Dagboek 2002 106 1.4 XS van Sam

Waarderingsscore
584
Ah ja, dan hoef je inderdaad niet echt verder meer te zoeken. Ik weet niet hoe je je auto verzekerd hebt, als je ook dekking hebt voor ruitschade zou ik gewoon een lifehammer op mn ruit zetten 😅

Sam

Waarderingsscore
44
Fase 2 XS 1.4
Ah ja, dan hoef je inderdaad niet echt verder meer te zoeken. Ik weet niet hoe je je auto verzekerd hebt, als je ook dekking hebt voor ruitschade zou ik gewoon een lifehammer op mn ruit zetten 😅
Wa zonder ruitdekking. Maar dat komt omdat dat het goedkoopste is voor mij als beginnend bestuurder

Waarderingsscore
584
Snap ik, ik had mijn 106jes ook altijd alleen WA verzekerd. Ik zou in dat geval gewoon op zoek gaan naar een kleinere (bij voorkeur eenmanszaak) ruitschadehersteller. Deze zijn vaak goedkoper dan de grote namen en werken nog netter ook. Met wat geluk kan je huidige voorruit gewoon opnieuw geplaatst worden.

Sam

Waarderingsscore
44
Fase 2 XS 1.4
Ik laat het doen door een lokaal schadeherstel Bedrijf zijn niet perse de goedkoopste maar wel beter dan bijvoorbeeld een Carglass of een van die grotere bedrijven. En bij hun weet ik dat ik niet weer het zelfde probleem zou krijgen. Die kijken wel wat verder naar wat het probleem is. Maar die zeggen ook van dat er dan wel een grote kans ik dat de ruit knapt of barst met het verwijderen.

Waarderingsscore
584
Zie nu je edit trouwens pas over de gootjes, in de gootjes hoort een rubber te zitten, onder het rubber (als deze er uberhaupt nog in zitten, want je zal niet de eerste zijn waarbij zo'n rubber afscheid neemt van de auto zonder dat je dat door hebt) kan zich vuil ophopen en dit kan uiteindelijk ellende veroorzaken. Zeker aan de voorzijde van de auto aan het begin van het gootje zou ik even kijken en de boel schoonmaken en de rubbers eventueel even in de vaseline zetten.

De kans dat de ruit het verwijderen niet overleeft is inderdaad zeker aanwezig, maar proberen kan altijd.

Sam

Waarderingsscore
44
Fase 2 XS 1.4
Zie nu je edit trouwens pas over de gootjes, in de gootjes hoort een rubber te zitten, onder het rubber (als deze er uberhaupt nog in zitten, want je zal niet de eerste zijn waarbij zo'n rubber afscheid neemt van de auto zonder dat je dat door hebt) kan zich vuil ophopen en dit kan uiteindelijk ellende veroorzaken. Zeker aan de voorzijde van de auto aan het begin van het gootje zou ik even kijken en de boel schoonmaken en de rubbers eventueel even in de vaseline zetten.

De kans dat de ruit het verwijderen niet overleeft is inderdaad zeker aanwezig, maar proberen kan altijd.
Die doet het nog goed. Het water wordt nog aan de zijkant van de ruit er uit gegooid. Daar zou dat schadebedrijf dan ook wel goed naar kijken als de ruit er uit is.

Bij de verwarming onder dat stukje plastic heb ik al schoon gemaakt daar zit geen vuil meer. Qua de afvoer gootjes weet ik moeilijk of alles nog goed is. Maar als er water links de ruit weer uit komt als je water bovenin gooit dan is het toch weer goed

bewerking: het zijn niet echt plassen wat in me auto staat maar meer een klein straaltje water die via de bovenhoek van de a stijl langs het staal van me deur frame en dan me vloerbedekking in trekt waardoor je het niet ziet maar wel voelt als je onder de vloerbedekking voelt en je ruikt het

Laatst bewerkt:

Qmark

Donateur
Waarderingsscore
19
Fase 2 Sport 1.4
Leuk om te zien dat je goed voor je 106 zorgt. Het is een hele mooie waar je hoop ik nog lang plezier van gaat hebben (y)

• Leuk
Waarderingen: Sam

Sam

Waarderingsscore
44
Fase 2 XS 1.4
Zo, na dik een maand gezeik met lekkage bij de voorruit is het eindelijk droog en dicht.

Na twee keer terug te zijn geweest naar mijn lokale schadebedrijf vanwege een klein kitfoutje bij de nieuwe voorruit, is het nu eindelijk opgelost. Het is keurig door het schadebedrijf met garantie geregeld en heeft me geen extra kosten opgeleverd.

De dakdragers zijn gekit, de voorruit is vervangen en nu is hij echt helemaal dicht.
1000037123.jpg
1000037124.jpg

heb ook een nieuwe Pioneer MVH-S120UBA radio geplaatst.

Ik heb voor deze gekozen omdat hij goed matcht met de rest van de oranje verlichting in het interieur, en hij valt me zeker niet tegen voor €65 nieuw is het een goede radio. Het antennesignaal werkt ook weer goed, en hij is bijna de helft minder diep dan de oude cassettespeler die ik had.

