- Waarderingsscore
- 0
Tja, laat ik ook maar eens een dagboek beginnen... Wie weet wordt het ooit nog wat met m'n 106...
In augustus 2004 was kon in m'n 106 bij de dealer op halen. Een 1.1 Sport uit 2000. Uiteraard was ik er erg blij mee! Over echte aanpassingen had ik nooit echt nagedacht. Velgjes wilde ik wel, maar wist niet precies wat voor velgen.
Standaard met wieldoppen:
Afijn, na een paar maanden zat de eerste aanpassing op m'n wagen! Een aluminium tankdop
.
Daarna is er heel lang niks mee gebeurd, tot augustus 2007. Een van m'n dimlichten was stuk en ik wilde wat anders... Xenon leek me wel mooi. Dus ik dat kopen en erin zetten (8000K).
Het was ook erg mooi voor even... Er zat een zooi strooilicht in waardoor ik alles tot 10 meter hoogte op een afstand van een paar km kon verlichten... De eerste maanden is het nog wel te doen. Maar bij een stoplicht kon ik niet normaal achter een andere wagen staan, zonder hem te verblinden. Het begon me meer en meer te irriteren (en de medeweggebruikers ook
).
Er moest iets anders komen! Na gezocht te hebben vond ik de koplampen van In.Pro het mooist (zonder angel eyes). Deze heb ik vervolgens (via Robbert) gekocht en met de nodige moeite ingebouwd (klote bumper
).
Foto van inpro's met Xenon (6000K).
Alleen dat gele stadslicht moest nog weg. Daar zit inmiddels een wit/blauw ledje in om kleurverschil te voorkomen
Deze week was het eindelijk zo ver! na ruim 3,5 jaar kwamen de velgen onder m'n wagen. Witte 16inch OZ WRC velgen geven de auto ineens een hele andere look!
Een dag later (vandaag) zijn de achterlichten binnengekomen (Thnx Robbert
). Deze uiteraard gelijk gemonteerd en dat ging een stuk soepeler dan de koplampen
.
Uiteindelijk ziet mijn 106 er tegenwoordig zo uit:
Wat er tot nu toe gebeurd is (november 2009):
- Alminium tankdop
- In.Pro heldere koplamen
- Red/clear achterlichten
- 16 inch OZ Superturismo WRC velgen
- Uitlaat, Links/rechts systeem
- Achteras met schijfremmen
- Remupgrade 283mm met geboorde en geventileerde schijven
- Groteren hoofdremcilinder
- GTI motorblok
- Spagettispruitstuk
- Ecosse airbox
- Pakfeifer achterspoiler
- Meegespoten spiegels
Nog te gebeuren:
- Verlagen (zo snel mogelijk)
- Voorbumper en achterpbumper aanpassen
- opnieuw spuiten
- Voorstoelen van leer laten maken
- Audio wat aanpakken (liefst ook een radio met klapscherm en tv inbouwen, maar dat is nog niet zeker)
- Uh er is nog zoveel meer te doen, ik zie wel.
29-05-2014, R.i.p...
De 106 is verkocht. Na bijna 10 jaar (waarvan de laatste 2 jaar stilgestaan) in mijn bezit toch maar besloten te verkopen. Helaas
In augustus 2004 was kon in m'n 106 bij de dealer op halen. Een 1.1 Sport uit 2000. Uiteraard was ik er erg blij mee! Over echte aanpassingen had ik nooit echt nagedacht. Velgjes wilde ik wel, maar wist niet precies wat voor velgen.
Standaard met wieldoppen:

Afijn, na een paar maanden zat de eerste aanpassing op m'n wagen! Een aluminium tankdop

Daarna is er heel lang niks mee gebeurd, tot augustus 2007. Een van m'n dimlichten was stuk en ik wilde wat anders... Xenon leek me wel mooi. Dus ik dat kopen en erin zetten (8000K).

Het was ook erg mooi voor even... Er zat een zooi strooilicht in waardoor ik alles tot 10 meter hoogte op een afstand van een paar km kon verlichten... De eerste maanden is het nog wel te doen. Maar bij een stoplicht kon ik niet normaal achter een andere wagen staan, zonder hem te verblinden. Het begon me meer en meer te irriteren (en de medeweggebruikers ook
Er moest iets anders komen! Na gezocht te hebben vond ik de koplampen van In.Pro het mooist (zonder angel eyes). Deze heb ik vervolgens (via Robbert) gekocht en met de nodige moeite ingebouwd (klote bumper
Foto van inpro's met Xenon (6000K).

Alleen dat gele stadslicht moest nog weg. Daar zit inmiddels een wit/blauw ledje in om kleurverschil te voorkomen

Deze week was het eindelijk zo ver! na ruim 3,5 jaar kwamen de velgen onder m'n wagen. Witte 16inch OZ WRC velgen geven de auto ineens een hele andere look!
Een dag later (vandaag) zijn de achterlichten binnengekomen (Thnx Robbert
Uiteindelijk ziet mijn 106 er tegenwoordig zo uit:

Wat er tot nu toe gebeurd is (november 2009):
- Alminium tankdop
- In.Pro heldere koplamen
- Red/clear achterlichten
- 16 inch OZ Superturismo WRC velgen
- Uitlaat, Links/rechts systeem
- Achteras met schijfremmen
- Remupgrade 283mm met geboorde en geventileerde schijven
- Groteren hoofdremcilinder
- GTI motorblok
- Spagettispruitstuk
- Ecosse airbox
- Pakfeifer achterspoiler
- Meegespoten spiegels
Nog te gebeuren:
- Verlagen (zo snel mogelijk)
- Voorbumper en achterpbumper aanpassen
- opnieuw spuiten
- Voorstoelen van leer laten maken
- Audio wat aanpakken (liefst ook een radio met klapscherm en tv inbouwen, maar dat is nog niet zeker)
- Uh er is nog zoveel meer te doen, ik zie wel.
29-05-2014, R.i.p...
De 106 is verkocht. Na bijna 10 jaar (waarvan de laatste 2 jaar stilgestaan) in mijn bezit toch maar besloten te verkopen. Helaas
Laatst bewerkt: