Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _Drake_
Mooi gezien een losse koppaking 25 euro kost 
|
Om even terug te komen op mijn introductie verhaal. Nu ben ik niet echt een autosleutelaar, maar logische inzicht heb ik wel gekregen gelukkig. Dus na 2 dagen van 12 uur sleutelen heb ik dan de koppakking kunnen vervangen.
Gelijk alle pakkingen (in-/uitlaat / klepdeksel / kop) vervangen, ook waterpomp en distributieriem meegenomen. Dus alhoewel het nogsteeds als een barrel eruitziet, hoop ik er in elk geval plezier van te gaan hebben.
Maar helaas is het dus niet bij die 25 euro van alleen de koppakking gebleven. Ik ben uiteindelijk zo'n 300 euro kwijt geweest aan de operatie (+ vloeistoffen).
Ik moet eerlijk zeggen, ik vond het een erg stoere ervaring om dit klusje eens te doen (gelukkig ook met de hulp van wat mensen die meer verstand van auto's hebben) en ik heb er erg veel van geleerd, zelfs voor iemand die werktuigbouw heeft gedaan.
Ik zou het voor iemand die niet weet waar de koppakking ligt, niet aanraden om eraan te beginnen, maar laten we eerlijk zijn, het is geen rocket science. En tja de meeste tijd van mij is gaan zitten in het feit dat ik geen gereedschap had voor het aanspannen van de spanrol, en ook in het monteren van de middenkap van de distributieriem, op wat voor een rukplek zit die kap zeg?! Maar daar zullen sommige van jullie vast wel trucjes voor hebben ontwikkeld ;-)
Groetjes,
Lucas