Nordschleife/Nurburgring

Waarderingsscore
0
GTi 1.616v
Want als audi of porsche daar hun auto's test hebben ze. Waarschijnlijk ook geen kenteken plaat.

Jawel, gewoon een fabrieksplaat. Maar ze zullen niet gauw de auto's testen tijdens TF, die betalen gewoon voor een mooi afgesloten baan.

:cool:

Waarderingsscore
0
Fase 1 Rallye 1.3
Het kenteken heeft er mee te maken dat het tijdens de touristenfahrten de Ring gewoon openbare weg is. In feite een eenrichtings tolweg zonder snelheids limiet. Daarom moet jou auto goedgekeurd zijn voor de openbare weg. Kenteken verlichting en dergelijke.
Helaas vindt je verzekering dat niet (als je daar schade rijdt aan de baan,mag je dat zelf betalen)

Racegordels met draaisluiting mogen niet in de auto zitten bijv.
Dan wordt het erg rustig op de ring :lol:
Ik ben al vaker met mensen mee gereden op de ring,die absoluut geen originele 3 punts gordels in de auto had zitten.
Ook behoort een rolkooi (absoluut geen sierkooi) niet tot een standaard uitrusting van een straat auto.Maar gewoon zonder problemen de baan op. ;)

Er was iemand die had een niet origineel stuur en die was niet geregistreerd, vervolgens werd toegang geweigerd en kon hij naar huis om zijn stuur om te wisselen.

Ook hier geldt,dan wordt het erg rustig op de baan.
Ik ken meerdere mensen die daar rondt rijden met een niet origineel stuur,geen enkel probleem.

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
GTi 1.616v
Ik ben al vaker met mensen mee gereden op de ring,die absoluut geen originele 3 punts gordels in de auto had zitten.
Ook behoort een rolkooi (absoluut geen sierkooi) niet tot een standaard uitrusting van een straat auto.Maar gewoon zonder problemen de baan op. ;)

Daarom benoem ik ook specifiek draaisluiting erbij. Racegordels mogen wel, die sluiting niet.
Ik zou niet weten waarom de rolkooi niet op straat mag komen, het gaat erom dat je auto straatlegaal moet zijn. En duitse auto's moeten alles via de TÜV hebben geregistreerd, voor NL auto's is dat wat anders. Maar dat laatste heb ik van horen zeggen, ik weet niet wat daar waar van is:static:

Waarderingsscore
0
GTi 1.616v
@ Marco 106
Ik weet niet wat er loos is, maar die dingen zijn nou eenmaal verboden op de ring. Nu hebben jullie geluk gehad, volgende keer minder en dan komen jullie niet de ring op.

@ Henkr

Om die tijd lag ik heerlijk in mn bedje :)

Waarderingsscore
39
Fase 2 GTi 1.616v
Kan zijn, maar mensen die het altijd beter weten mogen er wel mee de ring op. :cry:

Waarderingsscore
27
Fase 2 Sport 1.616v
Zo.. Dat is gelukt.

73 bochten onderstuur, drijfnat circuit, topsnelheid van 120, maar I've done it :) 1.0 Powerrrrr 40 km/h berg op :p

Zeikende regen in een peugeot die vrij standaard is betekent glijden in de bochten :p

121734-a8e9b6e0433ef60101e1b9f1dd849751

122932-bdb2f06956e95de98ecf49a77c44cbdf

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.68v
ziet er leuk uit ben benieuwd in oktober :)

Waarderingsscore
27
Fase 2 Sport 1.616v
Haha dat snap ik, dagelijks vliegen er toch heel wat van de baan af. Toen wij op het circuit waren, werden we ingehaald door een oude bmw 3 serie, die spinde hem 1 bocht verder de baan af.. had geen schade gelukkig. Kort daarna reed hij rustig achter ons verder:p

Waarderingsscore
0
GTi 1.616v
Haha, zo zie je maar weer, hard rijden is niet belangrijk voor veel lol! (al zou het best misschien wat harder mogen, of niet?!!)

Waarderingsscore
0
GTi 1.616v
Dat denk is wel ja, rijd ie ook wat strakker door de bocht enzo? Dan is het natuurlijk helemaal meegenomen.

Waarderingsscore
0
Fase 2 Accent 1.1
Helaas vindt je verzekering dat niet (als je daar schade rijdt aan de baan,mag je dat zelf betalen)

Ook hier geldt,dan wordt het erg rustig op de baan.
Ik ken meerdere mensen die daar rondt rijden met een niet origineel stuur,geen enkel probleem.

Is toch niet zo moeilijk te begrijpen dat in Duitsland andere eisen worden gesteld aan een auto dan in Nederland?

Als je auto zoals die is in Nederland is goedgekeurd mag je daar ook gewoon de baan mee op, whatever daar ook voor gordels inzitten(voor mijn part geen enkele).

Anders zou het ook betekenen dat je met je Nederlandse auto niet eens in Duitsland zou mogen rijden ;)

en wat betreft de regels gelden er gewoon de Duitse wetten. Wat betekend dat verzekeringen gewoon verplicht zijn om geld uit te keren als iemand anders een ongeluk veroorzaakt buiten jou schuld om.

Lees het onderste stukje maar eens:
Ring-informatie

:bier:

Waarderingsscore
27
Fase 2 Sport 1.616v
Dat denk is wel ja, rijd ie ook wat strakker door de bocht enzo? Dan is het natuurlijk helemaal meegenomen.

Ja zeker! In vergelijking met die rode is dit echt een kart. Nu overal snel door de bocht etc. Zuipt wel meer, maarja dat is hobby he

Waarderingsscore
0
GTi 1.616v
@ Kay22
Hier heb ik een citaat van nurburgring.nl

"2 weken gelden nog naar de ring geweest met een kameraad van mij, stond de Tüv bij de ingang, kameraad van mij mocht er niet op, vanwege spoiler, stoelbevestiging en gordelbevestiging, iets waar ze nooit iets van gezegd hebben.
Als ik dan allemaal die Porsche`s zie rijden met die spoilers is dat voor mij hetzelfde verhaal."

Zoals je kunt lezen gaat het erom of je auto Tüv goedgekeurt is. Als je in Nederland op slicks zou mogen rijden, kun je nog niet naar Duitsland op slicks of tijdens TF op de ring komen. Nog een mooi voorbeeld zijn zomerbanden tijdens winterse omstandigheden.

@ Phase I 93
En hobby mogen geld kosten toch!!;)

Waarderingsscore
39
Fase 2 GTi 1.616v
Frustratie: Toetsenbord van m'n laptop slaat de helft van de toetsen die ik in tik over. Kan je je post 3 keer na kijken omdat er heel wat letters missen.

Bovenaan