Ruitenwissers stuiteren

Waarderingsscore
6
Fase 2 Sport 1.4
Goedenavond!

Mijn voorste ruitenwissers stuiteren flink, zowel bij lage als hoge snelheden. Heel irritant en ook nog eens gevaarlijk. Helaas hebben verschillende wisserbladen (Bosch, Valeo, Action-rommel) en een flinke schoonmaakbeurt van de voorruit geen oplossing geboden, heeft iemand nog een goeie tip om dit te verbeteren?

Alvast bedankt voor het meedenken :)
Stefan

Waarderingsscore
167
Fase 1 XSi 1.68v
Compleet nieuwe arm monteren. Waarschijnlijk is de veer slap geworden.

Emiel

Donateur
Waarderingsscore
210
Fase 2 GTi 1.616v
De bout aandraaien wil ook nog wel eens helpen. Ik had hetzelfde probleem nadat ik mn ruitenwisserarmen had gespoten en de bout niet strak genoeg had aangedraaid

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Gebeurt vaak alleen bij de opgaande slag, als de auto stilgezet wordt is de laatste slag naar beneden waarna het rubber dus omhoog wijst en langzaamaan enigszins in die richting vervormt, waardoor de hoek t.o.v. het glas zo ongunstig wordt dat het rubber niet meer wil omklappen maar gaat "hakken"
Als je dus de armen ietsje tordeert in de andere richting is meestal het probleem opgelost, gaat prima met 2 Bahco's op het platte stuk.
Als ik eraan denk (meestal niet dus:() laat ik aan het begin van een langere stallingsperiode de rubbers juist naar beneden wijzen.

Waarderingsscore
6
Fase 2 Sport 1.4
Da's een goeie Henk! Ga dat eerst proberen. Denk dat ik de ruitenwisserarmen sowieso laat vervangen bij de apk volgende maand, maar dan vooral voor het oog, want ze zijn behoorlijk verroest en verweerd.

Dank voor jullie reactie!

Bovenaan