hey People,
Zoals sommige wel weten, doe ik redelijk wat met V-bakken. Daarnaast ben ik ook bezig met het opbouwen van een Rally auto. Hier wil ik dus een LSD in hebben, en uiteraard een lage top en de gangen lekker Close Ratio.
Aangezien ik ook een PG1 bak van Lotus heb gekocht, leek het me geen slecht idee om een topic te maken waar ik alle info verzamel met betrekking tot het versnellingsbakken verhaal.
Helaas heb ik de PG1 bak nog niet, maar ik vermoed dat dit niet de bak is wat ik zoek, namelijk met een LSD erin. Maar altijd leuk om even te kijken wat daar nu precies in zit.
Verder is het natuurlijk zo dat ik mijn top eigenlijk niet hoger wil hebben als een 180 km/h.. Dit is dus alleen maar te realiseren door een hoge Final Drive te gebruiken en een zo kort mogelijke 5de gang.
Wat ik tot nu toe heb kunnen verzamelen, is dat de meeste MA5 bakken gebruik maken van een korte 5 (.850) in tegen stelling tot bv een .765 van een PG1...
Alhoewel de 5 van de PG1 heel geschikt is voor Turbo doeleinden voor hoge Top snelheid te halen.
Als Final Drive is de PG1 iets gunstiger met zijn 4.2 ipv de 3.938. Maar dit brengt de top nog steeds dik over de 220 bij 7500 RPM.
De 1.3 rallye daarintegen heeft een Final Drive van een 4.6 waarmee we al rond de 200 aan komen.
Ben nog even wat dingen aan het uitzoeken. Maar een Elise zou daarintegen wel een betere geschikte overbrenging hebben. Lange 1 en heel close ratio.. Dit in combinatie met een rally final drive zou het wel redelijk klaar zijn.
Er zijn ook nog ergens andere final drive's te krijgen voor de rally.. Maar dat moet ik nog effe zoeken.
En voor de rest. Voel je vrij om info te droppen in het topic
Zoals sommige wel weten, doe ik redelijk wat met V-bakken. Daarnaast ben ik ook bezig met het opbouwen van een Rally auto. Hier wil ik dus een LSD in hebben, en uiteraard een lage top en de gangen lekker Close Ratio.
Aangezien ik ook een PG1 bak van Lotus heb gekocht, leek het me geen slecht idee om een topic te maken waar ik alle info verzamel met betrekking tot het versnellingsbakken verhaal.
Helaas heb ik de PG1 bak nog niet, maar ik vermoed dat dit niet de bak is wat ik zoek, namelijk met een LSD erin. Maar altijd leuk om even te kijken wat daar nu precies in zit.
Verder is het natuurlijk zo dat ik mijn top eigenlijk niet hoger wil hebben als een 180 km/h.. Dit is dus alleen maar te realiseren door een hoge Final Drive te gebruiken en een zo kort mogelijke 5de gang.
Wat ik tot nu toe heb kunnen verzamelen, is dat de meeste MA5 bakken gebruik maken van een korte 5 (.850) in tegen stelling tot bv een .765 van een PG1...
Alhoewel de 5 van de PG1 heel geschikt is voor Turbo doeleinden voor hoge Top snelheid te halen.
Als Final Drive is de PG1 iets gunstiger met zijn 4.2 ipv de 3.938. Maar dit brengt de top nog steeds dik over de 220 bij 7500 RPM.
De 1.3 rallye daarintegen heeft een Final Drive van een 4.6 waarmee we al rond de 200 aan komen.
Ben nog even wat dingen aan het uitzoeken. Maar een Elise zou daarintegen wel een betere geschikte overbrenging hebben. Lange 1 en heel close ratio.. Dit in combinatie met een rally final drive zou het wel redelijk klaar zijn.
Er zijn ook nog ergens andere final drive's te krijgen voor de rally.. Maar dat moet ik nog effe zoeken.
En voor de rest. Voel je vrij om info te droppen in het topic