Vandaag wilde mijn 106 opeens niet meer starten. Accu gemeten; bijna vol. Anwb gebeld, die hebben accu een oplawaai gegeven (geen idee hoeveel volt ie er dan op zet?) en daarna startte ie direct weer. Vreemde is dat zowel accu als dynamo vorig jaar zijn vervangen en volgens de man vd Anwb laadde het dynamo nog wel normaal bij. Mijn vraag is dus nu, hoe kan het dat de accuspanning toch te laag was om te starten? En nee, ik heb niet mn lichten laten branden!
Overigens na het bezoek een stukje gereden om de accu weer echt vol te krijgen. Merkte ik op dat de koelvloeistoftemperatuurmeter flink op en neer ging terwijl die normaal altijd redelijk op 1 stand blijf staan (of langzaam oploopt). Bij thuiskomst nog een paar keer gestart, en nu gaat de meter na het starten vrijwel direct 3 keer van 0 naar max op en neer en blijft daarna op 0 staan. Heb 'm even laten lopen, maar de fan slaat wel gewoon aan!! Kan het zijn dat die meter (of sensor) door de hoge spanning vd Anwb naar z'n grootje is gegaan?
Heel verhaal, maar als iemand een idee heeft wat deze twee vreemde voorvallen zou kunnen veroorzaken hoor ik het heel graag. Rijd nu toch niet helemaal met een lekker/veilig gevoel rond...