Hoi hoi,
Vast wel iemand die hier meer vanaf weet dan ik als vrouw zijnde ;
Gisteren is na het starten mijn check engine lampje gaan branden, vandaag uit laten lezen in de garage en na uitlezen blijkt het volgende:
Elektronische eenheid motor: M744
Permanente storing, overslaan in cilinder 2 en 3.
De garage gaf aan dat het uitlaatspruitstuk gescheurd zou kunnen zijn, maar het zouden ook nog andere dingen kunnen zijn. De garage heeft het gereset, maar wel aangegeven dat het goed kan dat hij snel weer gaat branden.
Heeft iemand hier dit wel eens gehad en wat zou het kunnen zijn? Volgens mij heb ik vorig jaar ook zoiets gehad en toen was mijn bobine naar zijn grootje.
Wat ik hoor is voornamelijk als hij stationair loopt, het brommende geluid alsof de uitlaat lek is, motor loopt stationair niet echt regelmatig, toerenteller gaat dan af en toe als een gek tekeer (wss door de 2 cilinders die niet lekker meelopen).
Afgelopen jaar heb ik al behoorlijk wat kosten gemaakt aan de auto, zoals nieuwe uitlaat, koppaking (jaja het 106 probleem) en bobine.
Voordat ik nog meer (grote) kosten ga maken bij garages om erachter te komen wat het is en allerlei dingen laat vervangen kom ik eerst jullie mening eens vragen
Misschien is er iemand die n.a.v de opgenoemde zaken uit ervaring weet wat het is, of iemand die in de buurt woont en er een blik op wil werpen.
Alvast bedankt.