Check engine mysterie

Waarderingsscore
24
Fase 1
Vandaag ff klein stukje gereden en op een gegeven moment ging het lampje aan...merkte verder niets...liep als een trein....keer gestopt, opnieuw gestart en bleef branden...maar nog steeds lekker rijden.

Toen ff geparkeerd en na een kwartier nog een keertje stukje gereden...bij de eerstvolgende bocht naar rechts ging het lampje netjes uit.

Wat kan dit in vredesnaam geweest zijn? Iemand een idee?

1994 1.1

Bijlagen

• 20250601_172201.jpg
    20250601_172201.jpg
    844,3 KB · Weergaven: 26
Waarderingsscore
584
Daar zijn uitleesapparaten voor. Niemand kan je dat op basis van wat je hier verteld vertellen .

Waarderingsscore
24
Fase 1
Bedankt voor je reactie.

Kan het altijd proberen, wellicht een kwaaltje ofzo. De 106 heeft geen OBDII , dus zal de garage vragen of ze dit met andere aparatuur uit kunnen lezen.

Waarderingsscore
28
Fase 2 XS 1.4
Vandaag ff klein stukje gereden en op een gegeven moment ging het lampje aan...merkte verder niets...liep als een trein....keer gestopt, opnieuw gestart en bleef branden...maar nog steeds lekker rijden.

Toen ff geparkeerd en na een kwartier nog een keertje stukje gereden...bij de eerstvolgende bocht naar rechts ging het lampje netjes uit.

Wat kan dit in vredesnaam geweest zijn? Iemand een idee?

1994 1.1
Heb dit met mijn vorige wel is gehad, krijg altijd 2 dezelfde foutmelding zowel bij mijn 1.1 en de 1.4 die ik nu heb. Transmission sensor error en manufacture control (1x gaf die oranje motorstorings lampje aan toen gewist met een OBD scanner en niks meer aan de hand wel steeds dezelfde foutmelding) Of t komt doordat ik mn OBD reader van ali af heb of t ligt aan de auto ( denk aan t eerste )

Waarderingsscore
24
Fase 1
Mijn koppelingspedaal grijpt wel erg hoog aan, zou dat ook er iets mee te maken kunnen hebben in het kader van transmission sensor error.

Staat ook op mijn to do lijst nog..

Waarderingsscore
28
Fase 2 XS 1.4
Mijn koppelingspedaal grijpt wel erg hoog aan, zou dat ook er iets mee te maken kunnen hebben in het kader van transmission sensor error.

Staat ook op mijn to do lijst nog..
Denk het eerlijk gezegd niet, ligt denk aan mn OBD reader

Waarderingsscore
584
Er zitten helemaal geen sensoren in je transmissie, althans, geen sensoren die echt te doen hebben met de tranmissie, de enige stekkers die er op zitten zijn die van de wagensnelheidsensor en schakelaar voor het achteruitrijlicht. Beiden kunnen geen ECU storing veroorzaken. Ik denk dat een dergelijke foutcode eerder betrekking heeft op automaatbakken.

Zonder uit te lezen is het puur giswerk. Maar zolang het lampje nu uit is en de auto normaal rijdt zou ik er vooral niet teveel achter zoeken.

Waarderingsscore
24
Fase 1
dat zei de garage ook idd. En dat doen we maar ook.

Bovenaan