banden & velgen

Waarderingsscore
0
Saxo 1.68v
Hallo,

ik ben sinds kort in het bezit van een 106 1.1 accent, volgens mij een Serie S1, kweet even niet uit welk bouwjaar die komt. (
tis iig zo 1 --> Ons Aanbod

Ik ben tevreden met de auto maar er is 1 nadeel, op dit moment staat ie op fietsbanden. :p

Deze vraag die ik nu ga stellen hebben jullie vast al veel vaker gehoord, maaar;

Wat voor velgen banden kunnen er onder deze 106, ik word nl. niet veel wijzer van het overzicht van Dennis.

Wat ik wel weet is dat ik 3 gaats velgen nodig heb. hoeveel inch velgen raden jullie mij maximaal aan voor deze 106 & wat is de maximale breedte van de banden?
Natuurlijk zo dat het rijgedrag van de auto er niet erg slecht van word.

alvast bedankt!

Waarderingsscore
0
Fase 1 XND 1.4D
om te beginnen kan je het best beginnen met een ombouw van 3 gaats naar 4 gaats.

kost niet extreeem veel geld, en je hebt een veel ruimere keuze!

Waarderingsscore
0
Saxo 1.68v
ombouweuu

bedankt voor je reactie!

Ok, ik had gehoord dat je dan je acteras moet vervangen, maar ik hoorde ook dat je je achteras kan ombouwen ( nou ben ik niet zo technisch ) dus weet ik niet of dit klopt.

kun je mij aangeven wat ik moet doen om dat om te bouwe?

goed punt trouwens dat ik dan meer keus heb, maar om alvast even op de zaken vooruit te lopen,
als ik nou 4 gaats heb, hoeveel inches/breedte van de velgen/banden kan ik dan onder mn 106 kwijt ?

Groeten

Waarderingsscore
2
Fase 2 GTi 1.616v
Wesley heeft gelijk.. :) En als je ombouw gedaan hebt, dan blijft het een trommelas lijkt mij. Dus dan kun je maximaal tot ET18 gaan. Daarboven gaat het aanlopen..

Waarderingsscore
0
Je kunt voor achter indd ook alleen de complete trommels vervangen.

Waarderingsscore
0
Saxo 1.68v
Vraagjes;

1 als ik van 3 gaats ( steek 3x98 ) naar 4 gaats ga, is de steek dan 4x108?

Et waarde moet dan tussen de 16 & 18 zijn. daarboven heb ik dus spacers nodig ?

15 of 14 inch gaat zonder verlaging passen.

en de J waarde zal dan max 6,5 zijn ?

Waarderingsscore
27
Fase 2 Sport 1.616v
Als je 3 gaats houd zijn er weinig velgen voor je te koop. Als je ze vind zijn ze meestal maar R13.

1. dat is inderdaad 4x108 ( alle 106 types behalve 1.0/1.1 s1) 4x108 heeft groot aanbod trouwens, oude VW/Ford hebben ook deze maat.

R14/R15 past wel als je rekening houdt met de hoogte van de band

Laatst bewerkt:
Bovenaan