Ik ben gegaan van 4x12W naar 4x50W, en dat is echt een wereld van verschil.
De cassetteradio heb ik eruit gehaald omdat ik die toch nooit voor cassettes gebruikte, alleen voor FM in combinatie met een goede Bluetooth FM-transmitter. Die transmitter gebruik ik nog steeds, aangezien deze radio in deze prijsklasse geen ingebouwde Bluetooth heeft, maar voor de prijs valt er echt weinig te klagen.

1000039586.jpg
1000039588.jpg

Heb ook Pioneer TS-G1020F-speakers gekocht.

Nu moet ik nog even kijken of ik deze in de achterpanelen of in de hoedeplank ga installeren. Volgens mij is het vervangen van de achterspeakers namelijk best een proces, terwijl de hoedeplank een stuk makkelijker is.
1000039550.jpg

Nu heb ik een audioset volledig van Pioneer en ik kan niet wachten tot de speakers ook geïnstalleerd zijn.
Post automatically merged:

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
16
Fase 1 1.1
Ben benieuwd hoe de velgen onder de auto lijken hij wordt wel goed aangepakt

Sam

Waarderingsscore
44
Fase 2 XS 1.4
Ben benieuwd hoe de velgen onder de auto lijken hij wordt wel goed aangepakt
Zeker! En mijn banden zijn toch aan vervanging toe, dus dan maar direct de velgen en banden samen kopen.

Dit zijn wat foto's die ik van de Speedline corse type 2108 heb gevonden onder een 106 ik vind ze er echt leuk en gaaf uitzien.
00000001dyP0O1geQuO8v3 (1).jpeg
Schermafbeelding 2025-06-07 213542.png

Post automatically merged:

Ik heb ook de achter paneel speakers op de hoedeplank gelegd om eens te kijken hoe dat eruitziet.

En ik denk dat ze daar ook komen, want ik vind dat ze er leuk en subtiel uitzien. en moet volgensmij een stuk minder werk zijn dan de achterpaneel speakers.
1000039758.jpg
1000039755.jpg

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
94
Persoonlijk zou ik dan kijken voor een hoedenplank die al gaten heeft. Onverprutste hoedenplanken zijn inmiddels best zeldzaam.

Sam

Waarderingsscore
44
Fase 2 XS 1.4
Persoonlijk zou ik dan kijken voor een hoedenplank die al gaten heeft. Onverprutste hoedenplanken zijn inmiddels best zeldzaam.
Wil er waarschijnlijk binnenkort eentje bij halen via marktplaats af en toe kan je ze daar nog wel vinden.

Sam

Waarderingsscore
44
Fase 2 XS 1.4
Toch even een kleine update:

Ik ben uiteindelijk voor een andere set velgen gegaan, namelijk een set 15 inch Peugeot 406 BBS "Starfish" velgen, met nieuwe banden.

Afbeelding van WhatsApp op 2025-06-17 om 21.54.42_494a4691.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2025-06-18 om 19.12.30_35ed04ae.jpg

velgmaat: 15 inch, 6.5J, ET12
Banden: Hankook Kinergy ECO 175/50 R15

De banden zijn inmiddels besteld, dus de velgen gaan er binnenkort onder.

Ook heb ik bij de sloop een tweede hoedeplank gehaald, waar ik de speakers in heb gemonteerd en aangesloten.

Afbeelding van WhatsApp op 2025-06-18 om 19.26.44_db597092.jpg

nu heb ik helemaal pioneer in me auto en ik vind het heel mooi klinken.

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
104
Zit er gelikt uit , ook de rode hier in het fotoalbum heeft ze :)

• Leuk
Waarderingen: Sam

Sam

Waarderingsscore
44
Fase 2 XS 1.4
Zit er gelikt uit , ook de rode hier in het fotoalbum heeft ze :)
Klopt ja, die had ik ook gezien. Ik vind ze namelijk heel gaaf staan. Nu heb ik alsnog mooie 6 spaaks velgen voor veel minder geld, en ik vind dit haast een van de mooiste OEM Peugeot velgen die onder een 106 passen.

Laatst bewerkt:

Sam

Waarderingsscore
44
Fase 2 XS 1.4
En ik had laatst nog een setje windschermen gemonteerd.

IMG_1524.jpeg

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
94
Toch even een kleine update:

Ik ben uiteindelijk voor een andere set velgen gegaan, namelijk een set 15 inch Peugeot 306 BBS "Starfish" velgen, met nieuwe banden.

Bekijk bijlage 9126Bekijk bijlage 9127

velgmaat: 15 inch, 6.5J, ET12
Banden: Hankook Kinergy ECO 175/50 R15

De banden zijn inmiddels besteld, dus de velgen gaan er binnenkort onder.

Ook heb ik bij de sloop een tweede hoedeplank gehaald, waar ik de speakers in heb gemonteerd en aangesloten.

Bekijk bijlage 9128

nu heb ik helemaal pioneer in me auto en ik vind het heel mooi klinken.
Dat zijn 406 coupe velgen, niet van een 306 😁

Bovenaan