1.4 sport (2002) speciale aandrijfas?

Mc.

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.4
Laatst heeft een kamaraad van mij een aandrijfas van de sloop gehaald en geholpen hem op mn auto te zetten. Maar er zat blijkbaar een klein verschil in deze as en de orginele wat het wiellager blijkbaar niet zo fijn:cry:

Dus ik heb er 1 besteld, maar dit is ook een andere dan onder mn auto vandaan komt.

Iemand tips? Waar kan ik een goede aandrijfas vandaan halen?

Waarderingsscore
39
Fase 2 GTi 1.616v
Bij een goede automaterialen zouden ze er zonder al te veel gedoe gewoon achter moeten komen welke jij er onder hebt. Wie weet zat er al een verkeerde onder. Waarom heb je de "originele" er onder vandaan gehaald?

Meestal dan komen ze er wel uit, en kan je de juiste er onder zetten. Maar je wiellager is nu ook naar z'n grootje?

Mc.

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.4
De aandrijfas was beetje gaar XD zak van de homokyneet (of hoe je t ook schrijft) was kapot dus al t vet was der uit... wiellager s al gefixt en de oude aandrijfas zit er nu tijdelijk weer onder, anders kan k niet naar mn werk ':D

Waarderingsscore
94
Vanaf 2000/2001 is de diameter van het wiellager anders. Maar het grootste verschil is dat de naaf conisch is ipv plat. Dus daarom is de aandrijfas ook conisch vanaf dat bouwjaar. En als je dat niet goed hebt dan krijg je inderdaad dat de boel kapot loopt door teveel speling.

Bovenaan