Ik ben Martin, 30 jaar (bijna 31, pfffff, wat gaat het snel), woonachtig in zuid-Limburg en sinds jaar en dag Alfist in hart en nieren. Natuurlijk dus ook in het bezit van een Alfa Romeo, en wél een 146! Wat ik hier kom doen? Een goeie! Bij ons (werk) gaan de bedrijfsauto's verdwijnen cq efficiënter ingezet worden dat betekend dat we meer kilometers met onze privé-auto's moeten rijden, dit tegen onorthodoxe lage vergoedingen. Met de 146 is dit gewoonweg niet te doen. Aangezien mijn 146 al min of meer gebombardeerd is tot hobby auto, ga ik dit onderstrepen en 'moet' er dus een 'woon-werk-verkeer-auto' komen. Na lang zoeken (Fiat Cinquecento/Seicento) ben ik bij de Ford Ka/Renault Twingo en Peugeot 106 (1.1) terecht gekomen. Daar de 106 het interessantste is qua aanschafprijs is de kans groot dat het een 106 wordt. Daar ik wel wat vragen heb met betrekking tot onderhoud, verbruik en betrouwbaarheid, heb ik een account aangemaakt op dit forum waar ik het één en ander zal vragen.
Tot slot wat foto's van mijn 146 zodat jullie een beeld kunnen scheppen hoe ik auto's behandel en wat mijn nieuwe aanwinst te wachten staat (en ja, ik heb een poetsfetisj. Een auto in mijn bezit, moet glimmen en schoon zijn):