Na lang twijfelen over of ik de auto zal verlagen. Heb ik toch de stap gezet. Setje Apex veren(70-4000) gekocht en een afspraak gemaakt bij EH autoservice.
Vandaag was het de dag voor mijn 106

. 9 smorgens ging de auto de brug op en werd voren en achteren alles los gemaakt. De torsieas van de bestuurderskant zat vrij stevig vast. Toen werd er voren de veerpoten eronder uitgehaald en de nieuwe veren eronder gezet.
Veerpoten weer terug eronder en de wielen er weer op. De achteras werd op 2,5cm verlaging versteld. De wielen losjes vast gemaakt en de auto laten zakken en kijken of het de goede was stand was. Het was precies goed. Dus alles kon vast gezet worden. Daarbij werden wel nieuwe moeren,bouten ringen erop gemonteerd wat bij EH standaard gebeurd. Torx kan de 1ste keer wel goed losgaan maar bij de 2de keer kan het misschien fout gaan.
Voren is het 3-3,5cm verlaagd en achteren 2,5cm
Waarom heb ik nu gekozen voor een EH autoservce in zierikzee terwijl ik zuid-limburg woon. Dit is een garage waar ze goed zijn werk doen. Ze staan tevens altijd klaar wanneer en wat er ook aan de hand is! Ik ben vaker al belazerd bij garages dat er altijd weer wat nieuws kapot was of gesloopt werd.
Kortom je krijgt waar voor je geld
Voor de verlaging:
Na de verlaging (De voorkant zal nog ietjes zakken)
Ik zal morgen een foto posten waarbij de recente verlaging te zien is en dus alles mooi op zijn plek zit!