Sören's 1.1 --> 1.6 16V Sport --> Einde...

Waarderingsscore
0
Tja, laat ik ook maar eens een dagboek beginnen... Wie weet wordt het ooit nog wat met m'n 106...

In augustus 2004 was kon in m'n 106 bij de dealer op halen. Een 1.1 Sport uit 2000. Uiteraard was ik er erg blij mee! Over echte aanpassingen had ik nooit echt nagedacht. Velgjes wilde ik wel, maar wist niet precies wat voor velgen.

Standaard met wieldoppen:
standaardwd6.jpg

Afijn, na een paar maanden zat de eerste aanpassing op m'n wagen! Een aluminium tankdop :p.
tankdopvq7.jpg

Daarna is er heel lang niks mee gebeurd, tot augustus 2007. Een van m'n dimlichten was stuk en ik wilde wat anders... Xenon leek me wel mooi. Dus ik dat kopen en erin zetten (8000K).
img1538co7.jpg

Het was ook erg mooi voor even... Er zat een zooi strooilicht in waardoor ik alles tot 10 meter hoogte op een afstand van een paar km kon verlichten... De eerste maanden is het nog wel te doen. Maar bij een stoplicht kon ik niet normaal achter een andere wagen staan, zonder hem te verblinden. Het begon me meer en meer te irriteren (en de medeweggebruikers ook :cry:).

Er moest iets anders komen! Na gezocht te hebben vond ik de koplampen van In.Pro het mooist (zonder angel eyes). Deze heb ik vervolgens (via Robbert) gekocht en met de nodige moeite ingebouwd (klote bumper :p).

Foto van inpro's met Xenon (6000K).
img1577dw1.jpg

img1574mi7.jpg

Alleen dat gele stadslicht moest nog weg. Daar zit inmiddels een wit/blauw ledje in om kleurverschil te voorkomen
img1601em1.jpg

Deze week was het eindelijk zo ver! na ruim 3,5 jaar kwamen de velgen onder m'n wagen. Witte 16inch OZ WRC velgen geven de auto ineens een hele andere look!
Een dag later (vandaag) zijn de achterlichten binnengekomen (Thnx Robbert :)). Deze uiteraard gelijk gemonteerd en dat ging een stuk soepeler dan de koplampen :cry:.

Uiteindelijk ziet mijn 106 er tegenwoordig zo uit:
img1610dr6.jpg

img1617qv6.jpg

img1612da1.jpg

img1615yr2.jpg

Wat er tot nu toe gebeurd is (november 2009):
- Alminium tankdop
- In.Pro heldere koplamen
- Red/clear achterlichten
- 16 inch OZ Superturismo WRC velgen
- Uitlaat, Links/rechts systeem
- Achteras met schijfremmen
- Remupgrade 283mm met geboorde en geventileerde schijven
- Groteren hoofdremcilinder
- GTI motorblok
- Spagettispruitstuk
- Ecosse airbox
- Pakfeifer achterspoiler
- Meegespoten spiegels

Nog te gebeuren:
- Verlagen (zo snel mogelijk)
- Voorbumper en achterpbumper aanpassen
- opnieuw spuiten
- Voorstoelen van leer laten maken
- Audio wat aanpakken (liefst ook een radio met klapscherm en tv inbouwen, maar dat is nog niet zeker)
- Uh er is nog zoveel meer te doen, ik zie wel.

29-05-2014, R.i.p...
De 106 is verkocht. Na bijna 10 jaar (waarvan de laatste 2 jaar stilgestaan) in mijn bezit toch maar besloten te verkopen. Helaas :(

Laatst bewerkt:
L

lemans

Gast
ziet er al mooi uit :Borat: , en zal vast nog mooier uitgaan zien als je de peu verlaagd... enig idee hoeveel cm je gaat verlagen...???

Waarderingsscore
0
ziet er al mooi uit :Borat: , en zal vast nog mooier uitgaan zien als je de peu verlaagd... enig idee hoeveel cm je gaat verlagen...???[/b]

Thnx!
Ik weet het nog niet precies hoe laag die komt. Ik denk 5 cm lager. Dat gaat waarschijnlijk in mei gebeuren.

