Inhouden Gti

Waarderingsscore
0
He!

ik heb een klein probleempje: Mijn gti houd lichtelijk in met een koude motorrond de 2000rpm, dit is pas gekomen nadat ik een ander spruitstuk heb gemonteerd, zodra de motor warm is, is het inhouden weg/minder. Nu heb ik me laten vertellen dat de settings van de ECU niet kloppen m.b.t. benzine inspuiting e.d. omdat de accupolen nog op de accu had zitten toen ik heb verving.. Klopt dit?

naar mijn idee ligt het aan de lamdasonde, of idd hieraan..^

Maar nu de vraag, hoe meet je de lambdasonde of hij kapot is, en hoe reset je je comp??

( of ligt het misschien ergens anders aan??? )

Groeten

Danny

R

Rempie

Gast
zou kunnen zijn dat als je de ecu reset dat het daarna beter word omdat de ecu zichzelf inleerd zeg maar.
kan iets aanpassen ten opzichte van de standaard waarden.

mijn gti houd ook heel licht iets in, niemand merkt het alleen ik, is maar heel iets en als de motor warmer is is het weg. hebben veel auto,s last van dus tja.....

weet wel dat de na 2001 modellen 2 lamdasonde's hebben en dat er bij een ander spruitstuk maar 1 gebruikt word en die ander (na de kat) in de buitenlucht hangt.

lijkt mij niet echt de bedoeling maar het schijnt goed te gaan en de motor blijft goed lopen dus...
denk dus niet dat het aan de lamda ligt.

computer reset je door de accupool eraf te halen en dan ff wachten(5min ofzo) en dan er weer op, auto starten(zonder gas) ff laten lopen en dan rustig een rondje rijden todat je alle gasstanden hebt gehad.

J

Jelmer-1.6-16v

Gast
hey,

Ik heb hetzelfde euvel toen ik een spagetti geplaatst had.

Bij mij was het probleem de lambda sensor, deze was iets beschadigd geraakt bij het monteren.

Nieuwe geplaatst en nergens meer last van.
<

Dus je zou misschien even de lambda kunnen controleren op beschadigingen.

Groeten Jelmer

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Ik heb precies hetzelfde probleem.

Dat je inspuithoeveelheid niet meer correct is klopt, maar dat regelt die in deellast wel bij.
Het inhouden bij 2000 RPM in koude toestand lijkt mij geen lambda probleem. Lambdasondes moeten namelijk op bedrijfstemperatuur komen. Nu weet ik niet hoe snel deze bij de Peugeot op bedrijfstemp is, maar lijkt me niet het geval.
Zal binnenkort even de apparatuur in de Peugeot hangen. Dan hoop ik wat meer info te kunnen geven en eventueel een oplossing.

Waarderingsscore
0
mij niet, nog nooit geweest namelijk

Waarderingsscore
0
nee heb nog niet echt de tijd gehad om ermee bezig te zijn,ben net weer een dag vrij, en met het mooie weer zat ik in de ziektewet zodat ik niks kon doen, ga vanmiddag even me lamba doormeten en kijken wat daar uitkomt...

Ik begreep dat die tussen de 0 en de 1v aan moest geven bij stationair?

Bovenaan