. Desondanks had de topic titel misschien beter als volgt kunnen zijn: "Peugeot 208 GTi Concept: De legende keert terug?"