1.4 injectiesysteem op 1.1??

Waarderingsscore
0
Ik heb voor zover geen ander topic hier over gevonden. Als deze er wel is, sorry dan!:blush:

MAAR.. Mijn vraag is; als ik een 1.4 monopoint injectiesysteem op mijn 1.1 wil zetten.. Werkt dit dan? Wat heb ik nog nodig behalve de injectie en spruitstuk? Bij welke type 106/Ax kan ik dit zoeken? En verder nog tips waar ik op moet letten?

Great thanks!:nice:
Mathijs.

Waarderingsscore
0
Op het AX forum las ik dat je alleen het injectiesysteem+spruitstuk, ECU en injectieweerstand moet overzetten. Maar is dat echt zo en hoe kom je erachter welke injecties passen/werken.

Ook zeggen ze daar dat je redelijke vermogenwinst hebt..

Waarderingsscore
0
Dankje!:) Als ik aan een 1.4 mono injectiesysteem kan komen wel. Zaterdag even rondje autoslopers, in de hoop voor een prikje heel het zooitje te bemachtigen..

Het is net nog de vraag of het van een 1.3 rallye ook kan. Of dat ik alleen moet zoeken voor een 1.4 xs ofzo. Verschilt het tussen ph1/ph2? Enn zou AX1.4 ook passen..

Iemand enig idee????

Mocht ik er aan beginnen, dan zal je het zeker op het forum horen!
Gr. Mathijs

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
Ik denk dat het goedkoper en makkelijker is een 1.4 blok te kopen met kabelboom en ecu en die er in te hangen. Een 1.4 blok hoeft niet zo duur te zijn, remmerij hoef je dan ook niet aan te passen, enz.

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Ja dat leek mij ook.. zit je ook niet met al die aanpassingen,
je gaat zeker problemen tegen komen..
Pakkingen wat je nieuw moet hebben omdat het kapot gaat..
Kabelboom en dergelijke moet je natuurlijk weer aanpassen..

Ik zou ook gaan voor ander blok met ECU..

Groet,

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.4
En als ik me niet vergis is de Ph2 met 1.1 een monopoint-injectie en de Ph2 1.4 een multipoint-injectie.
Maar wat een gedoe om een paar pk erbij te krijgen. Ik zou het alleen overwegen als je originele inspuiting om de een of andere rede stuk is.

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
En als ik me niet vergis is de Ph2 met 1.1 een monopoint-injectie en de Ph2 1.4 een multipoint-injectie.
Maar wat een gedoe om een paar pk erbij te krijgen. Ik zou het alleen overwegen als je originele inspuiting om de een of andere rede stuk is.

volgens mij is het voor een ph 1..
tenminste als ik naar zijn profiel kijk en het voor zichzelf is..

groet,

Waarderingsscore
0
Het is idd voor een ph1. Het liefst zou ik ook een ander blok steken.... Maar ik heb daar niet de ruimte/materiaal voor en zie ik dat zelf ook niet zo zitten.. En was benieuwt of dit zou werken of niet en die paar pktjes merk je gauw op een 1.1:)

Groetjes,

Waarderingsscore
0
Fase 2 Rallye 1.68v
Ik denk dat het wel pas te maken is. Het is alleen nagenoeg zinloos.

Meer peut betekent niet meer power (misschien 1%). Je moet er meer mensel in kwakken!

Een 1.3 ralley systeem kan niet. Is Multipoint en ander spruitstuk/gasklep. Deze past niet op je kop en je hebt geen gaten voor je injectoren.

Gewoon je 1.1 in ruilen tegen één met dikke motor? ;)

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.4
Ik heb zelf een Ph2 met 1.1 gehad en ik heb er toen ook diverse dingen aan gedaan om de performance op te krikken.
Met K&N filter en Supersprint uitlaat plus een middag bij de ecu-chipboer kwam ik op de rollenbank aan 78pk.
Dus ja het is de vraag nogmaals of je dat er aan wilt uitgeven.

Waarderingsscore
0
Fase 2 GTi 1.616v
Als je het voor performance doet, dan zou ik snel stoppen. De winst is zo weinig dat het tevergeefse moeite is in mijn mening.
Vanuit technisch inzicht is het wel een leuk project, maar meer ook niet.

Waarderingsscore
0
Fase 1 XT 1.4
Ik kom dagelijks op het ax forum, kan je vertellen dat het wat meer vermogen geeft, maar dat dat niet opweegt tegen het verbruik, je hoeft alleen het injectie blok maar te vervangen met die weerstand, ecu kan blijven, let wel op dat als je door wilt gaan dat je het juiste injectie blok neemt, dus die bij jou ecu past, er zit verschil in de injectie huizen tussen de blokken met de bosh en "ja die ander" dus verdeelkap en dis ontsteking.
Zover ik op het ax forum heb gelezen is het leuk om te proberen als je het spul hebt leggen, maar niet als je het moet kopen, je verbruik wordt echt enorm !

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.4
En hoe zit met het verzuipen van de motor. Ik neem aan dat een 1.4 injectie systeem wellicht iets meer inspuit dan een 1.1?
Dus is de verhouding van lucht en benzine zoek. Gaat ie dan niet onregelmatig lopen en pingellen?

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.4
Nee toch ? 1.4 ( Sportjes en zo ) is toch monopoint ?

Wordt trouwens tijd voor een sticky topic met alle uitvoeringen, techniek en opties. Want die uitvoeringen... t lijkt net of die Fransen gebruiken wat toevallig in de schuur ligt.

Bovenaan