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
Oeff, gelukkig... wou deze velgen ook voor dit jaar d'r onder hebben, maar goed dat ik het niet gedaan heb. Staat wel heel goed, maar dan is er nog een donkerblauwe met die velgen he :)

Waarderingsscore
0
Mooie wagen joh :Borat: ik vind nog steeds die velgen erg VETTTT.
Ga echt zo door toppie.

Gr Twan

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Mooie auto hoor. Gelukkig heb je zelf ook al ingezien dat hij wel echt omlaag moet.

Tim

Waarderingsscore
0
Mooi 106je :Borat:
En waar woon je ongeveer?
Misschien kom ik je wel een x tegen.

Grt Nico

Waarderingsscore
0
Thnx voor alle positieve reacties!

@ Go Ahead:
Zijn gloedje nieuw ;)

@Nightdrivers:
Ik woon in Mariahoeve. Heb jouw auto echter nog nooit gezien en opvallen doet die wel :).

Waarderingsscore
0
Hey mooi auto... En een mooie kleur ;):p

P5290107.jpg

De mijne....

Steven

Forumleiding
Beheerder
Waarderingsscore
2
Fase 2 GTi 1.616v
Buitengewoon net karretje! Mag je best een partij trots op zijn :bye:

Steven

Waarderingsscore
0
ziet er zeer goed uit!
ben benieuwd het geheel eruit eruit gaat zien met de verlaging!

Niek B)

Waarderingsscore
0
Fase 1 Rallye 1.3
Ziet er goed uit hoor, maar hij moet idd wel verlaagd worden.. :D
Maar dat gaat wel goedkomen zo te horen..

Bas

Waarderingsscore
0
Saxo S16 1.616v
Sören! Welkom! Je hebt een hele mooie auto zeg! Mooie wielen ook!

Waarderingsscore
0
Even een kleine update :)

Zoals in het "te koop gevraagd" forum al even te lezen was had ik plannen voor een achteras met schijfremmen. Dit was eigenlijk iets voor de lange termijn. Maar goed, de club zocht een as met trommels en ik had zoiets van gelijk maar doen dan. Zo kan ik hem ook gelijk met de juiste as verlagen, hoeft dat geen 2 keer te gebeuren.

Afijn, vorige week m'n asje gevonden in Belgie, zag er erg netjes uit, alleen de schijfjes en blokjes moesten vervangen worden (vond ik). Heb voor het standaard materiaal gekozen, omdat het toch maar voor de achterkant is. Dus gewoon standaard Brembo schijfjes en Hitec blokjes.

Vandaag met Dennis en de monteur (zijn vader) afgesproken en het asje overgezet. Dit ging echt vrij gemakkelijk, niks zat gelukkig heel erg vast en na ongeveer 3 uur was de klus geklaard!

Waarschijnlijk zijn er niet veel 1.1'tjes met schijfremmen :p. Ik moet zeggen dat het echt heerlijk remt! Veel strakker dan de trommels. Het nadeel is wel dat een GTI as lager ligt dan die ik had, waardoor de voorkant ineens een stuk hoger staat :cry:

Dennis en uiteraard ook je vader, ontzettend bedankt!! Heel veel succes met het project waar je de as voor nodig hebt!

Hier even wat foto's
img1623pc0.jpg

img1631xe4.jpg

img1622hc8.jpg

Verlagen is echt het eerst volgende wat gaat gebeuren! (tenzij er iets tussen komt!) Dit is zo natuurlijk geen gezicht :cry:

Steven

Forumleiding
Beheerder
Waarderingsscore
2
Fase 2 GTi 1.616v
Dat ziet er erg netjes uit! Nou voor nog een flink stuk zakken he :bye:

Steven

Waarderingsscore
0
Thnx, ben er ook heel erg blij mee!

Achter gaat die nog ongeveer 3 a 4 cm zakken denk ik en voor wellicht 10 cm ofzo. Ik heb nog geen idee wat ik voor ga doen, maar hij moet in elk geval naar de grond gehaald worden. Voordat ik dat ga doen pak ik er even een meetlatje bij en pak ik de zoekfunctie van het forum erbij om te vergelijken.

Bovenaan