1.3 Rallye --> Phase 2 1.4 Xs --> 1.6 8v Turbo = Tim(mio85)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
1.347
Waarderingsscore
0
Zal is tijd worden :cry:
 
Berichten
1.488
Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Aja, als je het objectief bekijkt is het nog best snel, vergelijk het maar eens met andere grote projecten die hier lopen. Moet zeggen dat het voor mijn gevoel ook erg lang heeft geduurd hoor.

Tim
 
Berichten
1.488
Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Net weer een telefoontje gehad van DP. Auto is klaar, maar kan nu nog maar 0.3 bar aan ivm de kleine std VTR injectoren (144 cc). Hebben dus besloten dat er grotere injectoren in komen van Delphi, met 330 cc. Zijn wat aan de grote kant, maar biedt dan net als de rest van de setup ruimte voor meer...

Vanavond 20.00 haal ik de auto op :trompet:
 

Tom

Berichten
1.467
Waarderingsscore
0
Netjes Tim, al enig idee wat voor vermogen deze setup leverd met 0.3 bar?
 
Berichten
568
Waarderingsscore
0
Zeer benieuwd!!!

En houd je nog ff in he! ;)

Remco
 
Berichten
1.488
Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
@ Tom: nee nog niet, hij had het over zo'n 130 pk (dus niet erg veel), maar wel veel koppel.

@ Remco: Ja... Ga mijn best doen!
 

Bas

Berichten
1.960
Waarderingsscore
0
Saxo S16 1.616v
Mooi dat ie klaar is! :D Gauw die andere injectoren er in! ;)
 
Berichten
1.488
Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Injectoren worden nu gedaan. Daarom kan ik de auto pas vanavond ophalen.
 
Berichten
4.865
Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.4
en dan loopt ie ook op een hogere druk dan 0.3 bar mag ik aannemen? ;)
 
Berichten
1.488
Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Jazeker, rond de 0.8 bar. Hogere druk kon niet ivm de te kleine injectoren. Ga m nu ophalen!
 

Bas

Berichten
1.960
Waarderingsscore
0
Saxo S16 1.616v
Ik denk dat ie nu rond Elst/Arnhem aan het vliegen en lease auto's aan het opdrukken is. ;)
 
Berichten
568
Waarderingsscore
0
en en en ?
 
Berichten
1.488
Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Nee, echt super. Vandaag een paar leuke stukjes kunnen rijden, helaas is een turbo auto niet echt aan te raden als het regent, heb je zo weinig aan de eerste twee versnellingen...

De auto is echt super om te rijden, easy en heel relaxt. Max. boost staat nu op .75 bar, .40 bar is a beschikbaar vanaf de 2000 toeren, dus helemaal super. Leuke ervaring dat als je gas geeft bij 140 in de 5, je op 180 zit voordat je t weet. Tuurlijk zijn er snellere auto's maar het rijdt echt top. Auto is nog niet afgesteld om het maximale vermogen te produceren dat mogelijk is met .75 bar omdat ik de auto graag even lekker wil laten wennen. Vermogen zal nu rond de 165 pk en 245 nm zitten volgens DP, vanavond met ander filter misschien wel iets meer. Voordat ik de auto helemaal scherp laat afstellen bij DP, ga ik eerst nog zelf een oliekoeler monteren en lekker wat km's maken, daarna zie ik wel weer.
Het geluid is nog vrij heftig, ook daar wil ik nog wat aan doen. Is een beetje te vergelijken met de herrie van een BMW 130i cupauto, maar dan met hevige astmatische neigingen. Wanneer ik het gas los laat het astma-patiëntje een flinke zucht (of kan dat niet? :huh:)
Post zo snel mogelijk een paar foto's en - belangrijker - een filmpje.

Tim
 
Berichten
568
Waarderingsscore
0
Echt gaaf Tim!

Wacht met smart op je filmpje! beter nog wil hem in het echt wel zien, horen, ervaren... ;)

Remco
 
Berichten
426
Waarderingsscore
0
Cool zeg. Als ik nu een zwarte 106 voorbij zie flitsen dan weet ik dat ik geen moeite hoef te doen om hem bij te houden ;)

Hou hem heel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan