Olie in koelwater (Pakking lek)

Waarderingsscore
3
Fase 2 XN 1.1
Beste liefhebbers,

Mijn 106 1.1 phase 2 1996 heeft een nieuwe distributieriem nodig ,dus naar de garage gereden.
In de garage merkte men dat er olie in het koelwater druppelt.
Om heel de klus te klaren zal ik minimum €2000 moeten ophoesten.
Distributieriem, waterpomp en pakking.
Zijn dit de gangbare prijzen ?
Graag uw deskundige mening en/of tips.

grt, rudi

Waarderingsscore
16
Fase 1 1.1
2000 minimaal is naar mijn mening wel aan de hele hoge kant heb toevallig net mijn eigen koppakking en distributie en waterpomp gedaan en was rond de 300 aan materiaal kwijt en een dag werk maar heb ook extra dingen gedaan

Waarderingsscore
3
Fase 2 XN 1.1
De kop wordt gereviseerd, koelwater en onstekingskaarsen worden vervangen dacht ik.
Ik begrijp dat als ik het allemaal zelf zou kunnen, het enkel de kost van onderdelen is.
Maar ik ben afhankelijk van een garage, daarom mijn vraag.
Op het forum lees ik dat soms de pakking wordt vernieuwd zonder revisie? maar waarschijnlijk niet door een garage?

Waarderingsscore
8
Fase 2 Rallye 1.68v
Ik heb mijn rallye deze week opgehaald. Koppakking, kop vlakken, distributieriem, waterpomp, bougies, het hele rijtje. Ik was iets meer dan 900 kwijt.

Waarderingsscore
3
Fase 2 XN 1.1
Den Haag is een beetje ver, maar zeker een goede tip. Bedankt.
Misschien iemand met een tip dichter bij Belgie?

Waarderingsscore
94
De kop wordt gereviseerd, koelwater en onstekingskaarsen worden vervangen dacht ik.
Ik begrijp dat als ik het allemaal zelf zou kunnen, het enkel de kost van onderdelen is.
Maar ik ben afhankelijk van een garage, daarom mijn vraag.
Op het forum lees ik dat soms de pakking wordt vernieuwd zonder revisie? maar waarschijnlijk niet door een garage?
Dat ligt ook aan andere factoren. Als de motor oververhit is geraakt door die lekke koppakking dan kan de cilinderkop krom getrokken zijn en moet die dus gevlakt worden. Ook olieverbruik is geen onbekend iets bij deze motoren, en dat komt eigenlijk altijd door de klepsteelrubbers (klepseals), die vervangen ze dan ook. En als je dan toch bezig bent kun je de kleppen net zo goed even opnieuw inslijpen. Klepzittingen kun je ook nog vervangen. Dus het ligt aan bepaalde factoren en hoe ver je erin wilt gaan.

Zelf heb ik zoiets: als het toch allemaal al los ligt, gelijk alles mee vervangen.

Bovenaan