Versnellingsbak Olie Vervangen.

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Nou ik wil dus morgen even de olie van de versnellingsbak vernieuwen.
Nu weet ik wel waar de aftap plug zit en de vul plug maar ik zie op internet dat die aan de zijkant van de bak zitten..
Hoe kan ik hem dan straks weer het makkelijkste vullen?
Als ik het ergens van bovenaf in kan gieten lukt het wel maar volgensmij zit het aan de zijkant.
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

Gr Mark

Waarderingsscore
0
Tja dat is niet echt gemakkelijk om zelf te doen.

In de garage hebben ze daar een vaatje olie met handpomp voor met aan het uiteinde van de slang een zwanehals die je dan in het gat kunt hangen. Zou niet weten hoe je dat van bovenaf erin kunt gieten. Je zult het van onderuit erin moeten pompen vrees ik.

Misschien dat iemand anders nog ideen heeft?

succes

Greetz Dave.

J

jeroen

Gast
Ik had een fles met daaraan een flexibel stuk slang.

Ik haalde dan het bestuurderskant wiel dr af. Binnenscherm weg en toen kon ik de fles net hoog genoeg houden dat de olie via de slang de bak in liep.

Anders kan je ook nog een trechter pakken en daar een lang stuk slang aan maken. Deze trechter kan je dan boven je blok houden. Je moet dan alleen wel met zn 2 zijn. Iemand onder de auto die de slang in de bak hou en iemand boven de auto die de olie in de trechter gooit.

D

dennishooggti

Gast
Bij mij zit er een ontluchtingsdop bovenop de bak, alleen even het luchtfilerhuis weghalen en op deze manier kan je hem heel makkelijk vullen met behulp van een stuk slang.

Waarderingsscore
0
bij mijn ph1 is het gewoon de aanzuigslang voor je luchtfilter ff weghalen.. zit er boven op m'n versnellingsbak een dopje..
pak je bakolie waar zo'n tuit aan zit.. die op je fles draaien.. vinger op de opening houden.. tuit richting het gat draaien.. en dan vinger eraf en snel in dat gat stoppen.. verlies je echt maar een heel klein beetje olie als je het goed doet en scheelt je een hoop geklungel als wielen eraf of langs onder bijvullen met 2 man.. maar weet niet of het bij een ph2 ook zo makkelijk werkt..

Waarderingsscore
0
Fase 2 Rallye 1.68v
Dit is bij mij ook via het dopje aan de bovenkant bijgevuld. Maar ik vraag me af waarom er afbeeldingen zijn die aantonen dat je het via de vulplug aan de zijkant moet doen?
Is het toevoegen via de bovenkant wel goed?

Waarderingsscore
0
GTi 1.616v
Wat overigens ook prima is, omdat het zinloos is om een nieuw topic aan te maken en regelmatig wordt aangegeven dat mensen de zoekfunctie moeten gebruiken. Doen ze dat een keer, is het weer niet goed!

Waarderingsscore
0
GTi 1.616v
Die vraag kwam mij al bekend voor, volgens mij komt die hier elke dag langs! :cry:
Duidelijk is dat hij die niet heeft kunnen vinden en daardoor in een topic heeft gereageerd die over het onderwerp gaat, zoveel topic's heb ik nog niet langs zien komen. Lijkt mij ook niks mis mee. In feite zou je dat juist moeten aanmoedigen, liever dit dan dat er simpelweg 100 topic's over 1 en hetzelfde onderwerp worden geopend. Iets waar je zelf vaak zat commentaar over hebt!

Maar goed, mocht mijn opmerking misplaatst zijn, dan hoor ik dat graag van een ECHTE mod. ;)

Waarderingsscore
0
Fase 1 Green 1.1
Toen bij mij het wiellager vervangen werd, ging de aandrijfas er ook uit waardoor de versnellingsbakolie eruit liep.
Heb dit gewoon met een slangetje van boven bijgevuld. zat alleen lucht in die eruit moest, dus je moet wel geduld hebben.
Maarja je moet wat zonder spullen hea ;p merk er trouwens niets van met schakelen dus misschien was mijn olie al een keer vervangen, of misschien was de originele olie nog gewoon heel goed!

Waarderingsscore
2
m2, als je het goede spul hebt, is het makkelijk te doen..

Waarderingsscore
0
Fase 2 XR 1.1
ik zit eraan te denken om dit ook binnekort te vervangen maar dan ook de motorblok olie maar wat voor olie doen jullie in je motorblok (merk enz) en wat doen jullie in je versnellingsbak (merk enz)

Bovenaan