Christian's 106 ph1 Rallye

Waarderingsscore
0
Fase 1 Rallye 1.3
Update 09/05/15

kleine update :D
vandaag 2 nieuwe fusee kogels gemonteerd en de laatste (op achteras na) powerflex rubbers gemonteerd namelijk die van de ARB ^^
ook even in de buurt een setje velgen gehaald voor onder andere op het circuit.
er zit nog wel iets werk aan want bij twee zit een kleine opwaartse slag in maar dat kan ik thuis nog wel fixen :p
In de nabije toekomst zal er waarschijnlijk een set Nankang NS-2R semi slicks omkomen
C90xAt8.jpg

Het idee is om ze een goud kleurtje te geven zoals op deze fotosoep
maar weet het nog niet 100% zeker. daarom ook ff paar andere kleurtjes geprobeerd

dus tijd voor een kleine pol :p
Wat is jullie mening?

CPjHxQL.jpg

D

Deleted member 4840

Gast
Ik zeg groen! Oh die staat er niet tussen :p

Maar graag gedaan voor de tip he :)

Waarderingsscore
0
Fase 1 Rallye 1.3
zeker bedankt!
kon niet dichter bij huis een setje velgen vinden :D

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
39
Fase 2 GTi 1.616v
Ik zeg 4. Dat is iets wat je niet vaak ziet en je auto meer "uniek" maakt. :)

Waarderingsscore
0
Fase 1 Rallye 1.3
keuze is gemaakt. de velgen worden goud :D
lzBhoSW.png

begonnen met 2 van de 4 velgen te spuiten. (andere 2 moeten nog gericht)

vandaag even bij een kennis 2 toyo R888 opgehaald die 1x gebruikt zijn :D
Het idee is om achter nankang te plaatsen en voor de R888
tot de r888 op zijn en dan komen er (als ze bevallen ) voor ook 2 nieuwe nankangs op

beIVVBe.png

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
Fase 2 Roland Garros 1.4
er zijn een paar positieve punten ten opzichte van een naald lager;

• het is van brons lager martiaal en heeft ook een zelfsmerende eigenschap.(echter toch een aanrader om er wel een vet nippel in te maken voor extra smering)
  • omdat het geen lagers heeft krijg je geen puntbelasting dus word het gewicht verdeeld over het hele lager ipv tien tal naalden
  • de bronzen bus zal niet vast gaan vreten in de as-pen en zal dus ook niet vast gaan zitten
(pin me hier niet 100% op vast maar dit is wat men me geleerd/verteld heeft)

Glij lagers zijn ook beter bestand tegen schokende belastingen. Dat zal op de achteras opzich wel mee vallen maar als je hem zwaarder gaat belasten zal hij het waarschijnlijk langer uit houden.
Meschien is dit wel een goed idee voor de track Day mensen.

Waarderingsscore
1
Fase 2 Rallye 1.68v
Gave Rallye!! Ziet er ook echt 'rally' uit!

Hoe zijn de spatlappen gemonteerd en welke koplampen heb je? (mijn gele hebben een beetje in witte gloed)

Waarderingsscore
0
Fase 1 Rallye 1.3
Gave Rallye!! Ziet er ook echt 'rally' uit!

Hoe zijn de spatlappen gemonteerd en welke koplampen heb je? (mijn gele hebben een beetje in witte gloed)

Dankje :D :D

spatlappen zitten met grote popnagels gemonteerd in de bumper. (door een heel klein randje van de bumper wat nog naar binnen vouwt en de originele spat schermen)

en ik zou ff moeten na kijken welke lampen ik precies heb..

Waarderingsscore
0
Fase 1 Rallye 1.3
Grote update 13/06/15

de as was klaar en klaar om gemonteerd te worden
4A0skgl.png

^ rvs gevlochten leiding- vet nippel voor het bronzen lager- powerflex paars
gQ2l5zX.png

de stream van de 24 uur van le man (die jammer genoeg soms ff weg viel) op de laptop en de rallye op de bokken, zo zag deze zaterdag er uit :p
fOzJZDD.png

om een uur of 10 begonnen met de remleidingen onder de auto los te halen en daarna de auto op te krikken. (dit alles met de hulp van de topper naast de auto xD )
x7VEAQE.png

na een poosje was de as los en kon zo onder de auto weg rollen :p
524QmYb.png

AH6hLVC.png

oud en nieuw :nice:

toen kwamen Roy en Laurens 16 banden brengen xD :nice:

daarna volle bak weer verder met de as. nieuwe as zat er zo onder,
daarna op de goede hoogte brengen was ook in een mum van tijd klaar.
toen was het tijd voor de remmerij, Daniel is bezig geweest met de HRC te vervangen met die van een 406 terwijl ik de oude gti leidingen na maakte,maaaaaaaaaaar de mensen bij peugeot vonden het een goed idee om de leiding langs de tank te leggen dus om het goed te plaatsen zou je de tank moeten los halen.
na een hele poos kloten met die leidingen aan het ontluchten toe gekomen en daar na natuurlijk een test ritje :lol:

het stuurt en remt geweldig :D:D
stuur stond alleen wel wat meer naar rechts dan eerst, maar aankomende vrijdag ga ik hem uitlijnen:p

al met al is de as 2cm verlaagd, nu is het nog funcioneel en zal ik geen problemen hebben met het semi's
binnenkort komen er ook een keer nieuwe daily banden die zullen ook 195/50R15 worden ipv 195/45R15
XBBK8Yw.jpg

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
689
Fase 1 Maxi
Ziet er weer netjes uit. Wat is de reden dat je smeernippels aangebracht hebt in de achteras? Als je de ARB er uit hebt en je smeert hier kopervet op dan is dit al voldoende. Alle vet wat je er nu in aanbrengt gaat alleen maar rond zwaaien en als hier stof bij/in komt zal het alleen maar voor slijtage zorgen.

*Althans, dat is mijn mening.

D

Deleted member 4840

Gast
Thomas, Christian maakt niet meer gebruik van traditionele lagers he;) Dus in dit geval hebben de nippels wel degelijk nut.
Al met al viel het niet tegen alleen het leiding werk was net ietsje anders als gepland waardoor onder de auto e.e.a. aangepast moest worden. Ding remt nu wel als een malle!

Ps. De 24 uur van Le Mans op de laptop was een voorwaarde, anders wou ik niet helpen:p

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarderingsscore
0
Fase 1 Rallye 1.3
Thomas,
Zoals daniel al zegt ik maak gebruik van bronze glei lagers en dus geen naaldlagers meer. en het is niet nodig om deze te smeren maar het is toch iets fijner als er wat lager vet tussen zit.

Nu heb je ook 1 ding niet goed. Als je de ARB er uithaalt kom je IN de as pennen waar de draagarm (en dus lagers) OP zitten dus kun je nooit de lagers van uit de binnenkant smeren, daar hebben de lagers dus niks aan.
de vet nippels zitten door de draagarmen heen en ook het bronzen lager dus je spuit vet rechtstreeks tussen het lager. Ook sluit de vet nippel gewoon goed af (+er zit een zit een dopje van een ontluchtings nippel op om te voorkomen dat er eventueel smeer AAN de nippel gaat zitten)

Verder nog eventuele vragen hier over? :)

Waarderingsscore
2
Fase 2 GTi 1.616v
Ik zeg goed bezig. Mooi om te zien dat er zo goed op deze nette phase 1 gepast wordt.. :)

Waarderingsscore
0
Fase 1 Rallye 1.3
nog paar kleine dingetjes :p

Net voor dat het tijd was om op Zandvoort te knallen nog even een sparco helm op de kop kunnen tikken.
deze is mij op Zandvoort prima bevallen, een echte aanrader voor wie nog met een integrale helm rijd
RjyNCoT.png

27-06-2015
een super dag op Zandvoort gehad (eerste keer op dit circuit)
eerste paar rondes in de XL sessie even goed de baan leren kennen en daarna lekker hard knallen.
Snelste ronde tijd was 2:28 volgens de trackaddict app
3ZwQhOk.jpg

suUaEXM.jpg

er is laatst nog wel een upgrade geweest, namelijk een quickshift
gfOGNAX.png

20-7-2015
het zat me al een tijdje in mijn hoofd maar vandaag toch maar ff gedaan, een paar nieuwe kenteken platen. (let niet op alle dode vliegen:) )
TAj2jjp.png

En tijdens dat ik bij de zwarte cross zit zal een kennis van mij de hele auto aan de buitenkant netjes maken, denk aan polijsten kleien al die gekkigheid :p

Bovenaan