Wat heb jij gekocht (deel 20)

Waarderingsscore
155
Fase 2 Accent 1.4
Ik ben nog steeds uiterst tevreden over mijn doppenset BGS-2292. Het is hartstikke sterk en ben nog niets tegengekomen dat ik er niet mee loskreeg, mede met dank aan het brede assortiment losse bitjes en bithouders. En dat voor die prijs.

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Kan ik me goed voorstellen!(y) die set ziet er prachtig uit! en ik ben inmiddels ook niet meer bang dat de prijs de kwaliteit zou drukken, de doppen hebben trouwens een degelijke uitstraling vergelijkbaar met Hazet/Gedore. en goed afleesbaar
Heb globaal ongeveer die set van Facom, is niet slecht, zit garantie op maar dat kan natuurlijk al gauw als de prijs zeker 4 à 5 keer zo hoog is.:(
Darnaast, heb het al vaker gezegd, is die maataanduiding bij Facom beroerd, het glimt teveel en als ik een dop neerzet zoals gebruikelijk staat de tekst op de kop.:(
Zie hier! links een 17mm Hazet dop, en rechts dezelfde van Facom, hoezo ergonomie? onbegrijpelijk!
360.jpg

Of uiteindelijk de productie "tussen de vleermuizen" plaatsvindt is ook al geen argument meer, denk dat er niet 1 fabrikant meer is die dat niet in ieder geval voor een gedeelte van het programma buiten de deur laat maken.

Emiel

Donateur
Waarderingsscore
210
Fase 2 GTi 1.616v
Een kerstboom, lampjes en AliExpress "neon"?
IMG_20201220_173905.jpg

Emiel

Donateur
Waarderingsscore
210
Fase 2 GTi 1.616v
Nee, is elektrisch....
Naja de kachel die er in stond

Waarderingsscore
94
Wat spuitnevel voor op de BMW. Iemand vond de auto niet zo lief denk ik. Was gelukkig al zo voordat ik hem kocht. Gelijk de voorbumper mee laten pakken ivm steenslagschade.

Waarderingsscore
584
Een Mazda6 2.5 GT-M ? de 406 gaat op export naar een warmer continent ?

Vandaag gaan proefrijden en ik was verkocht ?
IMG-20210109-WA0029.jpg
IMG-20210109-WA0028.jpg

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
Met maar 96K op de teller in de buurt van Doetinchem? Je had me aangestoken, heb deze van de week nog voorbij zien komen :)

Waarderingsscore
584
Mooie kleur ook Noël! (y)

De mooiste kleur voor een Mazda6 als je het mij vraagt, en ik ben eigenljk ook wel blij dat ik eindelijk een gezinsauto heb met een beetje kleur :ROFLMAO: de 307 was Opa-metallic antracietachtig, en de 406 in het speciale hallo-het-jaar-1999-belde-en-wilt-zn-kleur-terug-grijs.

Gaaf Noël!! Heel veel veilige kilometers gewenst!!

Bedankt mannen! ?

Met maar 96K op de teller in de buurt van Doetinchem? Je had me aangestoken, heb deze van de week nog voorbij zien komen :)

Haha ja precies die, in Gaanderen stond ie. Ga m morgen ophalen :) Had even wat twijfels gezien de recensies van het bedrijf niet super waren, maar de auto zag er keurig uit, de complete historie zit er bij aan bonnen en TUV keuringen, en hij reed gewoon zoals het hoort. Daarnaast was mijn ervaring met de verkoper helemaal prima. Hij heeft me nog best een leuk inruilbedrag voor de 406 gegeven, hij was er zelf van overtuigd dat ie m binnen n week op export naar Afrika heeft omdat ze daar echt nog gewild zijn.

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
De mooiste kleur voor een Mazda6 als je het mij vraagt, en ik ben eigenljk ook wel blij dat ik eindelijk een gezinsauto heb met een beetje kleur :ROFLMAO: de 307 was Opa-metallic antracietachtig, en de 406 in het speciale hallo-het-jaar-1999-belde-en-wilt-zn-kleur-terug-grijs.
Denk er exact net zo over!
Toen ik in '99 de Xantia kocht deed de verkoper nog een slappe poging met: "De modekleur gaat echt zilvergrijs worden hoor"
Tot en met de dag vandaag nog steeds blij dat ik Rouge Lucifer gekozen heb, de kleur heet bij mij dus xantiarood :) ergo: @Noël heeft nu een xantiarode Mazda.:p
Was al even aan het snuffelen naar de gegevens van zo'n 2.5, klopt het dat het een 4-pitter is? dat is per cilinder best veel inhoud!
Maar goed enige eigenwijsheid is Mazda niet vreemd, ze hebben wel ongeveer alles uit het Wankel-principe gehaald, toont wel karakter, (y)

Waarderingsscore
584
Wees daar inderdaad maar blij mee, zilvergrijs is veruit de meest saaie kleur die je kan krijgen op een auto. En inderdaad zo rond het jaar 99-2000 zag je bij wijze van spreken niets anders op de weg. Ik hoop dan alleen wel dat het Xantiarood van Mazda voorzien is van betere blanke lak :cry:.

Klopt inderdaad, 2.5 viercilinder, ik zeg je eerlijk, het geluid van de V6 was mooier, dat ga ik echt missen, de V6 had ook iets meer koppel onderin. De Mazda komt merkbaar later in zn koppelband, ik denk dat ze uiteindelijk redelijk nek-aan-nek zouden gaan als je ze naast elkaar zou zetten.

Die eigenwijsheid is ook hetgeen dat mij trekt aan het merk Mazda, het is vrijwel het enige merk dat ook in hun "burgerbakken" gewoon nog een 2 liter motor hangt zonder turbo. Als je kijkt naar het gros van de concurrentie, die hebben allemaal een geblazen 1 liter, of 1.2, of als je het echt spannend wilt misschien een 1.6. En het dan gek vinden dat het allemaal voor de 150dkm in elkaar loopt...

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Heb over de blanke lak van de Citroën niks te klagen, i.t.t. 1 van de 106 automaatjes, die had al geen blanke lak meer toen ie hier kwam in 2009:(, wel raar, de andere is een paar maand ouder (ook '96) en ziet er keurig uit.
360.jpg

Waarderingsscore
584
Ja in dat opzicht is er soms geen pijl op te trekken, Rouge Lucifer is over het algemeen wel een kleur die bekend staat om gevoeligheid voor blanke lak problemen. En toch heeft de een er totaal geen last van en de ander lijkt een soort allergie te hebben voor zn blanke laklaag. Wellicht heeft t te maken met het soort rode wijn dat ze door de verf mengen om de kleur rood te verkrijgen :p

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Of omgevingsfactoren?
Nr. 1 heeft zijn prille jeugd op straat in Vlaardingen doorgebracht, Nr. 2 stond meestal binnen gestald bij een oud vrouwtje in Hoogeveen.

Waarderingsscore
584
Vlaardingen, dat is toch dat industrieterrein waar wat woningen naast staan ? m'n zwager woont daar, die kijkt vanuit z'n woonkamer uit op een of andere industrieplant waar t nodige wordt afgefakkeld

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Zou het waarachtig niet weten, ben er nooit geweest en naar wat ik er over gehoord heb zal dat ook wel zo blijven. :)
Een gedragsdeskundige zal ongetwijfeld aanvoeren dat die 106 een moeilijke jeugd gehad heeft.;)

Waarderingsscore
584
Ze staat voor de deur! ?

IMG_20210110_151219.jpg
IMG_20210110_151813.jpg

Bovenaan